Průvodce výběrem make-upu

Make-up je úžasný pomocník všech žen (někdy i mužů), které potřebují sjednotit pleť, zakrýt nedostatky a zvýraznit své přednosti. Než se ale vrhnete na nákupy a do koupelny před zrcadlo, je dobré si uvědomit, jaký make-up je pro vás ten nejlepší.

Průvodce výběrem make-upu

Typ pleti

Náš malý průvodce výběrem make-upu začne absolutním základem, a to určením si typu pleti. Vaše pleť může být mastná, suchá nebo normální. Patříte-li k vyvoleným s normální pletí, máte téměř neomezený výběr. Zvolit můžete pudrové, krémové, lehce krycí i BB krémy. Pro mastnou a problematickou pleť jsou vhodné matující a nemastné make-upy, které neucpávají póry, vstřebávají přebytečný maz a nepodporují jeho tvorbu. Na suché pleti se mohou vytvářet lehké šupinky, proto je ideální volit produkty bohaté na minerální látky s hydratačním a rozjasňujícím efektem.

Věk

Dámy se sice nikdy na věk neptáme, ale při výběru make-upu hraje nemalou roli. Mladistvou pleť není nutné zbytečně zakrývat těžkým make-upem. Ideální volbou jsou lehké a tónovací BB krémy nezatěžující pleť. Pro dámy kolem třiceti či čtyřiceti let jsou vhodné make-upy chránící pleť a redukující známky únavy. V případě potřeby je prospěšný liftingový make-up aktivující buněčnou aktivitu a obnovu pleti. Zralá plet volá po make-upu podporující zářivý vzhled a zlepšující hydrataci pleti. Dobrou volbou nejsou pudrové či těžké make-upy, které pouze zvýrazní nechtěné vrásky.

Odstín make-upu

Toto rozhodnutím patří k nejtěžším. Zvolíte-li špatný odstín, nebudete s výsledkem nikdy spokojeni. Pokud stojíte bezradně nad paletou barviček, musíte postupovat systematicky. Rozhodnutím, zda jste majitelkou teplého, studeného nebo neutrálního podtónu pleti, se vaše možnosti radikálně zúží.

Při zkoušení make-upu si uvědomte, že nekupujete parfém, tudíž ho nenanášejte na zápěstí či hřbet ruky, ale na obličej, a to konkrétně na hranu spodní čelisti. Vedle sebe můžete nanést i několik proužků zvolených odstínů a jednoduše tak porovnat, který vám sedí nejlépe. Pokud je to jen trochu možné, udělejte finální rozhodnutí na denním světle, protože umělé světlo celkový výsledek zkresluje.

Reklama

Informujeme spotřebitele, kterým prodáváme výrobky nebo poskytujeme služby, že mají podle zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z příslušné smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (www.coi.cz).

Provozovatelem tohoto serveru je MAFRA, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČO: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Společnost MAFRA, a.s., je členem koncernu AGROFERT.