Vaše poloha:
 Albert jako první maloobchodník u nás testuje autonomní úklidové roboty
 Albert jako první maloobchodník u nás testuje autonomní úklidové roboty

17.04.2021

Albert jako první maloobchodník u nás testuje autonomní úklidové roboty

Obchodní řetězec Albert od poloviny ledna testuje autonomní úklidové roboty. Jedná se o stroje od tří různých výrobců, které ověřuje jak v menší prodejně – supermarketu, tak i ve větší prodejně – hypermarketu. Stroje zkouší i v distribučním centru. Technologii robotického úklidu v maloobchodním prostředí dosud nikdo na podobných provozech netestoval.

Zákazník se s autonomním úklidovým robotem může setkat na prodejně, jelikož robot uklízí i v průběhu dne za běžného provozu. Jeho schopnost je nutné ověřit i v noci na velkém čištění. Pod hlavičkou projektové laboratoře AIRlab probíhá aktivita robotů.

V Albert supermarketu v České Lípě byl otestován první robot, dále se přemístil do hypermarketu v Litoměřicích a do distribučního centra v Klecanech. Důležité je robota otestovat za různých podmínek. Druhý robot začal s uklízením také v České Lípě a momentálně oba roboti jezdí v distribučním centru. Albert plánuje otestovat i třetího úklidového robota.

Cílem je roboty důkladně prověřit v nejrůznějších situacích, musejí překonat určité překážky. Robot se musí sám pohybovat po vytyčené trase, vyhýbá se zákazníkům, regálům, paletám a jiným překážkám tím, že se na chvíli před nimi zastaví a pak je obejde, přičemž na sebe upozorňuje zvukem, majáčkem nebo LED světly, které ukazují i změnu jeho směru. V supermarketu najezdí robot denně až čtyři kilometry a v hypermarketu pět až šest, dle potřeby denních úklidů. Úklid supermarketu v České Lípě zvládl robot za přibližně dvě hodiny a úklid hypermarketu v Litoměřicích za necelou tři a půl hodinu.

Albert zavedl i různé jiné inovace, jako například elektronické cenovky, automatický objednávkový systém a vzdáleně řízený systém kontroly chlazení. Cílem je, aby hygiena byla prioritou v obzvlášť nelehkých časech nemoci COVID– 19. 

 

AKTUÁLNÍ LETÁKY ALBERT

Mohlo by Vás zajímat

Nakupujte chytře: Primark snižuje ceny letního dětského oblečení

Primark, jedna z předních módních značek, přichází s dobrou zprávou pro rodiče po celé České republice. Ve snaze usnadnit nakupování a šetřit rodinné rozpočty bude společnost Primark snižovat ceny svého letního dětského oblečení. Tento krok je součástí nadcházející kolekce pro podzim/zimu a přináší úlevu spotřebitelům v období stále rostoucích životních nákladů.

Billa expanduje: Nový koncept Viva Billa míří na čerpací stanice OMV mimo Prahu

Billa a OMV pokračují v rozšiřování sítě obchodů spojených s čerpacími stanicemi Viva Billa. Nově vznikla první mimopražská prodejna v Karlových Varech v ulici Pobřežní.

5 Must-Have dermokosmetických produktů pro vaši péči o pleť

Chcete mít zdravou a zářivou pleť? Přinášíme vám přehled pěti klíčových dermokosmetických produktů, které by neměly chybět v každé péči o pleť. Tyto produkty pomohou řešit běžné problémy s pletí a udrží pleť v optimální kondici.

Hvězdy týdne I Kde nakoupíte nejlevněji?

Pomocí našeho týdenního přehledu nejlepších akčních nabídek můžete efektivně šetřit svůj čas a plánovat nákupy co nejefektivněji. Zajímá vás, kde nakoupit za nejnižší ceny?

Kde najdete TOP produkty v akci?

V současné době, kdy ceny potravin neustále rostou, se každý snaží najít způsoby, jak maximalizovat úspory. Obchodní řetězce si tohoto trendu jsou vědomy a reagují na něj nabídkou různých akcí a slev na své produkty, aby vyhověly požadavkům svých zákazníků a umožnily jim výhodnější nákupy.

Birell rozšiřuje portfolio: Nová Active řada s kofeinem zpříjemní vaše odpoledne

Birell, jedna z předních značek nealkoholických piv na trhu, přináší inovaci, která nadchne milovníky osvěžení i požití. Nová stálá řada Birell Active představuje revoluční spojení nealkoholických radlerů s kofeinem, čímž nabízí ideální osvěžení pro každodenní použití. Tato novinka vychází z úspěchu loňské limitované edice a reaguje na poptávku spotřebitelů po nových příchutích a sníženém obsahu cukru.

Centrum Černý Most se rozšíří, přidá obchody i restaurace

Obchodní centrum Černý Most čeká výrazné rozšíření. Přibude 20 obchodů, 22 restaurací i 3 nové kinosály. Na širší nabídku podniků se zákazníci mohou těšit již v roce 2025.

České a cenově dostupné: Globus spouští novou privátní značku

Globus, jeden z hlavních hráčů na českém trhu s potravinami a spotřebním zbožím, přichází s novinkou pro své zákazníky. Nová privátní značka s názvem "Váš výběr" je výsledkem snahy Globusu nabídnout širokému spektru zákazníků kvalitní zboží za příznivou cenu. Tato iniciativa je součástí trendu rostoucí popularity privátních značek, které získávají na důležitosti nejen v České republice, ale i ve světě.

Nová éra Košíku: Fialové logo a expanze na Slovensko

Online obchod Košík.cz vstupuje do nové éry s odvážnou změnou image a ambiciózním plánem expanze. Po úspěšném působení na českém trhu a prvních krůčcích v Bulharsku se Košík.cz nyní chystá dobýt i Slovensko. Změny zahrnují nejen novou fialovou barvu loga a designu, ale také strategii rozšíření nabídky a zvýhodnění pro zákazníky dělající velké nákupy.

Přelom v módním průmyslu: Catches nahrazuje značku Esprit v Česku a Německu

Prodejny značky Esprit se mění na multibrandové obchody Catches. První prodejnu nové značky najdete v OC Palladium.