Slavné britské hračkářství Hamleys, které se stalo pevnou součástí českého maloobchodního prostředí, už v České republice nenajdeme. Po osmi letech provozu došlo k rozchodu mezi českým investorem Pavlem Čmelíkem a společností Hamleys. Podle informací Hospodářských novin se strany neshodly na budoucím směřování a vizích tohoto obchodního místa.
Odstoupení od franšízové smlouvy s Hamleys bylo potvrzeno samotným Pavlem Čmelíkem. Vysvětlil, že důvodem je rozdílná představa o tom, jak by měl obchod vypadat. Zatímco Hamleys si představovali tradiční kamenný obchod s hračkami, Čmelíkova vize směřuje k vytvoření indoor zábavního centra, které by poskytovalo širokou škálu aktivit a produktů nejen pro děti, ale pro celou rodinu.
V důsledku těchto změn dojde k přejmenování obchodů na The Playground. Tento nový název odráží dlouhodobý cíl transformace na místo, kde se lidé budou primárně bavit. Čmelík zdůrazňuje, že i přes tyto změny zůstane prodej zboží důležitým prvkem, avšak sortiment se rozšíří i mimo tradiční hračky, aby oslovil širší spektrum zákazníků.
Hamleys v Česku, nyní The Playground, je součástí společnosti Inexad, která provozuje také několik obchodů s módou. V roce 2019 došlo k prodeji společnosti Hamleys indické retailové skupině Reliance Retail, což je zajímavým momentem v historii značky.
Otevření pražské prodejny Hamleys v roce 2016 bylo považováno za velkou událost. Nejen že se jednalo o největší prodejnu v Evropě, ale zákazníky lákala i řada atrakcí jako obří skluzavka, dětský kolotoč či vodní kanál.
I přes loňské tržby českého Hamleys ve výši kolem 200 milionů korun a EBITDA marže okolo deseti procent, se Čmelík rozhodl pro radikální změnu. Kromě přejmenování hlavní prodejny zavřel Čmelík na začátku roku také dvě další pobočky Hamleys – na Letišti Václava Havla a v outletovém centru POP Airport.
Tato změna představuje konec jedné éry, ale zároveň otevírá dveře nové kapitole v oblasti maloobchodu a zábavy v České republice. Přeměna z tradičního hračkářství na zábavní centrum signalizuje posun k novým trendům v oblasti spotřebitelského chování, kde zážitek a interaktivita hrají stále větší roli.