Vaše poloha:
Design maloobchodní prodejny je v retailu klíčový
Zdroj: canva.com
Design maloobchodní prodejny je v retailu klíčový
Zdroj: canva.com

16.05.2021

Design maloobchodní prodejny je v retailu klíčový

Design maloobchodních prodejen je nepochybně klíčovou složkou obchodní strategie. Zákazníci ocení kreativní interiér prodejny, který je povzbudí k nakupování. Jaké jsou aktuální trendy při zařizování prodejny?

 

Zákazníci nakupuji tam, kde se cítí dobře

Pro úspěšné podnikání je design jak maloobchodních prodejen, tak i design webových stránek, podstatným prvkem. Nakupující vyhledávají zážitky a kladou důraz na kvalitní prostředí prodejny.  Obchodníci se v současnosti mnohem více věnují vybavení prodejen, čímž chtějí udržet stálé zákazníky, ale i přilákat nové. Trendy se stále mění, proto je důležité reagovat dynamicky a efektivně. Cílem je, aby zákazník trávil co více času v prodejně, čímž se zvýší šance, že něco nakoupí. Nedílnou součástí prosperujícího podnikání je také loajalita zákazníků, kterou lze vytvořit právě zážitkovým designem prostředí prodejny.

 

Trendy maloobchodních prodejen

Multifunkčnost je bez pochyb největším trendem maloobchodních prodejen. Důležitou roli hraje multisensorická úroveň, jelikož zákazníci nakupují všemi smysly. V prodejnách je podstatná přehlednost, vzdušnost a přátelské prostředí. Dalším požadavkem je dobrá a snadná orientace, při které zákazník lehce dokáže identifikovat nabízený produkt a neztrácí tím svůj čas. Díky snazší orientaci rychleji najde to, co hledá. Mezi aktuální trendy patří také barevnost interiérů, správné osvětlení a kombinace stylů, přičemž se stále více používá dřevo a různé imitace dřeva.

 

Přehledné značení vyhrává

Kvalitní značení venku i v prodejně urychluje celý proces nakupování. Zákazníci vnímají značení jako prostředek komunikace mezi nimi a obchodníkem. Dobré vnější značení maloobchodní prodejny naláká zákazníka vstoupit do obchodu, tímto způsobem lze zvýšit počet tržeb. Cílem vnitřního značení je předat příslušné informace o nabízeních produktech. Vyžaduje se stručnost, konkrétnost a rychlé poskytování všech hlavních informací o konkrétním produktu. V současnosti se také dost používají moderní technologie v prodejnách. Digitalizace pozitivně působí na nákupní proces v různých aspektech. Například infodispleje usnadňují orientaci v sortimentu zboží.

Mohlo by Vás zajímat

Sbohem Polsko, výhodné nákupy: Kde Češi najdou nyní levnější zboží?

Nákupy v Polsku se již většině Čechů nevyplatí. Kam vyrazit za levnějším zbožím?

Vánoce bez kompromisů: Polovina Čechů nechce šetřit i přes inflaci

Přestože inflace tlačí na peněženky Čechů, vánoční nálada a tradice zůstávají nedotčené. Podle nedávného průzkumu agentury Focus pro Datart, si většina Čechů plánuje užít svátky stejně bohatě jako v minulém roce. Jaká je aktuální situace na trhu s vánočními dárky a jak se mění spotřebitelské návyky v době rostoucích cen?

Chytrý Black Friday 2023: Jak nakupovat s rozumem a bezpečně

Black Friday je už téměř za dveřmi, přinášející s sebou nejen lákavé slevy, ale i potenciální rizika pro spotřebitele. Česká obchodní inspekce (ČOI) se intenzivně připravuje na kontrolu prodejců, ale mnohé záleží i na vás, spotřebitelích. Přinášíme vám důležité rady, jak rozpoznat skutečné slevy, vyvarovat se klamavých praktik a učinit vaše nákupy nejen výhodné, ale i bezpečné.

Black Friday 2023 se blíží: Kde ušetříte své peníze?

Black Friday, největší nakupovací událost roku, se rychle blíží a s sebou přináší moře příležitostí pro chytré nakupování. Zvažujete, kde a jak nejlépe využít tento den plný slev? Připravili jsme pro vás průvodce, který vám pomůže orientovat se v nabídkách a zjistit, na co se zaměřit, aby vaše úspory byly co největší.

Podzimní novinky od Zalanda: Luxusní butik a exkluzivní B2B značka

Podzimní inovace od renomovaného módního e-shopu Zalando přinášejí do světa módy několik zajímavých novinek. Mezi nimi se nachází nový exkluzivní butikový prostor v rámci Zalando Fashion Store, který si klade za cíl vylepšit celkový zážitek prémiových značek a jejich zákazníků. Současně představuje také inovativní B2B značku s názvem ZEOS (Zalnado E-Commerce Operating System) zaměřenou na módní a lifestylové značky a obchodníky. Tato platforma umožňuje efektivní správu vícekanálového podnikání v Evropě prostřednictvím sjednocené platformy.

Nákupy OnaDnes jsou zpět! Kdy akce začíná a kde všude můžete kupóny využít?

Blíží se léto a to znamená, že váš šatník si zaslouží obohatit novými, letními kousky. Když se k tomu ještě vyskytnout slevy, tak tento nákup je příjemnější a můžete si dopřát i nějaký pěkný doplněk. Tuto příležitost vám poskytnou Nákupy OnaDnes a jejich kupony naleznete v aplikaci Portmonka!

S Albertem neplýtváte! Nyní můžete v Albertu nakupovat bez obalu

Novinku v bezobalovém nakupování spouští Albert v prodejně na pražském Chodově. Zákazníci zde mohou vybírat a nakupovat z – na českém trhu – nejširšího sortimentu suchých potravin či drogistického zboží do speciálních opakovaně plnitelných nádob. Jde o další krok Alberta v oblasti udržitelnosti. Albert ve spolupráci s českou společností MIWA představuje nové technologické řešení a bezobalový prodej, který si můžete vyzkoušet v prodejně na pražském Chodově.

Nákupy OnaDnes! Udělejte si radost a využijte k tomu lákavé slevy

Také se už nemůžete dočkat na podzimní Nákupy OnaDnes? Poradíme Vám, jak jednoduše získat lákavé slevové kupóny!

První prodejna HalfPrice v Česku!

Nakoupit značkové oblečení a doplňky doslova „za pár kaček“ je nyní možné i u nás. Na český trh totiž vstoupil obchodní řetězec HalfPrice. První prodejna v České republice byla slavnostně otevřena ve čtvrtek 30. září 2021 v 10:00 v obchodním centru Galerie Harfa.

Co je Everli? Rychlé doručení nákupu ze supermarketu

Nebaví Vás každodenně chodit do obchodů nakupovat a tahat těžké tašky? Není pro Vás příjemné vystavovat se vyššímu riziku nákazy při nakupování za této globální pandemie? Zkuste Everli online nakupování a řekněte sbohem dlouhým frontám.