Vaše poloha:
Globus ukončí prodej papírových tašek
(Foto: globus.cz)
Globus ukončí prodej papírových tašek
(Foto: globus.cz)

23.10.2021

Globus ukončí prodej papírových tašek

Řetězec Globus postupně ukončuje prodej papírových tašek. Místo nich nyní zákazníkům nabídne pro středně velké nákupy ekologičtější tašky z recyklovaného plastu, které je možné použít pro nákup vícekrát. Proč jsou plastové tašky ekologičtější variantou?

Globus ukončí prodej některých jednorázových tašek z papíru, které si zatím mohli zákazníci koupit v několika velikostech. V nabídce zůstanou pouze malé tašky na drobnější nákupy. Tašky z papíru totiž lidé užívají pouze jednou, protože se může papír potrhat či zmačkat. Proto tyto tašky většinou končí již po prvním použití ve tříděném odpadu či popelnici.

„Papírové tašky pro středně velký nákup jsou nevhodné. Často se po jediném nákupu taška poškodí. Navíc lidé s papírovou taškou nikdy nechodí na nákup znovu, ale takřka okamžitě končí v modrém kontejneru,“ uvedl v tiskové zprávě Globus.

Nové tašky si budou moci zákazníci zakoupit běžně u pokladny, ale také si je nosit s sebou na nákup z domova. Dají se využívat opakovaně, jedna by měla být vhodná pro více než sto nákupů. Navíc jsou odolnější než běžná igelitka a zároveň jsou šetrné k životnímu prostředí. Jsou totiž vyrobeny z 80 % z recyklátu v Německu a jsou plně recyklovatelné.

„Zvažovali jsme, čím nahradit velkou papírovou tašku, kterou lidé použijí jen jednou. A volba padla právě na tuto trvanlivou plastovou, vyrobenou z evropského recyklátu. Pokud již tento odpad existuje, je dobré ho využít znovu. Navíc tím, že se vyrábí blízko, má minimální uhlíkovou stopu,“ komentovala volbu Aneta Turnovská, mluvčí řetězce Globus.

Cena za tuto tašku s objemem 26 litrů by měla být 15 korun. V nabídce pak dále zůstanou tašky z trvanlivých materiálů na velké nákupy a plátěné tašky.

K podobnému kroku již v minulosti přistoupila Billa, která prodej papírových tašek ukončila již v roce 2019. K tomuto kroku ji taktéž dovedly studie potvrzující neekologičnost papírových tašek. Ostatní řetězce však v současné době změnu neplánují.

K problematice jednorázových tašek se vyjádřila i Iva Janáková z Katedry enviromentálního inženýrství VŠB-TUO. „Výroba papíru je mnohem více energeticky náročná než výroba plastu. Výroba papírové tašky více znečišťuje životní prostředí emisemi skleníkových plynů CO2, má podstatně vyšší nároky na spotřebu vody, energie, paliv, zabírá větší procento objemu komunálního odpadu. Polyethylenové tašky jsou méně náročnější z hlediska přírodních zdrojů než ty papírové,“ vysvětluje.

 

Mohlo by Vás zajímat

České a cenově dostupné: Globus spouští novou privátní značku

Globus, jeden z hlavních hráčů na českém trhu s potravinami a spotřebním zbožím, přichází s novinkou pro své zákazníky. Nová privátní značka s názvem "Váš výběr" je výsledkem snahy Globusu nabídnout širokému spektru zákazníků kvalitní zboží za příznivou cenu. Tato iniciativa je součástí trendu rostoucí popularity privátních značek, které získávají na důležitosti nejen v České republice, ale i ve světě.

Zelenější nákupy v PENNY: Ždírec se pyšní nejmodernější a ekologickou prodejnou

Ve Ždírci nad Doubravou na Vysočině začíná sloužit zákazníkům zcela nová celodřevěná prodejna PENNY Market, která se pyšní titulem nejekologičtější diskontní prodejny v České republice. Tato inovativní stavba je díky moderním a šetrným technologiím zcela energeticky soběstačná. Vybavena vlastní fotovoltaickou elektrárnou a speciálním čerpadlem, dokáže efektivně využívat zbytkové teplo z mrazicích a chladicích boxů, čímž eliminuje potřebu vytápění z vnějších zdrojů. Navíc, díky progresívnímu systému vytápění a chlazení, který zahrnuje nejnovější technologie pro optimalizaci chodu chladicích boxů a čidla schopná reagovat na neuzavřené skleněné dveře, se zákazníci mohou těšit na příjemný nákupní zážitek za každé situace.

Rostlinná revoluce: Kdo získal ocenění za nejlepší sortiment?

Zájem o rostlinné produkty mezi českými spotřebiteli neustále roste. Podle nedávných statistik se až čtvrtina Čechů plánuje začlenit více rostlinných alternativ do své stravy, zatímco deset procent populace se již identifikuje jako vegané, vegetariáni nebo flexitariáni. Vzhledem k této rostoucí poptávce se značky a řetězce zaměřují na rozšiřování svých nabídek rostlinných produktů, aby uspokojily rostoucí požadavky zákazníků.

Přivítejte konec masopustu s Globusem: Tradiční zabijačkové speciality

Masopust, tradiční čas veselí a hojnosti, se sice chýlí ke konci, ale to neznamená konec dobrého jídla. Hypermarkety Globus přicházejí s nabídkou, která vás přenese zpět do doby, kdy byly zabijačky neodmyslitelnou součástí české kultury. Přivítejte konec masopustu s otevřenou náručí a chutí, kterou vám přináší Globus s jeho zabijačkovými specialitami.

Balíčky čerstvých potravin: Globus mění hru ve světě nákupů

Hypermarket Globus testuje prodej balíčků čerstvých potravin „Zachraň mě“. Zákazníci tak mohou zakoupit nejméně tři kilogramy ovoce a zeleniny za pouhých 49 korun. Ve vybraných prodejnách Globus testuje také prodej balíčků dalších čerstvých potravin.

Česká nádraží nabídnou zdarma čepovanou vodu přes mobilní aplikaci

Správa železnic usiluje o péči o zdravý pitný režim svých cestujících a snižování plastového odpadu, což lze vyčíst z jejich nového projektu. Tento projekt zahrnuje instalaci filtrů na pitnou vodu na 12 českých nádražích.

Akce týdne u řetězců: Tři produkty, které stojí za to

Některé řetězce nabízejí top akce, které jsou skvělou příležitostí pro nákup zboží za velmi výhodné ceny. Tyto akce bývají obvykle krátkodobé a nabízejí slevy na určitou kategorii zboží. Pokud chcete využít takové akce, je důležité být včas informován a sledovat nabídky řetězců, které vás zajímají. Příklady řetězců, které nabízí top akce, jsou například Tesco, Albert, Lidl, Kaufland, nebo Globus. Tyto řetězce pravidelně nabízejí akce s velkými slevami, které jsou skvělou příležitostí pro nákup zboží za velmi výhodné ceny.

Objevte výhody věrnostních programů a aplikací potravinových řetězců: Slevy, body a další benefity na dosah

Vstupte do světa věrnostních programů a aplikací potravinových řetězců, kde se otevírá seznam výhod. S těmito programy a aplikacemi máte příležitost získat slevy, sbírat body a využívat další exkluzivní benefity, které vám umožní maximalizovat hodnotu vašich nákupů. Připravte se tedy na objevování slev, bodů a dalších výhod, které vás čekají při každém nákupu.

Akce týdne u řetězců: Tři produkty, které stojí za to

Některé řetězce nabízejí top akce, které jsou skvělou příležitostí pro nákup zboží za velmi výhodné ceny. Tyto akce bývají obvykle krátkodobé a nabízejí slevy na určitou kategorii zboží. Pokud chcete využít takové akce, je důležité být včas informován a sledovat nabídky řetězců, které vás zajímají. Příklady řetězců, které nabízí top akce, jsou například Tesco, Albert, Lidl, Kaufland, nebo Globus. Tyto řetězce pravidelně nabízejí akce s velkými slevami, které jsou skvělou příležitostí pro nákup zboží za velmi výhodné ceny.

Velká novinka pro zákazníky: Globus otevře svůj hypermarket v Europarku Štěrboholy

Prvního června byl v Obchodním centru Europark ve Štěrboholech otevřen nový hypermarket Globus, a to včetně restaurace, kavárny, cukrářství, pekárny, řeznictví i uzenářství. Nákupy vám navíc usnadní moderní nakupovací technologie…