Reklama Ušetřete při Nákupech OnaDnes s aplikací Portmonka a vyhrajte ceny v hodnotě 110 tisíc korun. Reklama Kupóny OnaDnes naleznete v aplikaci Portmonka

Kolik hodin denně byste měli spát? Záleží na věku

18.08.2021

Spánek. Každý z nás jím musí strávit asi třetinu svého života. Je důležitý pro správný chod organismu a je nezbytnou součástí našich životů. Jaká je ale ideální délka spánku právě pro vás?

Kolik hodin denně byste měli spát? Záleží na věku

Spánek je značně individuální záležitost. To, jak budeme po několika hodinách strávených v posteli odpočatí, závisí na mnoha faktorech. Kromě délky spánku, kterou bychom se měli snažit dodržovat, aby naše tělo mohlo zregenerovat a my se cítili psychicky připravení na nadcházející den, bychom měli klást důraz také na kvalitu spánku.

Ideální délka spánku je různá pro každého, a i v průběhu života se může značně měnit. Dospělou populaci je pak možné podle délky spánku nutné pro správný chod organismu rozdělit na krátké a dlouhé spáče. Je proto možné, že ačkoli se vaši blízcí po sedmi hodinách spánku cítí odpočatí, vy byste ještě rádi spali. V tom případě, pokud je to možné, je nejlepší poslechnout své tělo a dopřát mu nutný odpočinek.

Podle mnoha výzkumů se správná doba spánku pohybuje mezi šesti a osmi hodinami denně, ženy spí často nepatrně déle než muži. Nemalé procento osob však nepotřebuje pro správné fungování více než šest hodin spánku. Kolem čtyř procent lidí pak potřebuje méně než pět či více než devět hodin spánku. Tyto případy je však nejlepší konzultovat s odborníkem.

Velmi důležitou roli v tom, jak dlouho bychom měli spát hraje kromě pohlaví také věk. U malých dětí, zejména u kojenců a batolat není žádnou výjimkou, pokud stráví většinu dne spaním. Právě naopak. V tomto věku je normální délka spánku až 20 hodin. Děti předškolního věku by pak měly spát asi 12 hodin, postupně se pak správná délka spánku ještě zkracuje. V dospělosti je ideálních právě zmíněných šest až osm hodin.

Je tedy více než přínosné správnou délku spánku dodržovat. Ale jak ji přesně určit? Na tuto otázku žádná univerzální odpověď patrně neexistuje, nejlepším způsobem je důvěřovat svému tělu. Pokud se cítíte unavení, pravděpodobně spíte příliš krátce. Pokud ovšem spíte velmi dlouho, a i poté se necítíte odpočatí, je problémem kvalita spánku. Tu lze vylepšit například vytvořením příjemné atmosféry v ložnici, snížením teploty při spánku či zajištěním naprostého ticha.

Nezáleží tedy na tom, zda spíte šest či devět hodin, pokud se cítíte odpočatí, děláte jistě správně. Kvalitní spánek je základní a zároveň velice účinný způsob, jak si zajistit dobré zdraví i psychickou pohodu.

Doporučená délka spánku dle věku:

 

Kategorie Věk Doporučená délka spánku
novorozenci 0-3 měsíce 14-17 hodin
kojenci 4-11 měsíců 12-15 hodin
batolata 1-2 roky 11-14 hodin
předškoláci 3-5 let 10-13 hodin
děti ve školním věku 6-13 let 9-11 hodin
teenageři 14-17 let 8-10 hodin
mladší dospělí 18-25 let 7-9 hodin
dospělí 26-64 let 7-9 hodin
starší dospělí 65 let a více 7-8 hodin

 

Co způsobuje vysoký cholesterol? Dejte si pozor na tyto potraviny

„Máte zvýšenou hladinu cholesterolu,“ tak tuhle zprávu nikdo z nás slyšet rozhodně nechce. Abyste vašemu zdraví zbytečně neškodili, je dobré se vyvarovat nevhodným potravinám. Které to ale jsou?

http://www.akcniceny.cz/widget/?ukaz=clanek&q=21180&limit=1&titulek=&button=&magid=21173&abver=

Trápí vás nadměrné pocení a nevíte si rady, jaký vhodný přípravek použít?

Pocení je zcela přirozené, a to především v horkém počasí či velmi vyhřátých místnostech, při fyzické námaze nebo ve stresu. Docházet ale může i k nadměrnému pocení, kterému se říká hyperhidróza. V každém případě jsou potní koláče a skvrny na košili či šatech nechtěnými společníky, se kterými se dá bojovat, a to jak přípravky z drogerie, tak těmi doma vyrobenými.

http://www.akcniceny.cz/widget/?ukaz=clanek&q=21153&limit=1&titulek=&button=&magid=21173&abver=

Mohlo by Vás zajímat

8 tipů pro kvalitnější spánek!

Pro kvalitní spánek, po kterém budete mít spoustu energie do nového dne, musíte udělat více, než chodit včas spát. My vám poradíme, jak získat kvalitnější spánek a mít produktivnější den!

Vytvořte si doma relaxační wellness. Jak na to?

Chcete se zbavit stresu, špatné nálady nebo si odpočinout a uvolnit svoji mysli? Tak k tomu slouží relaxační wellness. Jenže takové pobyty bývají často drahé a pro někoho nedostupné. My máme pro vás řešení a to domácí lázně! V domácím prostředí se vždy nejlépe odpočívá, a když k tomu máte například vonné oleje nebo koupel, tak to se ničemu nevyrovná.

Použijte kávu pro vaši krásu! Odstraníte odumřelé buňky nebo podpoříte růst vlasů

Milujete intenzivní vůni čerstvě připravené kávy a rádi si tento účinný životabudič vychutnáváte? Pak jistě propadnete kouzlu kávové kosmetiky. Kromě příjemného aroma totiž káva dodává naší pokožce a vlasům potřebnou péči a zajišťuje tak jejich zdraví i krásu.

Co je přerušovaný půst a jak s ním začít?

Přerušovaný půst není jen další kategorií moderních diet, ale je popisován jako životní styl a způsob stravování. Co se děje v těle při stálém přísunu potravy a co při přerušovanému půstu?

Bolí vás často břicho? Může se jednat o závažný problém!

Bolest břicha může naznačovat vážný zdravotní stav nebo dokonce potřebu nutné lékařské péče. Proto je důležité vědět, kdy při bolestech břicha navštívit lékaře.

Trápí vás suché a popraskané paty? Zkuste třeba avokádo nebo citronovou masku!

Popraskané paty jsou problémem, s kterým se potýká mnoho lidí. Většinou jde pouze o estetický problém. Pokud se však stav neléčí včas, může se zhoršit, a dokonce vést k infekci. Máme pro Vás pár domácích triků na popraskané a suché paty.

Kokosový cukr: přírodní varianta sladidla

Asi každý z nás řeší ve svém životě téma cukr. Většinou se ho snažíme omezit nebo odstranit z našeho života, kvůli hubnutí, zdravější životosprávě nebo zdravotním potížím. Víte ale, že cukr pro naše tělo neznamená jen zlo a že ho i pro naše správné fungování těla potřebujeme? Stačí si jen ujasnit jeho důležitost a nepřehánět to s konzumací.

Nedostatek zinku může způsobit vypadávání vlasů ale i časté nachlazení

Zinek je stopový prvek a i přes toto označení je nepostradatelný pro lidské tělo. Jeho nedostatek může způsobit řadu potíží a nepříjemností. Jako u jiných vitamínů a minerálů, i u zinku bychom měli dbát na jeho správnou hladinu v těle a nepodceňovat jeho případný nedostatek.

Pročistí žaludek, aktivuje funkci jater a mnoho dalšího! Stačí si dát na lačno lžíci olivového oleje s citronem

Začínáte svůj den šálkem kávy či hrnkem horkého čaje? Vyzkoušejte něco nového a odstartuje svůj den lžičkou olivového oleje s několika kapkami citronu na lačno. Kombinací těchto dvou ingrediencí získáte jednoduchý domácí lék, který aktivuje funkci jater, zbaví tělo toxinů, a dokonce dokáže utlumit bolest hlavy.

Překvapte svého muže na Valentýna svůdným prádlem

Valentýn už je za rohem! A jak lépe překvapit svého partnera než svůdným spodním prádlem? Máme pro Vás pár tipů, jak letošní svátek lásky.

Nejoblíbenější letáky


Informujeme spotřebitele, kterým prodáváme výrobky nebo poskytujeme služby, že mají podle zákona č. 624/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z příslušné smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869 (www.coi.cz).

Provozovatelem tohoto serveru je MAFRA, a.s., se sídlem Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČO: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Společnost MAFRA, a.s., je členem koncernu AGROFERT.