Reklama Reklama
Vaše poloha:
Konec plastovým vaničkám: Česká revoluce v balení masa, která šetří planetu!
Zdroj: iStock
Konec plastovým vaničkám: Česká revoluce v balení masa, která šetří planetu!
Zdroj: iStock

27.12.2024

Konec plastovým vaničkám: Česká revoluce v balení masa, která šetří planetu!

Významná změna v balení mletého masa přichází do českých obchodů. Plastové vaničky ustupují úpornějšímu balení flowpack, které slibuje nižší ekologickou zátěž a výraznou úsporu plastů. Jak tato změna ovlivňuje nakupování a co na ni říkají zákazníci?

 

Co se v článku dozvím?

  • Jak české obchody nahrazují plastové vaničky u masa.
  • Kolik plastu ušetří Tesco a další řetězce.
  • Které obchody již flowpack zavedly a kde se testuje.
  • Jak zákazníci hodnotí tuto ekologickou změnu.

 

Ekologické balení masa: Trend budoucnosti

 

České obchodní řetězce se rozhodly snížit svou ekologickou stopu a nabídnout zákazníkům udržitelnější alternativu balení mletého masa. Tradiční plastové vaničky nahrazují tzv. flowpacky – kompaktní plastové obaly, které spotřebují až o 80 % méně materiálu. Tento krok nejenže šetří přírodu, ale také zlepšuje skladování a logistikou.

 

Tesco: Úspora desítek tun plastu ročně

 

Společnost Tesco patří mezi průkopníky v zavádění flowpacků na český trh. Nové balení nabízí v hmotnostech 500 g a 800 g, přičemž každé balení snižuje spotřebu plastů o více než 80 %. Odhaduje se, že Tesco tímto krokem ušetří ročně až 56 tun plastového odpadu.

Kromě ekologických výhod si Tesco zakládá na cenově přístupné nabídce a garantuje, že cena masa v novém obalu zůstane konkurenceschopná. Dalším benefitem je plná recyklovatelnost použitého materiálu.

 

Lidl: První vlaštovka ekologického trendu

 

Diskontní řetězec Lidl zavedl flowpacky již v roce 2018, kdy se stal prvním českým obchodem s touto inovací. Například u mletého vepřového masa Lidl ročně ušetří tímto opatřením přes 2 tuny plastu.

Lidl se zavázal snížit objem plastů u svých produktů o 30 % do roku 2025. Tato strategie zahrnuje zmenšování obalů, používání tenčích materiálů a zvyšování recyklovatelnosti.

 

Ostatní řetězce: Testování a postupná implementace

 

Penny Market, Billa a Albert se k ekologickým změnám také přidávají, ale zatím spíše testují různé formy nového balení. Penny Market zkouší vedle flowpacků i vakuové balení, které umožňuje ušetřit až 75 % plastu.

Albert postupně nahrazuje vaničky a odhaduje, že tímto krokem ročně ušetří až 100 tun plastů. Billa prozatím kombinuje tradiční obaly s ekologickými variantami a soustředí se na recyklovatelnost svých produktů.

Kaufland se naopak výraznější změně zatím vyhýbá, ačkoliv jeho balení obsahuje menší množství plastu než dříve.

 

Reakce zákazníků: Vítáná změna s malými výhradami

 

Nová forma balení masa získává mezi zákazníky většinou pozitivní ohlasy. Lídé oceňují snahu obchodů o ochranu přírody a praktičnější rozložení obalu v tašce i odpadcích. Na druhou stranu někteří poukazují na potřebu větší opatrnosti při manipulaci, aby nedošlo k protržení obalu.

Internetové diskuze ukazují, že změnu většina části zákazníků podporuje. Někteří však doufají, že se zlepší i informovanost o recyklaci těchto nových materiálů.

 

Směr k udržitelné budoucnosti

 

Zavádění flowpacků v českých obchodech je jasným signálem, že udržitelnost hraje stále důležitější roli v maloobchodě. Tento krok šetří přírodu, podporuje recyklaci a přitom udržuje kvalitu nabízených produktů. Většině zákazníků tato změna vyhovuje, a tak lze očekávat, že se ekologická balení budou v budoucnu ještě rozšiřovat.

 

Mohlo by Vás zajímat

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte 30 000 Kč na pobyt v Kouzelných chaloupkách a wellness víkend

Zářijová soutěž s Kaufland Card přináší jedinečnou příležitost, která potěší milovníky odpočinku i aktivního relaxu. Vyhrajte 30 000 Kč na pobyt v Kouzelných chaloupkách a k tomu nezapomenutelný wellness & jóga víkend pro dvě osoby. Stačí se registrovat a každý nákup s Kaufland Card vám zvýší šanci na výhru.

KIKO Milano vstupuje do Česka: První obchod otevře v Praze na Chodově

Italská kosmetická značka KIKO Milano přichází na český trh a otevírá svou první prodejnu v pražském Westfield Chodov. Značka, která je v Evropě synonymem dostupné, ale trendy kosmetiky, slibuje široký výběr make-upu, lesků na rty i skincare produktů.

Uzená kuřecí stehna od Vodňanské drůbeže obsahovala listerie, výrobek se stahuje z trhu

Státní veterinární správa nařídila stažení šarže uzených kuřecích stehen od společnosti Vodňanská drůbež. Laboratorní testy potvrdily přítomnost bakterie Listeria monocytogenes. Do obchodní sítě se dostalo přes 135 kilogramů výrobku. Spotřebitelé by jej rozhodně neměli konzumovat a mohou ho vrátit na místě nákupu.

Tisíce produktů za dostupné ceny: ikonická italská kosmetika míří do Prahy

Milovnice make-upu se mají na co těšit – ikonická italská značka KIKO Milano dorazí do České republiky. První obchod se otevře ještě letos v pražském obchodním centru Westfield Chodov. Nabídne více než tisíc produktů dekorativní kosmetiky i péče o pleť, a to za dostupné ceny.

Shopaholismus: Jak poznat, že jste závislí na nakupování

Závislost na nakupování je reálný a závažný problém, který může negativně ovlivnit váš život. Tento článek se zaměřuje na příznaky kompulzivního nakupování, jeho příčiny a nabízí rady, jak s tímto problémem bojovat.

Worldbox ve Varyádě: Stylová móda pro ženy, muže i děti na jednom místě

V našem nákupním centru Varyáda otevírá 26. 6. 2025 své brány nová prodejna Worldbox. Nabízí pánskou, dámskou i dětskou módu, která spojuje pohodlí, styl a kvalitu. Zajímalo nás, co tu najdete a jaké značky byste rozhodně neměli minout – tady je první inspirace.

Otevření Worldboxu ve Forum Liberec: Streetwear, styl a značky na jednom místě

Forum Liberec přivítalo nový módní přírůstek – prodejnu Worldbox. V přízemí centra teď najdete značky, které hýbou světem streetwearu a městské módy. Otevření jsme si nemohli nechat ujít – mrkli jsme se na novinky s odbornicí na styl a přinášíme první dojmy i tipy, co si tu pořídit.

Do Bruntálu míří nový diskont Mere. Jde o první prodejnu v regionu

Diskontní řetězec Mere se připravuje otevřít první prodejnu v Moravskoslezském kraji, konkrétně v Bruntále. Přesné datum ale stále zůstává neznámé, a to i přes intenzivní stavební ruch a probíhající nábor zaměstnanců.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte skútr Piaggio Medley 125 nebo horské elektrokolo CRUSSIS

Léto s Kauflandem přináší jedinečnou šanci vyhrát skvělé ceny, které vás potěší ještě dlouho po prázdninách. Skútr Piaggio Medley, elektrokolo CRUSSIS nebo zážitkový pobyt na jižní Moravě mohou být vaše! Stačí se jednou registrovat do soutěže a při každém nákupu s Kaufland Card zvyšujete svou šanci na výhru. Je to snadné a výhry za to stojí.

„Paní, tady to není sekáč.“ Prodavačka ženu zesměšnila, když chtěla vrátit halenku. Zákaznické ponížení, nebo oprávněná výtka?

Vrácení oblečení po pár dnech od nákupu je pro mnohé běžná záležitost. Ne však pro jednu zákaznici, která se při snaze uplatnit tuto možnost setkala s veřejným zostuzením. Incident vyvolal silné emoce a otevřel otázku, kde končí právo obchodníka a začíná důstojnost zákazníka.

Spolupracujeme s: