Úspěšný rok i díky zlevňování
Švédská nábytkářská firma IKEA v minulém roce ve dvou kolech zlevňování snížila cenu více než pěti tisíc produktů. Tato strategie se vyplatila a u zlevněných produktů tak společnost zaznamenala dvacetiprocentní nárůst prodeje. V loňském roce tak nábytkářský kolos na tuzemském trhu utržil asi 12,1 miliard korun, tedy asi o 2 procenta více oproti předešlému roku. Letos proto IKEA plánuje další slevy, lepší služby i lákavé akce.
V minulém roce do čtyř tuzemských obchodních domů společnosti IKEA zamířilo přes 8,7 milionu lidí, kteří zde během jedné návštěvy průměrně utratili 1990 korun. Na internetové stránky společnosti pak zamířilo bezmála 14 milionů zákazníků, kteří zde zaplatili průměrně 6110 korun. Každý den tak nábytkářská firma prodala v průměru 59 kuchyní, 89 sedaček a 210 postelí.
Velký úspěch IKEA zaznamenala při loňském zlevnění více než 5 tisíc produktů napříč všemi kategoriemi. Trvalé zlevnění více než poloviny sortimentu o zhruba 15 procent přineslo zvýšený zájem zákazníků. Největší změnu zaznamenaly prodeje v kategorii sedacích souprav, kde se prodej zvýšil o neuvěřitelných sedmdesát procent. V případě potřeb na vaření došlo k nárůstu zájmu o čtyřicet procent. Nábytkářský velikán proto plánuje nadále ve zlevňování pokračovat.
„Chceme, aby bylo naše zboží cenově dosažitelné, proto jsme se rozhodli, že v následujících měsících zlevníme další stovky výrobků,“ komentuje chystané změny generální ředitel IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko David McCabe. Prozatím není jasné, kterých výrobků by se zlevňování mělo týkat, avšak podle vyjádření mluvčího společnosti Petra Šaška se bude opět jednat o produkty napříč kategoriemi.
Akční pátky i zlevnění dopravy
Řetězec plánuje zvýšit zájem zákazníků také zavedením akčních pátků. Od února do konce června proto bude pro členy klubu IKEA Family platit padesátiprocentní sleva na oblíbená hlavní jídla. Kromě toho se mohou zákazníci těšit také na další slevy v řádu desítek procent na další zboží. Vybrané produkty budou průběžně oznamovány na sociálních sítích, avšak část z nich by měla zůstat překvapením. Výrobky v akci se pak budou každý pátek měnit.
Dalším chystaným zlevněním je snížení ceny dopravy nábytku až do domu. Cena dopravy by měla nové začínat na 499 korunách. V závislosti na hodnotě objednávky tak bude doprava až třikrát levnější než doposud. Poslední změnou plánovanou na letošek je tradiční obměna až třetiny sortimentu. Zákazníci se tak mohou těšit na další novinky, třeba na retro kolekci Nytillverkad.
Plánování s využitím umělé inteligence
V letošním roce chce společnost IKEA spustit službu pro plánování interiérů IKEA Kreativ, jež je postavená na využití umělé inteligence a rozšířené reality. Zákazníci si tak budou moci pomocí chytrého telefonu naskenovat svůj pokoj, do něhož budou moci nahrávat a umisťovat jednotlivé produkty ze sortimentu IKEA. Uživatelé tak budou moci mít lepší představu, jak se výrobek do interiéru hodí, zda se na vybrané místo vejde, či zda výrobky vypadají hezky společně. Služba IKEA Kreativ by přitom měla být součástí již existující aplikace společnosti.