Co se v článku dozvím?
-
Které barvy aut se nejlépe prodávají jako ojetiny
-
Jak barva vozu ovlivňuje jeho tržní cenu
-
Proč jsou neutrální barvy tak oblíbené
-
Kterým barvám se při koupi raději vyhnout
-
Praktické tipy pro výběr barvy auta
Neutrální barvy kralují trhu s ojetými vozy
Pokud chcete, aby se váš vůz v budoucnu snadno a výhodně prodal, volba barvy není jen otázkou vkusu. Statistiky a analýzy ukazují, že bílé, černé a šedé vozy se prodávají nejlépe – a to nejen rychleji, ale často i za vyšší cenu.
Podle automobilových expertů jsou právě tyto barvy považovány za „bezpečnou sázku“. Mají širokou cílovou skupinu, působí elegantně a neutrálně, snadno se kombinují s různými interiéry a navíc méně ukazují špínu než například tmavě modré či červené laky.
Bílá barva vede – a to s velkým náskokem
Bílá je dlouhodobě nejžádanější barvou na trhu s ojetinami. V některých evropských zemích tvoří až třetinu všech prodaných ojetých vozidel. Důvody jsou praktické i vizuální:
-
Snadná údržba: Bílá barva méně ukazuje drobné škrábance a nečistoty.
-
Všestrannost: Hodí se k osobním i firemním vozům.
-
Nízké riziko výstřednosti: Působí jednoduše a elegantně.
Jak uvádí jeden z prodejců ojetin:
„Když máme v nabídce stejné auto v bílé a v modré, bílá varianta se zpravidla prodá rychleji a dráž.“
Černá a šedá – jistota pro konzervativní zákazníky
Černá symbolizuje prestiž a eleganci, šedá zase decentnost a nenápadnost. Obě barvy zajišťují solidní zůstatkovou hodnotu i rychlost prodeje. Navíc působí nadčasově a dobře maskují případné nedokonalosti laku.
„Mnoho zákazníků kupuje auta v těchto barvách kvůli tomu, že se hodí pro každou příležitost – ať už jde o obchodní schůzku nebo rodinný výlet,“ říká prodejce z autosalonu v Praze.
Barevné vozy? Stylové, ale méně praktické
Auta v barvách jako je červená, zelená, modrá nebo dokonce oranžová sice zaujmou na první pohled, ale na sekundárním trhu to mají těžší.
-
Nižší poptávka: Tyto barvy mají užší cílovou skupinu.
-
Riziko rychlého „vycházení z módy“
-
Horší přizpůsobení firemním flotilám nebo konzervativním zákazníkům
Například sportovní hatchback v červené může být lákavý, ale pro rodinu hledající praktické a nenápadné auto je to často mínus.
Zvažujete koupi auta? Myslete dopředu
Při výběru auta je snadné podlehnout momentálním emocím – zvlášť když vás osloví výrazná barva. Ale pokud chcete jednou svůj vůz dobře prodat, raději sáhněte po neutrálních odstínech.
Tip:
Chcete-li výraznější vůz, ale nechcete riskovat při prodeji, zvažte barevný interiér nebo doplňky (např. červené prošívání sedaček, kontrastní střecha). Exteriér si ale nechte v bezpečných barvách.
Na barvě (při prodeji) opravdu záleží
-
Bílá, černá a šedá jsou nejžádanější barvy mezi ojetými vozy.
-
Ovlivňují rychlost prodeje i konečnou cenu.
-
Výrazné barvy se hůře prodávají a mohou odradit konzervativní kupce.
-
Pokud plánujete auto prodat za pár let, myslete na barvu už při nákupu.
Zdroje: AkcniCeny.cz, auto.cz, garaz.cz, autobazar.eu