Vaše poloha:
„To dítě do vozíku nepatří,“ řekla přísně a lidé kolem se zarazili
(Foto: canva.com)
„To dítě do vozíku nepatří,“ řekla přísně a lidé kolem se zarazili
(Foto: canva.com)

12.08.2025

„To dítě do vozíku nepatří,“ řekla přísně a lidé kolem se zarazili

Lucie, třicetiletá maminka z Brna, si šla v sobotu dopoledne jen pro pár věcí. Místo klidného nákupu se ale ocitla uprostřed ostré debaty o hygieně a bezpečnosti dětí v nákupních vozících. Rozdílné názory rodičů, zákazníků i zaměstnanců obchodu ukázaly, že téma rozděluje veřejnost i odborníky.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Jak se postava dostala do sporu kvůli dítěti v nákupním vozíku?
  • Jaké argumenty zazněly od rodičů a ostatních zákazníků?
  • Jak reagoval personál a jaké je stanovisko obchodních řetězců?
  • Jaká hygienická a bezpečnostní rizika odborníci uvádějí?

 

Setkání s problémem

 

Lucie, třicetiletá administrativní pracovnice z Brna, měla ráno jasný plán – rychle nakoupit, než se obchod zaplní. V místním supermarketu sáhla po nákupním vozíku a hned si všimla mladé maminky, která do koše vozíku posadila asi dvouleté dítě. Malý chlapec si spokojeně hrál s rohlíkem a kopal do balíčků těstovin.

 

„To dítě do vozíku nepatří,“ vyklouzlo Lucii, aniž by si to stihla rozmyslet. Bylo to spíš konstatování než útok, ale maminka se otočila s překvapeným výrazem.

 

„Proč by nemohlo? Je to pohodlnější a bezpečnější než ho honit po obchodě,“ odsekla žena. Lucie ucítila, jak se na ně začínají otáčet další zákazníci.

 

Střet názorů mezi zákazníky

 

Do debaty se přidala starší paní s plným košíkem. „Má pravdu, paní. Vozík je na potraviny, ne na děti. Víte, co se tam všechno válelo?“

 

Maminka se nenechala zviklat. „Ale vždyť to dělají všichni. A obchodní řetězce přece mají vozíky čistit.“

 

Z koutku u pečiva se ozval muž v bundě: „Já svoje děti do vozíku taky dával. Aspoň nešahaly na všechno kolem.“

 

Lucie cítila, jak se situace přiostřuje. V hlavě jí běžely obrazy reportáží o bakteriích na madlech vozíků a o případech, kdy se dítě ve vozíku zranilo.

 

Co na to obchod a odborníci?

 

Když k nim dorazila vedoucí směny, snažila se situaci uklidnit. „V našem obchodě se snažíme o pravidelné čištění vozíků, ale i tak doporučujeme, aby děti seděly pouze v určeném sedátku u madla – ne přímo v koši,“ řekla.

 

Lucie se zeptala, jak to řeší jiné supermarkety. Vedoucí uvedla, že například Lidl a Kaufland mají stejná doporučení – sedátko je konstruováno pro malé děti do určité váhy a umístění dítěte přímo do prostoru pro zboží je proti pravidlům.

 

Hygienik, kterého Lucie později kontaktovala pro svůj blog, potvrdil, že kovové a plastové části vozíků mohou být zdrojem bakterií jako je E. coli nebo salmonela. „Při umístění dítěte do koše hrozí nejen přenos chorob, ale i riziko pádu, pokud dítě vstane,“ vysvětlil.

 

Ve Spojených státech i Austrálii se už vedou kampaně, aby rodiče děti do koše vozíku nesadili. Některé řetězce tam dokonce instalovaly nálepky s varováním.

 

Vyústění a osobní ponaučení

 

Lucie si nakonec nákup udělala v tichosti, ale v hlavě jí zůstala nepříjemná pachuť. „Možná jsem to řekla moc přímo, ale někdy je potřeba upozornit na věci, které mohou být nebezpečné,“ přemítala cestou domů.

 

Když večer sdílela příběh na sociálních sítích, strhla se pod ním vlna komentářů. Někteří ji podpořili, jiní ji obvinili z přílišné přecitlivělosti.

 

Lucie si ale byla jistá jedním – že odteď už nikdy nebude přehlížet, když se hygienická a bezpečnostní pravidla v obchodech porušují. „Je to o ohleduplnosti. A ta začíná u nás všech,“ uzavřela svůj příběh.

 

Zdroje: AkcniCeny.cz, szu.gov.cz, diskuzní fóra, zkušenosti zákazníků, mzd.gov.cz

Mohlo by Vás zajímat

„Nikdy nezapomenu na její hlas: Ta uklízečka dokázala mého syna uklidnit během pár minut“

Strach, bezmoc a pohledy desítek lidí. Petra si myslela, že tohle už nemůže zvládnout. Pak se ale objevila starší uklízečka, která s klidem a empatií udělala něco, co se zdálo nemožné – během pár minut proměnila křik a slzy v klidný úsměv.

„Najednou tam nebyla… Myslela jsem, že se mi zastaví srdce,“ popisuje Monika chvíli, kdy se jí v nákupním centru ztratila dcera

Ztráta dítěte patří k největším nočním můrám každého rodiče. Monika zažila tuto děsivou situaci na vlastní kůži, když se jí v obchodním centru ztratila pětiletá dcera. Díky rychlé reakci a pomoci ochranky však vše dobře dopadlo. V článku přinášíme nejen její příběh, ale i praktické rady, jak podobnou situaci zvládnout s rozvahou.

Dítě v obchodě otevřelo pití: Má na to právo? Příběh jedné matky z nákupu

Nakupování v supermarketu se pro mladou maminku proměnilo v trapnou scénu. Její syn sáhl po pití ještě před zaplacením a vzápětí čelila nepříjemnému napomenutí od ochranky. Kde je hranice mezi dětskou spontánností a porušením pravidel?

„Netušila jsem, že večerní káva může bránit regeneraci mozku. Teď už si dávám pozor.“

Klára pila kávu celý den, aby zvládla pracovní tempo. Odpolední šálek byl pro ni rituál, večerní „dobíječ“ energie. Jenže čím dál častěji se budila uprostřed noci a ráno vstávala vyčerpaná. Teprve když narazila na studii o vlivu kofeinu na hluboký spánek, pochopila, co se děje – a začala měnit svůj pitný režim.

„Ve skladu máme 38 stupňů a jeden větrák pro deset lidí,“ říká Jana o práci v horku

Jana pracuje pátým rokem jako skladnice v logistickém centru. V době vlny veder se teplota v hale šplhá k 38 °C a jediný větrák sdílí deset lidí. Jak se s horkem vypořádává, co říká Zákoník práce a jak podobné podmínky snášejí lidé v jiných profesích?

„Překvapilo mě, že mi dali jiné balení, než napsal doktor. Nevěděla jsem, že to smí,“

Alena přišla do lékárny s jasným očekáváním, ale domů si odnesla jiné balení léků, než jaké jí předepsal lékař. Situace ji zaskočila – nešlo ale o chybu, nýbrž o běžnou praxi. Jak to vlastně v lékárně funguje a co všechno si lékárníci smějí dovolit?

„Jděte támhle.“ V supermarketu mi zakázali vybrat si pokladnu

Lenka šla po práci na běžný nákup. Místo klidného večera ji ale čekala konfrontace s personálem u pokladny, který jí odmítl umožnit rozhodnout se, jak chce zaplatit. Z malé situace se stal moment, který v ní rezonuje dodnes.

„Vytáhla mi z košíku máslo a odešla.“ Reálný příběh ukazuje temnou stránku slev

V obchodech v období slev přibývá konfliktů mezi zákazníky. Když paní Ivetě někdo vzal zboží přímo z jejího košíku, nestačila se divit. Co dělat, když se vám stane něco podobného? A jak v takové situaci správně zareagovat?

Pečivo v obchodě osahával rukou: „Zvedl se mi žaludek,“ říká Kateřina

Kateřina, třiatřicetiletá grafička z Plzně, zažila při nákupu v supermarketu nepříjemnou scénu. Zákazník před ní vybíral pečivo přímo rukou. Odporné? Ano. A bohužel i běžné. Jaké hrozí riziko a co se dělá v zahraničí jinak?

„Napsala jsem recenzi a začalo peklo.“ Lenka popsala, jak ji kvůli pravdě kontaktoval i do práce

Když Lenka napsala negativní, ale věcnou recenzi na novou restauraci, netušila, co spustí. Zprávy, telefonáty i trapný hovor v kanceláři – jen kvůli dvěma hvězdičkám a studené polévce. Právnička radí, jak se v podobné situaci bránit a chránit.

Spolupracujeme s: