Vaše poloha:
Alza mění svůj obchodní model: Marketplace přechází na Alza Trade s novými službami
(Foto: alza.cz)
Alza mění svůj obchodní model: Marketplace přechází na Alza Trade s novými službami
(Foto: alza.cz)

08.08.2023

Alza mění svůj obchodní model: Marketplace přechází na Alza Trade s novými službami

Vstupte do nové éry Marketplace Alza. Největší český e-commerce gigant přichází se zásadní inovací, která změní pohled na nákupy. Od 26. července se totiž mění název jeho oblíbeného Marketplace, a to na Alza Trade. Zapomeňte na běžné zvyklosti a přivítejte nový způsob nákupu, kde hlavní roli hraje spolehlivost, komplexní péče a nezaměnitelná záruka kvality. Co se za tímto revolučním krokem skrývá?

 

Alza, jedna z předních e-commerce společností v České republice, přichází s novinkou. Od 26. července se mění název marketplace, který bude nově fungovat pod označením Alza Trade. Tato změna má za cíl lépe vystihnout charakter této služby, jež se zaměřuje na nabídku zboží od více než tisíce dodavatelů.

 

Na rozdíl od běžných marketplace, kde zboží nakupují zákazníci od různých prodejců, zaujímá Alza na platformě Alza Trade jedinečnou pozici. Zde zboží neprodávají jednotliví prodejci, ale přímo společnost Alza. Zákazníci tak uzavírají smlouvu přímo s Alzou, která následně nese odpovědnost za celý prodejní a poprodejní proces, včetně dodání zboží a poskytování služeb. Tímto způsobem se zajišťuje jednotnost a spolehlivost pro zákazníky, kteří mohou komunikovat s jediným subjektem a to se společností Alza.

 

Alza trade

 

Jan Pípal, ředitel Alzy Trade Alza.cz, vysvětluje: „Tradiční marketplace je postaven tak, že platformu provozuje jedna firma, ale jednotliví prodejci na ní nabízejí své produkty a zákazníci komunikují a řeší reklamace s jednotlivými prodejci. V případě Alza Trade je situace odlišná – Alza přímo prodává zboží, přebírá veškerou zodpovědnost a zajišťuje dodání zboží, včetně řešení reklamací.“

 

Nová platforma Alza Trade přináší zákazníkům výhody jako záruku po dobu 24 měsíců, možnost stornování objednávekrychlé vyřízení reklamací. Zákazníci mohou využít také AlzaBoxy, což jsou samoobslužné boxy, kde lze provést reklamace a vrácení zboží.

 

Tato změna přichází v době, kdy Alza zaznamenává rychlý růst v oblasti marketplace. Segment s nabídkou zboží od různých dodavatelů za loňský rok vzrostl o 56 % a poprvé dosáhl obratu přesahujícího miliardu korun. Společnost stále přijímá nové dodavatele, což potvrzuje rostoucí trend v tomto odvětví.

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Do AlzaBoxů doručuje i PPL: Síť spolupracuje se všemi velkými dopravci

Alza.cz rozšiřuje svou výdejní síť o dalšího klíčového dopravce PPL a stává se tak prvním výjimečným partnerem, který umožní doručit zásilky od všech hlavních dopravců přímo do AlzaBoxů.

Obří polský e-shop Allegro vstupuje na český trh. Zákazníky chce lákat na nízké ceny

Na český trh vstupuje polské Allegro, jedno z největších internetových tržišť na světě. Zákazníky láká na široký výběr produktů i nízké ceny.

Kaufland vstupuje na trh s Marketplace

Ve středu, 12. dubna se na internetu objeví nový online marketplace Kaufland.cz. Jedná se o stejný koncept, který odstartoval i na Slovensku. Zákazníci se tak mohou těšit na miliony produktů převážně nepotravinářského zboží od více než 2 000 registrovaných obchodníků.

Woolworth v Česku startuje: Co přinese nový řetězec a kdy otevře první prodejny?

Německý diskontní řetězec Woolworth vstupuje na český i slovenský trh. První pobočku otevře už v červnu v Třebíči a do poloviny příštího roku plánuje otevřít až dvacítku prodejen. Co všechno nabídne a koho chce oslovit?

Centrum Černý Most mění jméno: Na podzim se promění ve Westfield Černý Most

Jedno z nejvýznamnějších nákupních center v Česku čeká výrazná proměna. Centrum Černý Most se na podzim 2025 přejmenuje na Westfield Černý Most. Změna názvu doprovází rozsáhlou modernizaci, rozšíření o nové obchody i gastronomickou zónu a začlenění do prestižní mezinárodní sítě Westfield.

Decathlon zpřístupňuje sportovní vybavení v parcích díky chytrým skříňkám YourLox

Decathlon ve spolupráci se startupem YourLox spouští v Česku nový projekt chytrých skříněk, které umožňují bezplatně zapůjčit sportovní vybavení přímo v parcích nebo u hřišť. Cílem je zpřístupnit sport široké veřejnosti a zároveň podpořit udržitelnost prostřednictvím sdíleného využívání vybavení.

Lidl outlet opouští Prahu a míří do Olomouce: Kdy a co zákazníky čeká?

Po úspěšném provozu v pražských Štěrboholech se první outletová prodejna Lidlu v Česku přesouvá na Moravu. V červnu se otevře nová prodejna v Olomouci, konkrétně v retail parku Park&Shop, kde zákazníky opět potěší výprodejové ceny oblíbeného sortimentu.

AlzaBox nově umožňuje posílat balíky komukoliv. Levněji než Pošta, ale s háčky

Alza rozšiřuje své výdejní boxy o službu „Pošli to AlzaBoxem“. Nově tak můžete posílat zásilky komukoliv za 69 Kč. Má to ale svá omezení.

Lidl Outlet balí kufry: Praha přichází o prodejnu, Morava slaví

Lidl Outlet v pražských Štěrboholech, který loni zaujal tisíce zákazníků nízkými cenami a výprodeji, brzy definitivně ukončí provoz. Prodejna končí během léta a celá outletová koncepce se přesouvá na Moravu. Co je důvodem tohoto kroku a kde nový Lidl Outlet vznikne?

Ikea má novinku! Spojila ikonické kuličky s hot dogem. Stojí 39 Kč a chutná překvapivě dobře

Vypadá to neobvykle, chutná to skvěle! Ikea představila nový hot dog s masovými kuličkami – unikátní kombinaci dvou nejoblíbenějších jídel. Vyplatí se i díky zvýhodněné nabídce pro členy IKEA Family.

Spolupracujeme s: