Vaše poloha:
COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví
Zdroj: canva.com
COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví
Zdroj: canva.com

26.07.2021

COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví

Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.

 

Vzhledem k tomu, že jsme zažili několikaměsíční uzavření gastronomických provozů, spotřebitelé stále více nakupují balené pivo. Pandemie výrazně srazila odbyt točeného piva ze sudů a z tanků. Prodej baleného piva z regálů obchodů vzrostl v loňském roce o 5,7 procenta. Z toho důvodu je více kladen důraz na vývoj v segmentu pivních obalů.

 

Pivo v plechu je nejdynamičtěji rostoucí kategorií v rámci pivních obalů

 

Prodej piva v plechu v České republice stále roste díky praktičnosti. Naopak prodej piva v PET lahvích zaznamenal pokles v loňském roce, a to celkově o 10 %. Někteří výrobci dokonce ukončili prodeje v PET lahvích. Jedná se například o výrobce Gambrinus a Radegast. Skleněné lahve udržují své postavení na trhu a jejich prodej neklesá ani v průběhu pandemie. Jsou nejvíce šetrné z pohledu životního prostředí.

Minipivovary reagují na aktuální situaci a investují do stáčecích linek na plechovky i přesto, že se jim tím zvýší náklady na výrobu. I když jsou aktuálně restaurace a hospody otevřené, prodej piva se v nich zvýšil, ale i přesto se nevrátil na čísla z předkoronavirového období.

Nárůstem prodeje baleného piva zesílila i role pivních obalů, a je více kladen důraz na jejich vývoj. Klíčovými trendy v segmentu pivních obalů jsou udržitelnost prostřednictvím ekologicky šetrných obalů a balení, která se hodí pro okamžitou spotřebu, tedy pivo s sebou.

Zákazník se často při výběru z dvou podobných piv rozhoduje na základě designu balení. V oblasti etiket se řeší požadavky na speciální barvy, embossing na etiketě a možnost recyklace. V dnešní době jsou také stále více populární limitované edice pro různé příležitosti, jako jsou narozeniny, svatby a výročí.

 

Pivo v akci

Gambrinus Originál 10 pivo výčepní světlé 0,5l plech

15,90 - 19,00

Pivo výčepní světlé. Pasterizováno.

8 prodejců

  • +4
Více informací

MAKRO

15,61 Kč

Zbývá 13 dní

Platí do: 7.5.2024

Prodejny MAKRO

Kaufland

15,90 Kč -27%

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny Kaufland

Penny Market

15,90 Kč -27%

Zbývá 7 dní

Platí do: 1.5.2024

Prodejny Penny Market

Ratio

15,90 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny Ratio

Tesco

15,90 Kč -27%

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Platí v prodejnách

* clubcard cena

Albert

16,15 Kč

Zbývá 13 dní

Platí do: 7.5.2024

Platí v prodejnách

* cena za 1 ks při koupi balení 6 ks

BENE NÁPOJE

17,10 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny BENE NÁPOJE

BonVeno

19 Kč -23%

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny BonVeno

Velkopopovický Kozel 11°, světlý ležák

14,50 - 15,30

8 prodejců

  • +4
Více informací

Ratio

14,50 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny Ratio

Billa

14,90 Kč -21%

Zbývá 4 dny

Platí do: 28.4.2024

Platí v prodejnách

FLOP

14,90 Kč

Zbývá 4 dny

Platí do: 28.4.2024

Prodejny FLOP

FLOP TOP

14,90 Kč

Zbývá 4 dny

Platí do: 28.4.2024

Platí v prodejnách

Globus

14,90 Kč

Zbývá 26 dní

Platí do: 20.5.2024

Prodejny Globus

Lidl

14,90 Kč

Zbývá 4 dny

Platí do: 28.4.2024

Prodejny Lidl

MAKRO

15 Kč

Zbývá 13 dní

Platí do: 7.5.2024

Prodejny MAKRO

BENE NÁPOJE

15,30 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny BENE NÁPOJE

Gambrinus 10° Originál, světlé výčepní pivo 0,5l

11,90 - 13,90

6 prodejců

  • +2
Více informací

Albert

11,90 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Platí v prodejnách

Globus

11,90 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Platí v prodejnách

Ratio

11,90 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Prodejny Ratio

Tesco

11,90 Kč -25%

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Platí v prodejnách

* clubcard cena

CBA

12,90 Kč

Zbývá 6 dní

Platí do: 30.4.2024

Platí v prodejnách

Lidl

13,90 Kč -12%

Zbývá 4 dny

Platí do: 28.4.2024

Prodejny Lidl

* cena s kuponem 11,90

Zobrazit více

http://www.akcniceny.cz/widget/?ukaz=zbozi&q=napoje-alkoholicke%2Fpiva%2F&limit=3&titulek=Pivo+v+akci&button=Zobrazit+v%C3%ADce&magid=21151&abver=2

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

http://www.akcniceny.cz/widget/?ukaz=clanek&q=21029&limit=1&titulek=&button=&magid=21151&abver=2

Mohlo by Vás zajímat

Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?

Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?

Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.

Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle

Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.

Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci

Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.

Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady

Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.

Pivovar Radegast vaří první pivo ze vzdušné vlhkosti: Inovace ČVUT v boji proti nedostatku vody

Pivovar Radegast v Nošovicích poprvé uvařil Radegast Futur, pivo z vody získané ze vzdušné vlhkosti. Pro výrobu využil přístroj EWA vyvinutý na ČVUT. Limitovaná várka tohoto ležáku s vysokou hořkostí má pouze 200 litrů, do maloobchodního prodeje proto nepůjde.

Nárůst těžby uhlí v Česku kvůli energetické krizi a oživení po covidu, celosvětová produkce roste

V loňském roce v České republice o desetinu vzrostla těžba uhlí, a to i přes plánované omezení jeho využívání. Důvodem byla energetická krize i oživení průmyslu po restrikcích způsobených onemocněním COVID-19.

Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nový ležák Bohém

Krušovice uvádí na trh svou nejnovější senzaci – ležák s názvem Bohém. Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.

Češi čím dál častěji dávají přednost ciderům oproti pivu

Zhruba 40% spotřebitelů upřednostňuje cider před pivem, a to zejména mladší generace. Ve věkové skupině 20–24 let. Pití ciderů má i v Česku dlouhou tradici, která sahá až do 19. století.