Těžká rána pro pivo v pandemii

04.05.2021

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

Těžká rána pro pivo v pandemii
Zdroj: canva.com

 

Jaký dopad mají zavřené restaurace, bary a hospody na prodej piva českých pivovarů?

České pivovary sčítají ztráty v důsledku uzavření hospod. Přicházejí týdně o více než 340 milionů korun, což vyplývá z výsledku studie Centra ekonomických a tržních analýz. Lidé nemohou posedět v hospodě s přáteli, jsou zavření doma a tam toho tolik nevypijí. V minulém roce i přesto, že v létě došlo k rozvolnění, prodej piva českých pivovarů klesl o minimálně 30 % v porovnání s rokem 2019. Nyní se více prodávají piva v PET lahvích a patnáctilitrové soudky, které lidi mohou brát domů. Pivovary vaří méně piva, jelikož se situace s pandemií stále mění a není možné něco přesně plánovat.

 

Zdroj: canva.com

 

Světový trh piva za koronavirové pandemie

Světové pivovary investovaly do zřizování internetových prodejních platforem, ale ztráty jsou stále v důsledku zavřených gastronomických podniku vysoké. Během pandemie byla větší poptávka po destilátech, z nichž lze doma připravovat různé míchané drinky a koktejly. Konzumenti piva v Evropě a USA dávají spíše přednost produktům řemeslných pivovarů, čímž zvolna klesá odbyt piva světových pivovarů. Z toho důvodu se světové pivovary snaží rozšiřovat okruh zákazníků tím, že obohacují svoji nabídku o nové produkty-nealkoholická piva a cidery. Nadnárodní koncern Anheuser-Busch InBev zaznamenal minulý rok pokles o 5,4 % celkové produkce piva. Nizozemskému Heinekenu klesl loni výstav o 8,1 % oproti roku 2019. Příjmy Heinekenu loni klesly skoro o 17%, vedení plánuje zrušit asi desetinu celkového počtu pracovních míst po celém světě.

 

Pivo v akci

Zobrazit více


Informujeme spotřebitele, kterým prodáváme výrobky nebo poskytujeme služby, že mají podle zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z příslušné smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (www.coi.cz).

Provozovatelem tohoto serveru je MAFRA, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČO: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Společnost MAFRA, a.s., je členem koncernu AGROFERT.