Vaše poloha:
Obchodní řetězce investují miliardy i během pandemie do nových prodejen a vybavení
(Foto: canva.com)
Obchodní řetězce investují miliardy i během pandemie do nových prodejen a vybavení
(Foto: canva.com)

25.02.2021

Obchodní řetězce investují miliardy i během pandemie do nových prodejen a vybavení

I když je život téměř po celém světě značně omezen aktuálně zuřící pandemií, pokrok nelze zastavit. Obchodní řetězce investují nemalé částky do vybavení a modernizací prodejen. Dokonce se objevují i nové pobočky a technologie, které zjednodušují cestu za nákupy mnoha lidem. Co nového si pro nás řetězce Kaufland, Albert, BILLA, Tesco a Globus připravily?

Investice do vybavení napříč obchodními řetězci

Celosvětová pandemie zapříčinila, že všechny obchody a obchodní řetězce musely vynaložit čas i zdroje na úpravu svých prodejen. Každý z nás bezesporu zaregistroval nainstalované stojany s dezinfekčními prostředky a jednorázovými rukavicemi, pokladny „zdobí“ ochranná plexiskla a na zemi nalezneme značení pro doporučené rozestupy. Provozovatelé navíc zajistili pravidelnou dezinfekci nákupních vozíků a košíků a omezení počtu osob na prodejní ploše.

Kaufland

V loňském roce se obchodní řetězec Kaufland rozrostl o několik nových či zmodernizovaných prodejen, a to například v Praze Kobylisích nebo v Brně – Ponavě. V prosinci loňského roku byla v Humpolci otevřena již 135. prodejna. V polovině z nich lze již nyní využít samoobslužné pokladny, kde mohou nakupující využít mobilní aplikaci K-Scan. “Výhodou aplikace i expresních pokladen je nejen úspora času a pohodlí, ale také možnost nakoupit bezkontaktně,” vysvětluje tisková mluvčí řetězce Renata Maierl.

Albert

Albert minulý rok otevřel tři zcela nové obchody a zrekonstruoval 34 prodejen. Jedním ze tří nováčků je i Albert Fresh propojující Fresh bar s malou prodejnou. „Novým typem obchodu odpovídáme na zrychlující se životní styl mnohých lidí a zároveň přinášíme nové trendy, které ještě více podporují příjemné a rychlé nakupování. Klademe důraz na pohodlí, kdy si zákazníci mohou přijít na jedno místo pro čerstvé a zdravé občerstvení a kávu a zároveň si udělat i menší nákup,“ vysvětluje ředitel nového projektu Ivo Ředina.

BILLA

V loňském roce byla otevřena jubilejní 70. prodejna BILLA stop & shop, jenž patří do společného projektu společností BILLA a Shell. Zákazníci ji naleznou na čerpací stanici Shell v Praze – Ruzyni a je dostupná 24 hodin denně, sedm dní v týdnu. Znovuotevření se dočkal i supermarket BILLA v libereckém OC Plaza. Společnost BILLA začala nabízet opakovaně použitelné sáčky na odnos potravin, tzv. "re sáčky" a během osmi let snížila energetickou náročnost skoro o polovinu. „Zavedení energetického managementu nám přináší finanční úspory v řádu stovek miliónů korun, které můžeme investovat do další modernizace prodejen a do budování nových, šetrnějších k přírodě,“ řekl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA Česká republika.

Lidl

Během roku 2020 otevřel Lidl v České republice celou řadu nových prodejen. Jubilejní 40. prodejnu v Praze a zároveň 260. prodejnu u nás mohli první zákazníci navštívit 13. července 2020 v Praze 9 v ulici Sokolovská. Pyšní se moderními prostorami, vlastní pekárnou, rozsáhlým úsekem prodeje čerstvých potravin, LED osvětlením či dostatečným počtem pokladen s velkým odkládacím prostorem. „Chybět nebude ani Wi-Fi připojení zdarma, ve vstupním prostoru pak možnost zakoupení kávy s sebou z automatu vyrobeného speciálně pro prodejny Lidl a s nápoji z našeho sortimentu,” doplnila výčet mluvčí společnosti Lidl Zuzana Holá. Tím ale otevírání nových prodejen neskončilo. V průběhu zbytku roku vyrostly další prodejny Lidl například v Unhošti nebo v centru Brna, kde byla otevřena historicky nejmenší prodejna, a to o ploše 606 m2. Lidl zainvestoval i do programu Lidl Plus či rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.

Tesco

Společnost Tesco koncem roku rozšířila dostupnost služby Online nákupy, a to v oblastech na Děčínsku, Ústecku, na Vysočině a Přerovsku, na Prostějovsku byl region závozu rozšířen a v Brně a okolí rozvoz posílen. Nově je tak služba dostupná až 6,1 milionu obyvatel Česka. „Neustále se snažíme usnadňovat nákupy naším zákazníkům,“ řekl výkonný ředitel Tesco pro ČR Patrik Dojčinovič. Žabka, jenž je součástí skupiny Tesco, otevřela před pár dny svoji 125. prodejnu, a to v Kostelci nad Černými lesy.

Globus

Jednatel hypermarketů Globus Hans Jörg Bauer informoval, že loňské změny v hypermarketech Globus režírovala především pandemie, což se projevilo především na spotřebě dezinfekce, sestavení týmů pracovníků hlídající rozestupy i počty zákazníků na ploše a naplňování nových vládních opatření. Zákazníci začali mnohem více využívat bezkontaktní nakupovací technologie. „Během roku 2020 se počet nákupů se skenery Scan&Go a aplikací Můj Globus rekordně zvýšil, a jen mobilem to bylo o rekordních 400 %. Aktualizace a novinky v těchto technologiích jsme dělali časech sprinterských závodníků,“ uvedl Hans Jörg Bauer.

Mohlo by Vás zajímat

COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví

Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.

Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?

Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

5 Must-Have dermokosmetických produktů pro vaši péči o pleť

Chcete mít zdravou a zářivou pleť? Přinášíme vám přehled pěti klíčových dermokosmetických produktů, které by neměly chybět v každé péči o pleť. Tyto produkty pomohou řešit běžné problémy s pletí a udrží pleť v optimální kondici.

Birell rozšiřuje portfolio: Nová Active řada s kofeinem zpříjemní vaše odpoledne

Birell, jedna z předních značek nealkoholických piv na trhu, přináší inovaci, která nadchne milovníky osvěžení i požití. Nová stálá řada Birell Active představuje revoluční spojení nealkoholických radlerů s kofeinem, čímž nabízí ideální osvěžení pro každodenní použití. Tato novinka vychází z úspěchu loňské limitované edice a reaguje na poptávku spotřebitelů po nových příchutích a sníženém obsahu cukru.

Centrum Černý Most se rozšíří, přidá obchody i restaurace

Obchodní centrum Černý Most čeká výrazné rozšíření. Přibude 20 obchodů, 22 restaurací i 3 nové kinosály. Na širší nabídku podniků se zákazníci mohou těšit již v roce 2025.

České a cenově dostupné: Globus spouští novou privátní značku

Globus, jeden z hlavních hráčů na českém trhu s potravinami a spotřebním zbožím, přichází s novinkou pro své zákazníky. Nová privátní značka s názvem "Váš výběr" je výsledkem snahy Globusu nabídnout širokému spektru zákazníků kvalitní zboží za příznivou cenu. Tato iniciativa je součástí trendu rostoucí popularity privátních značek, které získávají na důležitosti nejen v České republice, ale i ve světě.

Nová éra Košíku: Fialové logo a expanze na Slovensko

Online obchod Košík.cz vstupuje do nové éry s odvážnou změnou image a ambiciózním plánem expanze. Po úspěšném působení na českém trhu a prvních krůčcích v Bulharsku se Košík.cz nyní chystá dobýt i Slovensko. Změny zahrnují nejen novou fialovou barvu loga a designu, ale také strategii rozšíření nabídky a zvýhodnění pro zákazníky dělající velké nákupy.

Přelom v módním průmyslu: Catches nahrazuje značku Esprit v Česku a Německu

Prodejny značky Esprit se mění na multibrandové obchody Catches. První prodejnu nové značky najdete v OC Palladium.

Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole

Od letošního července musí všichni výrobci nápojů opatřit lahve neodnímatelnými uzávěry. Nová víčka tak neminou ani nápoje od Kofoly.