26.07.2021
COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví
Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.
Vzhledem k tomu, že jsme zažili několikaměsíční uzavření gastronomických provozů, spotřebitelé stále více nakupují balené pivo. Pandemie výrazně srazila odbyt točeného piva ze sudů a z tanků. Prodej baleného piva z regálů obchodů vzrostl v loňském roce o 5,7 procenta. Z toho důvodu je více kladen důraz na vývoj v segmentu pivních obalů.
Pivo v plechu je nejdynamičtěji rostoucí kategorií v rámci pivních obalů
Prodej piva v plechu v České republice stále roste díky praktičnosti. Naopak prodej piva v PET lahvích zaznamenal pokles v loňském roce, a to celkově o 10 %. Někteří výrobci dokonce ukončili prodeje v PET lahvích. Jedná se například o výrobce Gambrinus a Radegast. Skleněné lahve udržují své postavení na trhu a jejich prodej neklesá ani v průběhu pandemie. Jsou nejvíce šetrné z pohledu životního prostředí.
Minipivovary reagují na aktuální situaci a investují do stáčecích linek na plechovky i přesto, že se jim tím zvýší náklady na výrobu. I když jsou aktuálně restaurace a hospody otevřené, prodej piva se v nich zvýšil, ale i přesto se nevrátil na čísla z předkoronavirového období.
Nárůstem prodeje baleného piva zesílila i role pivních obalů, a je více kladen důraz na jejich vývoj. Klíčovými trendy v segmentu pivních obalů jsou udržitelnost prostřednictvím ekologicky šetrných obalů a balení, která se hodí pro okamžitou spotřebu, tedy pivo s sebou.
Zákazník se často při výběru z dvou podobných piv rozhoduje na základě designu balení. V oblasti etiket se řeší požadavky na speciální barvy, embossing na etiketě a možnost recyklace. V dnešní době jsou také stále více populární limitované edice pro různé příležitosti, jako jsou narozeniny, svatby a výročí.
Pivo v akci
Těžká rána pro pivo v pandemii
Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.
Mohlo by Vás zajímat
Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?
Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.
Těžká rána pro pivo v pandemii
Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.
Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?
Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.
Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle
Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.
Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci
Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.
Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady
Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.
Pivovar Radegast vaří první pivo ze vzdušné vlhkosti: Inovace ČVUT v boji proti nedostatku vody
Pivovar Radegast v Nošovicích poprvé uvařil Radegast Futur, pivo z vody získané ze vzdušné vlhkosti. Pro výrobu využil přístroj EWA vyvinutý na ČVUT. Limitovaná várka tohoto ležáku s vysokou hořkostí má pouze 200 litrů, do maloobchodního prodeje proto nepůjde.
Nárůst těžby uhlí v Česku kvůli energetické krizi a oživení po covidu, celosvětová produkce roste
V loňském roce v České republice o desetinu vzrostla těžba uhlí, a to i přes plánované omezení jeho využívání. Důvodem byla energetická krize i oživení průmyslu po restrikcích způsobených onemocněním COVID-19.
Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nový ležák Bohém
Krušovice uvádí na trh svou nejnovější senzaci – ležák s názvem Bohém. Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.
Češi čím dál častěji dávají přednost ciderům oproti pivu
Zhruba 40% spotřebitelů upřednostňuje cider před pivem, a to zejména mladší generace. Ve věkové skupině 20–24 let. Pití ciderů má i v Česku dlouhou tradici, která sahá až do 19. století.