Společnost dm a řetězec Lidl se staly partnery třicetidenní výzvy ProVeg Veggie Challenge. Jejím cílem je mimo jiné snížení spotřeby živočišných produktů a seznámení zákazníků s výhodami rostlinné stravy. Výzvu pořádá organizace ProVeg Česko jako obdobu rozšířené výzvy Veganuary.
Veggie Challenge v Lidlu
Účastníci výzvy ProVeg v Lidlu si mohou vybrat jednu ze tří základních variant stravování. Konkrétně se jedná o veganskou a vegetariánskou stravu a dále stravu se sníženým množstvím masa. Pro snadnější start je zákazníkům k dispozici také osobní koučka, která zodpoví všechny dotazy a vysvětlí případné nejasnosti.
Registrovaní účastníci získají zdarma recepty, rady a další tipy, které přechod na rostlinnou stravu usnadní. Součástí kampaně jsou také informace o tom, kolik oxidu uhličitého, půdy, vody či zvířecích životů rostlinná strava ušetří. Dále se zákazníci mohou seznámit s přínosy bezmasé stravy pro tělo nebo se dozvědět více o jejím významu v boji proti změnám klimatu. Rostlinná strava také podporuje zachování biologické rozmanitosti a přispívá k udržitelnějšímu využívání přírodních zdrojů.
Společnost Lidl je partnerem výzvy již druhým rokem. Během předešlého ročníku tak registrovaní zákazníci Lidlu pomohli ušetřit 858 zvířecích životů, 13 tun oxidu uhličitého, přes 113 tisíc hektolitrů vody a více než 21 tisíc metrů čtverečních půdy.
Většinu rostlinných alternativ nejen pro vegany a vegetariány Lidl sjednocuje pod privátní značkou Vemondo. Tu Lidl používá ve všech zemích, ve kterých působí, rostlinnou stravu si tedy můžete dopřát i v zahraničí bez zdlouhavého hledání. Vybrané produkty jsou pak označeny mezinárodní ochrannou známkou (V-label), která zákazníkům nákup dále usnadňuje. Rostlinné produkty jsou tedy přehledně označené a viditelné na první pohled.
Řetězec Lidl výzvu ProVeg Veggie Challenge podporuje mimo jiné i prostřednictvím svého sortimentu s širokým výběrem rostlinných produktů. Stálý sortiment je navíc pravidelně zpestřován akčními nabídkami, z nichž další se zákazníci dočkají již koncem ledna. Zákazníci si mohou vybrat z široké nabídky produktů, mezi které patří např. rostlinné nápoje, vegangurty, pomazánky, saláty, veganské mleté, hamburger, hummus či tofu. Stálou nabídku rostlinných produktů značky Vemondo pak nově doplní i mnoho dalších výrobků jako jsou veganské klobásky, gyros, či kuličky.
Lidl leták
Veggie Chalenge v dm
Společnost dm se letos taktéž zapojila do Veggie Challenge. Tuto výzvu realizuje organizace ProVeg Česko, se kterou společnost dm dlouhodobě spolupracuje. Společnost dm zákazníkům nabízí veganskou kosmetiku (kosmetiku bez složek živočišného původu) a mnoho produktů zdravé výživy. V rámci celého sortimentu si zákazníci mohou zakoupit přes 2,5 tisíce veganských produktů. Nově je sortiment doplněn o 18 veganských produktů privátní značky dmBio.
Společnost se mimo jiné snaží podporovat udržitelné využívání zdrojů a ochranu zvířat. Zákazníci proto v prodejnách najdou široký sortiment výrobků z ekologického zemědělství, recyklovaných surovin či právě pouze z rostlinných produktů. Pro lepší orientaci zákazníků jsou tyto výrobky označeny nápisem bio, vegan, či bez lepku na zelené cenovce.
Výzva Vegenuary
Lednová výzva Vegenuary motivuje mnoho lidí ke snížení využívání živočišných produktů. Zároveň přibližuje život veganů ostatním a upozorňuje na výhody rostlinné stravy. Od svého založení v roce 2014 láká rostoucí počet lidí, za minulý rok již přes 629 tisíc. Poptávka po rostlinných produktech však roste nejen v lednu a za minulý rok tak dm drogerie markt zaznamenala o 17 procent větší množství prodaných veganských produktů oproti roku 2021.