Reklama Nákupy OnaDnes jsou zpět! Kde najdete kupony? I Magazín Akční Ceny Reklama Nákupy OnaDnes jsou zpět! Kde najdete kupony?

Víte, že nedostatek spánku může ohrozit vaše zdraví? Dejte si pozor na tyto příznaky

03.08.2021

Posilující spánek je základ. Pokud si myslíte, že se jedná pouze o prázdnou frázi, není tomu tak. Kvalitní a dostatečný spánek je totiž extrémně důležitý, protože během něho dochází k regeneraci organismu.

Víte, že nedostatek spánku může ohrozit vaše zdraví? Dejte si pozor na tyto příznaky
(Foto: canva.com)

 

Spánek

 

Odborníci se shodují, že ideální délka spánku u dospělého člověka se pohybuje v rozmezí 7,5 až 8 hodin denně. Během této doby dochází k regeneraci tkání, obnovení psychické a emoční pohody, léčbě zranění a zánětů či rozvoji kognitivních schopností. Lidé, kteří za sebou mají hodiny spokojeného spánku mají lepší náladu, jsou výkonnější, energičtější, spokojenější a jejich tváře brázdí méně vrásek.

 

Nedostatek spánku

 

Pokud svému tělu posilující spánek nedopřejete, zaděláváte si na problémy, protěže nedostatek spánku se projevuje nejen neškodnými (i když neslušnými), ale i nebezpečnými znaky.

 

  • zívání – neustálé zívání ve společnosti může vést k domněnce, že se nudíte a svých společníků si nevážíte
  • únava, mikrospánek – mezi nejzákladnější projevy nedostatku spánku patří únava, která může vést až k mikrospánku (krátký výpadek pozornosti). Ten je nebezpečný především pokud pracujete s nebezpečnou technikou či sedíte za volantem, protože i několikavteřinový výpadek může vést k tragické události
  • paměť – během spánku dochází, dalo by se říct, k ukládání a archivaci informací. Pokud mozek nebude mít na tento proces dostatečný prostor, dochází ke zhoršení paměti
  • tloustnutí – nekvalitní a málo vydatný spánek zvyšuje hladinu ghrelinu. Tento hormon zvyšuje chuť k jídlu
  • náladovost – nevyspalí lidé jsou mrzutí, trpí výkyvy nálad a jsou více výbušní
  • vznik nemocí – oslabený, unavený a nezregenerovaný organismus je náchylnější ke vzniku různých nemocí

 

(Foto: canva.com)

 

Jak na kvalitnější spánek

 

  • pravidelnost – i když se to může zdát v dnešní uspěchané době nereálné, je dobré vypěstovat si tzv. spánkovou rutinu. Pokuste se chodit spát vždy ve stejnou hodinu
  • umístění postele – již ve staré Číně věděli, že nastolit harmonii v prostoru je velmi důležité, proto si mnoho lidí rozestavuje nábytek v místnosti podle zásad učení feng šui. Např. postel by neměla být umístěna u okna kvůli světlu a hluku
  • matrace – investicí do kvalitní matrace určitě neprohloupíte. Matrace je oporou celého těla a nesprávná poloha během spaní zaručeně vede k bolesti zad, krční páteře a lehkému spánku
  • elektronika – z ložnice byste měli vykázat veškerou elektroniku (mobilní telefony, tablety, notebooky, televizory), která spánek narušuje
  • úklid – ložnice by měla být vždy uklizená, vyvětraná a s utřeným prachem. Pohoda a čistota kolem vás jsou cestou k bezproblémovému usnutí
  • jídlo – alespoň dvě hodiny před spaním byste neměli konzumovat těžká jídla, která bude tělo celou noc zpracovávat
  • pití – před spaním byste se měli vyvarovat příjmu tekutin s povzbudivým účinkem, jako jsou energetické a kolové nápoje, černý čaj či káva
  • bylinkové čaje – některé nápoje tvrdý spánek mohou naopak podpořit, a to bylinkové čaje. Už naše babičky věděly, že čaj z heřmánku pravého, kozlíku lékařského či meduňky lékařské je ideální volbou před tím, než ulehnete do postele
  • teplé mléko s medem – tato dvojka je zaručeným doktorem Spánkem. Síla medu a teplého mléka spočívá v uklidňujících vlastnostech a obsahu tryptofanu a aminokyselin

 

(Foto: canva.com)
 
 
 

Mohlo by Vás zajímat

Co je přerušovaný půst a jak s ním začít?

Přerušovaný půst není jen další kategorií moderních diet, ale je popisován jako životní styl a způsob stravování. Co se děje v těle při stálém přísunu potravy a co při přerušovanému půstu?

Bolí vás často břicho? Může se jednat o závažný problém!

Bolest břicha může naznačovat vážný zdravotní stav nebo dokonce potřebu nutné lékařské péče. Proto je důležité vědět, kdy při bolestech břicha navštívit lékaře.

8 tipů pro kvalitnější spánek!

Pro kvalitní spánek, po kterém budete mít spoustu energie do nového dne, musíte udělat více, než chodit včas spát. My vám poradíme, jak získat kvalitnější spánek a mít produktivnější den!

Vytvořte si doma relaxační wellness. Jak na to?

Chcete se zbavit stresu, špatné nálady nebo si odpočinout a uvolnit svoji mysli? Tak k tomu slouží relaxační wellness. Jenže takové pobyty bývají často drahé a pro někoho nedostupné. My máme pro vás řešení a to domácí lázně! V domácím prostředí se vždy nejlépe odpočívá, a když k tomu máte například vonné oleje nebo koupel, tak to se ničemu nevyrovná.

Kokosový cukr: přírodní varianta sladidla

Asi každý z nás řeší ve svém životě téma cukr. Většinou se ho snažíme omezit nebo odstranit z našeho života, kvůli hubnutí, zdravější životosprávě nebo zdravotním potížím. Víte ale, že cukr pro naše tělo neznamená jen zlo a že ho i pro naše správné fungování těla potřebujeme? Stačí si jen ujasnit jeho důležitost a nepřehánět to s konzumací.

Nedostatek zinku může způsobit vypadávání vlasů ale i časté nachlazení

Zinek je stopový prvek a i přes toto označení je nepostradatelný pro lidské tělo. Jeho nedostatek může způsobit řadu potíží a nepříjemností. Jako u jiných vitamínů a minerálů, i u zinku bychom měli dbát na jeho správnou hladinu v těle a nepodceňovat jeho případný nedostatek.

Pročistí žaludek, aktivuje funkci jater a mnoho dalšího! Stačí si dát na lačno lžíci olivového oleje s citronem

Začínáte svůj den šálkem kávy či hrnkem horkého čaje? Vyzkoušejte něco nového a odstartuje svůj den lžičkou olivového oleje s několika kapkami citronu na lačno. Kombinací těchto dvou ingrediencí získáte jednoduchý domácí lék, který aktivuje funkci jater, zbaví tělo toxinů, a dokonce dokáže utlumit bolest hlavy.

Jak poznáme nízký tlak a co nám ho zvýší?

Trápí Vás často závratě, motání hlavy a únava? Možná se jedná o nízký krevní tlak. Podívejme se, jaké jsou jeho příčiny a léčba.

Hořčík je pro náš život důležitý! Ovlivňuje náladu i trávení

Hořčík je nenahraditelný minerál, který pomáhá našemu tělu vyrovnat se s únavou, stresem i nervozitou. Až třetina české populace přitom trpí jeho trvalým nedostatkem. Zjistěte tedy, jaké má tento minerál účinky a kde ho v potravě najít.

Do Nového roku s čistým tělem. Vyzkoušejte detoxikaci organismu pomocí šťáv

Po Vánocích přišel čas na detoxikaci organismu. Nevíte, jak na to? Připravili jsme pro Vás několik detoxikačních plánů s recepty na šťávy. Zregenerujte celý organismus po náročném období!

Nejoblíbenější letáky


Informujeme spotřebitele, kterým prodáváme výrobky nebo poskytujeme služby, že mají podle zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z příslušné smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (www.coi.cz).

Provozovatelem tohoto serveru je MAFRA, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČO: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Společnost MAFRA, a.s., je členem koncernu AGROFERT.