Vaše poloha:
Billa stahuje ze svých prodejen zábavní pyrotechniku
(Foto: canva.com)

22.10.2022

Billa stahuje ze svých prodejen zábavní pyrotechniku

Billa nově ze svého sortimentu stahuje veškerou zábavní pyrotechniku, která ubližuje domácím i volně žijícím zvířatům.

 

V úterý 4. října učinil řetězec obchodů Billa krok pro ochranu volně žijících zvířat i domácích mazlíčků. Právě mezinárodní den zvířat se stal symbolickým milníkem, kdy bylo oznámeno vyřazení veškeré zábavní pyrotechniky ze sortimentu. Řetězec tím poukazuje na fakt, že prodej a užívání pyrotechniky negativně ovlivňuje život zvířat na našem území.

 

Řetězec tímto oznámením zároveň žádá veřejnost o přehodnocení vztahu k zábavní pyrotechnice. Právě ohňostroje jsou velmi častou příčinou paniky, strachu či traumatu u domácích i volně žijících živočichů.

 

Zejména ptactvo snáší používání pyrotechniky poměrně špatně a novoroční oslavy tak často vedou k úhynu těchto zvířat. K úmrtí u volně žijících zvířat dochází zejména kvůli přímé interakci s pyrotechnikou či kvůli zraněním způsobeným při útěku během stresových situací.

 

Vyřazení pyrotechniky z prodeje

 

Poptávka po pyrotechnice přirozeně stoupá každoročně před Vánoci a novoročními oslavami. Tržby z prodeje pyrotechniky přitom na českém trhu činí přibližně miliardu korun ročně a její prodej je tedy stále poměrně lukrativní. Krátká audiovizuální podívaná však podle řetězce Billa není omluvitelná vzhledem k negativním dopadům na naši faunu.

 

„V našem Plánu B se dlouhodobě hlásíme k péči a kultivaci okolního prostředí, kam spadá mimo jiné také ochrana zvířat. Cítili jsme ale, že v této oblasti můžeme být prospěšnější ještě více. Během novoročních oslav jsou to právě zvířata, kdo nejvíce kvůli zábavní pyrotechnice strádá. Jako maloobchodní prodejce jsme rozhodli situaci řešit způsobem, který se logicky nabízí, a to vyřazením pyrotechniky z naší nabídky. V období vánočních svátků ji zákazníci v regálech nenajdou,“ uvedl Liam Casey, generální ředitel společnosti Billa v ČR.

 

Další aktivity společnosti Billa

 

V loňském roce Billa navázala spolupráci s Českým svazem ochránců přírody a společně podporují 13 záchranných stanic po celé ČR. Péče o zraněná zvířata přitom může celkem stát okolo 70 milionů korun ročně.

 

V rámci projektu Plán B nabízí společnost stále větší množství udržitelných produktů, snižuje uhlíkovou stopu, ochraňuje naši biodiverzitu a zachází šetrně s přírodními zdroji.

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

BILLA jde příkladem: Konec papírových cenovek znamená více stromů a efektivnější nákupy

Velký český řetězec BILLA učinil významný krok směrem k udržitelnosti. Zcela zrušil papírové cenovky na všech svých prodejnách a nahradil je digitálními. Tímto krokem nejenže šetří životní prostředí, ale také zvyšuje efektivitu svých provozů a usnadňuje nákupy zákazníkům.

Billa expanduje: Nový koncept Viva Billa míří na čerpací stanice OMV mimo Prahu

Billa a OMV pokračují v rozšiřování sítě obchodů spojených s čerpacími stanicemi Viva Billa. Nově vznikla první mimopražská prodejna v Karlových Varech v ulici Pobřežní.

Objevte výhody věrnostních programů a aplikací potravinových řetězců: Slevy, body a další benefity na dosah

Vstupte do světa věrnostních programů a aplikací potravinových řetězců, kde se otevírá seznam výhod. S těmito programy a aplikacemi máte příležitost získat slevy, sbírat body a využívat další exkluzivní benefity, které vám umožní maximalizovat hodnotu vašich nákupů. Připravte se tedy na objevování slev, bodů a dalších výhod, které vás čekají při každém nákupu.

Billa se snaží uspokojit poptávku: Rozšiřuje závozové oblasti svého e-shopu

E-shop řetězce Billa expanduje do nových okresů a doručuje tak do dalších 88 tisíc domácností. Zaváží tak kromě Prahy a Brna například do Mladé Boleslavi, Nymburku či Benátek nad Jizerou.

Billa pro své zákazníky trvale snižuje ceny

Maloobchodní řetězec Billa přináší v době silné inflace trvalé snížení cen po celém Česku u vybraných výrobků. Zákazníci tuto změnu pocítí u většiny základních potravin a spotřebního zboží.

Billa opět překvapuje. Zaměstnancům zvyšuje platy o sedm procent

Billa, jako jeden z předních řetězců potravinových obchodů v České republice, ohlásila zvýšení platů svých zaměstnanců. Nové platové podmínky budou platit od dubna 2023 a znamenají zvýšení mezd o sedm procent.

Woolworth v Česku startuje: Co přinese nový řetězec a kdy otevře první prodejny?

Německý diskontní řetězec Woolworth vstupuje na český i slovenský trh. První pobočku otevře už v červnu v Třebíči a do poloviny příštího roku plánuje otevřít až dvacítku prodejen. Co všechno nabídne a koho chce oslovit?

Centrum Černý Most mění jméno: Na podzim se promění ve Westfield Černý Most

Jedno z nejvýznamnějších nákupních center v Česku čeká výrazná proměna. Centrum Černý Most se na podzim 2025 přejmenuje na Westfield Černý Most. Změna názvu doprovází rozsáhlou modernizaci, rozšíření o nové obchody i gastronomickou zónu a začlenění do prestižní mezinárodní sítě Westfield.

Decathlon zpřístupňuje sportovní vybavení v parcích díky chytrým skříňkám YourLox

Decathlon ve spolupráci se startupem YourLox spouští v Česku nový projekt chytrých skříněk, které umožňují bezplatně zapůjčit sportovní vybavení přímo v parcích nebo u hřišť. Cílem je zpřístupnit sport široké veřejnosti a zároveň podpořit udržitelnost prostřednictvím sdíleného využívání vybavení.

Lidl outlet opouští Prahu a míří do Olomouce: Kdy a co zákazníky čeká?

Po úspěšném provozu v pražských Štěrboholech se první outletová prodejna Lidlu v Česku přesouvá na Moravu. V červnu se otevře nová prodejna v Olomouci, konkrétně v retail parku Park&Shop, kde zákazníky opět potěší výprodejové ceny oblíbeného sortimentu.

Spolupracujeme s: