Co se v článku dozvím?
- Jak Komerční banka komunikuje se zákazníky o přechodu na nové internetové bankovnictví
- Jak klienti vnímají tlak banky a její přístup k odmítajícím
- Co banka oficiálně uvádí ohledně termínu a podpory starých systémů
- Jaké jsou novinky a výhody nového systému KB+
- Jaké jsou nejistoty ohledně poplatků a cen služeb v novém bankovnictví
Komerční banka upozorňuje na konec podpory starého internetového bankovnictví
V posledních týdnech se množí případy, kdy Komerční banka aktivně kontaktuje své klienty s požadavkem na přechod do nového internetového bankovnictví s názvem KB+. Klienti jsou informováni, že pokud tento krok neprovedou do termínu 24. července, hrozí jim zrušení účtu.
Stížnosti klientů na přístup banky k přechodu
Web Novinky.cz zveřejnil zkušenosti dvou klientů, které banka kontaktovala několikrát a vyvíjela na ně značný tlak. Paní Karolína z Prahy popsala, že jí volaly různé pracovníci banky, přičemž po odmítnutí přechodu následovaly další telefonáty s tím, že pokud nepřejde na nový systém, bude jí účet zrušen.
Podobně i klient Tomáš uvedl, že mu operátor sdělil ultimátum s termínem přechodu do konce roku a upozornil na riziko zrušení účtu.
Vyjádření Komerční banky
Mluvčí banky Šárka Nevoralová potvrdila, že migrace klientů na nové internetové bankovnictví KB+ je nutná a součástí ukončení podpory starých systémů. Banka označuje přechod za vstup do nové éry bankovnictví.
Podle mluvčí jde o poslední fázi přechodu, přičemž počet klientů, kteří nesouhlasí, je velmi malý a banka se snaží s nimi hledat řešení.
Klienti byli o změnách informováni více než rok, a to e-maily, telefonicky i na webu.
Co přináší nové internetové bankovnictví KB+?
Nový systém KB+ sjednocuje mobilní aplikace do jediné platformy – klient již nepotřebuje dvě aplikace (Mobilní banka a KB Klíč), ale stačí mu pouze jedna. To má zjednodušit a zpříjemnit uživatelský zážitek.
Bankovní služby v novém systému mají být rozšířené, nicméně není zatím jasné, zda budou s přechodem spojeny i vyšší poplatky. „Každý klient je individuální,“ uvedla mluvčí.
Co znamená přechod pro klienty?
- Nutnost aktivního kroku k přechodu na nové internetové bankovnictví do 24. července
- Možnost ztráty účtu, pokud klient nepřejde
- Zjednodušení mobilního bankovnictví díky sloučení aplikací do KB+
- Nejistota ohledně případných poplatků za nové služby
Přechod na nové internetové bankovnictví Komerční banky vyvolává u některých klientů nevoli kvůli tlaku, který banka na ně vyvíjí, a nejasnostem ohledně budoucích podmínek. Banka však považuje migraci za nezbytný krok v rámci modernizace služeb a zastavení podpory starých systémů.
Pokud jste klientem Komerční banky, rozhodně doporučujeme informovat se o podmínkách přechodu a včas provést potřebné kroky, abyste předešli případným komplikacím v užívání svého účtu.
Aktualizováno:
Informace, že přechod na nové internetové bankovnictví KB do 24. července 2025 automaticky povede ke zrušení účtu, je nepřesná a může být nesprávně interpretována. Komerční banka (KB) postupně migruje své zákazníky na novou verzi internetového bankovnictví, ale nejedná se o zrušení stávajícího účtu.
Zdroje: Novinky.cz, KB, e15