Jak si zlepšit imunitu

Jak si zlepšit imunitu

Horečka, únava, neestetická „nudle“ u nosu a nálada na bodu mrazu – být nemocný není nic příjemného. Nemoc vás omezuje nejen v práci, ale i v provozování koníčků či vás okrádá o radostně strávený čas s rodinou. Jak si ale zlepšit imunitu?

Imunita

Imunita, co vlastně tento stále omílaný pojem znamená? Jedná se o schopnost našeho organismu bránit se proti antigenům, a to jak z vnějšího, tak i vnitřního prostředí (z pohledu organismu). Pokud chcete pro svoje zdraví něco udělat a nesedět pouze se založenýma rukama, není nic jednoduší. Máme pro vás několik tipů, jak si zlepšit imunitu.

 

Otužování

Vykročíte-li na cestu ke zvyšování obranyschopnosti organismu, určitě si na seznam napište otužování. Otužovat tělo můžete nejen v profesionálních podmínkách (např. kryosauna), ale i v domácím prostředí. Stačí, když nebudete doma přetápět a budete se každý den sprchovat studenou vodou. Důležité je nic nepřehánět a praktikovat tyto aktivity správně, postupně a pravidelně.

Pohyb

Sezením za počítačem či doma před televizní obrazovkou svému imunitnímu systému dvakrát neprospíváte. K základům zdravého životního stylu neodmyslitelně patří aktivní pohyb. V dnešní době je výběr opravdu nezměrný, zvolit můžete fitness, tenis, stále populárnější zumbu, kolečkové brusle, běh a mnoho dalšího. Pokud se na podobné sportovní aktivity necítíte, stačí, když si naplánujete pravidelné procházky do přírody.

Spánek

V dnešní hektické době je spánek stále častěji odsouván do pozadí. Nedostatek spánku ovšem velmi výrazně oslabuje imunitní systém. Dopřejete-li si alespoň osm hodin spánku denně, darujete svému tělu dostatečný prostor k odpočinku a regeneraci.

Vitamíny

K nejdůležitějším pomocníkům na poli vitamínů se rozhodně řadí A, B6, B12, D a nejznámější vitamín C, který patří k absolutnímu základu pro posílení imunity, jelikož pomáhá s bojem s bakteriemi a viry.

Potraviny

Potřebné vitamíny a látky lze vašemu tělu dodávat i přirozenou cestou. S posílením imunity vám pomůže česnek (prospěšná látka alicin), jogurt (zdravé osídlení střev), citrusy, šípkový čaj, špenát atd. (vitamín C), černý a zelený čaj (L-theanin), losos, makrela (omega-3 mastné kyseliny), hovězí maso (zinek), batáty (vitamín A) a mnoho dalších prospěšných potravin.

 




Reklama
     
Reklama
Reklama