Alza, jedna z předních e-commerce společností v České republice, přichází s novinkou. Od 26. července se mění název marketplace, který bude nově fungovat pod označením Alza Trade. Tato změna má za cíl lépe vystihnout charakter této služby, jež se zaměřuje na nabídku zboží od více než tisíce dodavatelů.
Na rozdíl od běžných marketplace, kde zboží nakupují zákazníci od různých prodejců, zaujímá Alza na platformě Alza Trade jedinečnou pozici. Zde zboží neprodávají jednotliví prodejci, ale přímo společnost Alza. Zákazníci tak uzavírají smlouvu přímo s Alzou, která následně nese odpovědnost za celý prodejní a poprodejní proces, včetně dodání zboží a poskytování služeb. Tímto způsobem se zajišťuje jednotnost a spolehlivost pro zákazníky, kteří mohou komunikovat s jediným subjektem a to se společností Alza.
Jan Pípal, ředitel Alzy Trade Alza.cz, vysvětluje: „Tradiční marketplace je postaven tak, že platformu provozuje jedna firma, ale jednotliví prodejci na ní nabízejí své produkty a zákazníci komunikují a řeší reklamace s jednotlivými prodejci. V případě Alza Trade je situace odlišná – Alza přímo prodává zboží, přebírá veškerou zodpovědnost a zajišťuje dodání zboží, včetně řešení reklamací.“
Nová platforma Alza Trade přináší zákazníkům výhody jako záruku po dobu 24 měsíců, možnost stornování objednávek a rychlé vyřízení reklamací. Zákazníci mohou využít také AlzaBoxy, což jsou samoobslužné boxy, kde lze provést reklamace a vrácení zboží.
Tato změna přichází v době, kdy Alza zaznamenává rychlý růst v oblasti marketplace. Segment s nabídkou zboží od různých dodavatelů za loňský rok vzrostl o 56 % a poprvé dosáhl obratu přesahujícího miliardu korun. Společnost stále přijímá nové dodavatele, což potvrzuje rostoucí trend v tomto odvětví.