Co se v článku dozvíte?
- Allegro přichází se svými výdejními boxy
- Přepravní divize WEIDO
- Allegro na tuzemském trhu
Polské internetové tržiště Allegro přichází s vlastními výdejními boxy, a to pod značkou One Box. One boxy se tak stanou novým prostředkem pro doručování i vracení zakoupeného zboží. Právě vrácení a reklamaci produktů pomocí výdejních boxů nabízí jen několik málo e-shopů, mimo jiné např. Alza či Zásilkovna. Pro tyto společnosti tak představuje Allegro silnou konkurenci. Společnost Allegro se přitom netají ambicemi stát se důležitým hráčem na poli e-commerce i na našem trhu. V domácím Polsku se již stalo suverénně největší, online obchodní platformou.
Prozatím však není jasné, jaký je plánovaný finální počet One Boxů na našem území, či jakou rychlostí budou jednotlivá zařízení přibývat. V Polsku společnost aktuálně provozuje přes 6 tisíc zařízení, přičemž doručovací síť se neustále modernizuje a roste. Cílem chystané změny tak je poskytnout širší škálu možností doručení také v Česku.
WE|DO
V současnosti již existuje přepravní divize společnosti Allegro Retail s názvem WEDO, která poskytuje logistické služby, provozuje vlastní síť výdejních boxů. Podle vyjádření Terezy Copers z PR oddělení společnosti bude Allegro využívat sílu všech značek skupiny Allegro.
Allegro na tuzemském trhu
Podle dostupných dat se v loňském roce tržiště Allegro zařadilo mezi největší hráče české e-commerce. Celkově tak prodalo zboží v hodnotě téměř čtyř miliard korun více než 1,5 milionu zákazníků. Kvůli masivním výdajům za marketing však firma vykázala výraznou ztrátu (asi 1,3 miliardy před zdaněním, úroky a odpisy).