Reklama Reklama
Vaše poloha:
Nákupy v Polsku: Kaufland a Biedronka zmrazí DPH do konce dubna
(Foto: canva.com)
Nákupy v Polsku: Kaufland a Biedronka zmrazí DPH do konce dubna
(Foto: canva.com)

07.04.2024

Nákupy v Polsku: Kaufland a Biedronka zmrazí DPH do konce dubna

V Polsku došlo k obnovení pětiprocentní sazby DPH na základní potraviny. Supermarkety se však zdražení rozhodly pozdržet.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Nulová sazba DPH na vybrané základní potraviny
  • Supermarkety proti zvyšování cen

 

V Polsku nedošlo k obnovení nulové sazby DPH na potraviny, která platila více než dva roky až do konce letošního března. Důvodem pro opětovné zavedení standardní pětiprocentní DPH je nízká inflace. Některé řetězce, jako jsou Kaufland či Biedronka, se ale rozhodly ceny základních potravin nezvyšovat alespoň do konce dubna.

 

Nulová sazba DPH na vybrané základní potraviny

 

V únoru 2022 Polsko rozhodlo o zavedení nulové sazby DPH na některé základní potraviny. Mnoho produktů z kategorií jako ovoce a zelenina, mléčné výrobky či maso tak skokově přešlo z původní sazby ve výši pěti procent na nulovou DPH. Polská vláda chtěla tímto krokem podpořit polské domácnosti, které se musely potýkat s vysokou inflací. Zatímco v době zavedení opatření inflace činila přes devět procent, o rok později to bylo 18,4 procent.

 

Postupně se však inflace v Polsku začala snižovat, a to až na hodnoty nižší než 4 procenta (údaj z letošního ledna). Vzhledem ke klesající inflaci již není opatření nutné a polské Ministerstvo financí proto oznámilo, že nebude nulovou sazbu DPH na potraviny nadále prodlužovat. Výše DPH proto v současnosti opět činí 5 procent. Společně s nárůstem DPH se tak pravděpodobně zvýší i ceny potravin v polských supermarketech. Některé řetězce se však rozhodly ceny potravin nezvyšovat alespoň do konce letošního dubna.

 

Supermarkety proti zvyšování cen

 

Některé polské supermarkety se rozhodly proti zdražení potravin bojovat a drží tak cenu vybraných produktů. Zdražení o výši DPH tak prozatím pozdrží Kaufland, Biedronka, Lidl či Aldi. V každém z těchto řetězců však akce platí pouze pro konkrétní sortiment.

 

Například řetězec obchodů s potravinami Kaufland vyhlásil akci „Zmrazujeme DPH“, která trvá od 1. dubna do 30. dubna letošního roku. V rámci ní se ceny více než 10 000 položek nezvýší o hodnotu této daňové sazby, navíc mohou být v rámci zavedených akcí sníženy. Seznam produktů, na které se vztahuje akce „Zmrazujeme DPH“, je k dispozici na webových stránkách Kauflandu a na informačních místech umístěných v prodejnách. Z akce jsou však vyloučeny produkty z kategorie ovoce a zelenina.

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Košík.cz dává moc zákazníkům: Vyberte si, co chcete ve slevě

Online supermarket Košík.cz dává zákazníkům možnost výběru zboží ve slevě. Reaguje tak na snížení HDP potravin.

Polský řetězec Biedronka s levnými potravinami otevře svou první pobočku na Slovensku

Spotřebitelé vyžadují stále vyšší kvalitu potravin za nízké ceny. Polský řetězec Biedronka, který se specializuje na levné potraviny, si tuto situaci dobře uvědomuje a rozhodl se expandovat i na slovenský trh. Pro české zákazníky to znamená další možnost výhodného nákupu v zahraničí, kde mohou získat kvalitní potraviny za nižší ceny.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte 30 000 Kč na pobyt v Kouzelných chaloupkách a wellness víkend

Zářijová soutěž s Kaufland Card přináší jedinečnou příležitost, která potěší milovníky odpočinku i aktivního relaxu. Vyhrajte 30 000 Kč na pobyt v Kouzelných chaloupkách a k tomu nezapomenutelný wellness & jóga víkend pro dvě osoby. Stačí se registrovat a každý nákup s Kaufland Card vám zvýší šanci na výhru.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte skútr Piaggio Medley 125 nebo horské elektrokolo CRUSSIS

Léto s Kauflandem přináší jedinečnou šanci vyhrát skvělé ceny, které vás potěší ještě dlouho po prázdninách. Skútr Piaggio Medley, elektrokolo CRUSSIS nebo zážitkový pobyt na jižní Moravě mohou být vaše! Stačí se jednou registrovat do soutěže a při každém nákupu s Kaufland Card zvyšujete svou šanci na výhru. Je to snadné a výhry za to stojí.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte plynový gril Weber Genesis® s příslušenstvím

Chcete si užít dokonalé léto plné chutí, zážitků a odpočinku? Zapojte se do červnové soutěže s Kaufland Card a vyhrajte plynový gril Weber Genesis® EP-335W a víkend plný vodních sportů na Lipně nad Vltavou. Stačí nakupovat s Kaufland Card a zaregistrovat se. Skvělé ceny čekají. Proměňte červen v nezapomenutelné dobrodružství!

Farmářské produkty zažívají boom: Vejce za 12 Kč i prémiové maso mizí rychleji, než stačí vyrobit

Poptávka po čerstvých a kvalitních farmářských potravinách roste, a to i přes omezené kapacity malých farem. Mnohé z nich nechtějí navyšovat produkci, často kvůli nedostatku pracovníků či zachování kvality. Příkladem jsou vejce z mobilních kurníků nebo steaky z malých rodinných statků, které mizí z prodeje rychlostí blesku.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte kuchyňského robota ETA a užijte si pohodlné vaření

Nakupujete v Kauflandu a vlastníte Kaufland Card? Zapojte se do květnové soutěže a vyhrajte kuchyňského robota ETA Leonardo Plus s příslušenstvím. Kromě toho na vás čeká i exkluzivní zážitek v podobě Campu Fuego s Markem Pavalou. Stačí nakupovat s Kaufland Card a registrovat se do soutěže.

Velikonoční pondělí 2025: Kde nakoupíte, když Lidl, Kaufland i Albert zavřou?

Na Velikonoční pondělí 21. dubna 2025 zůstanou velké obchody včetně Lidlu, Kauflandu nebo Alberta zavřené. Neznamená to ale, že si nekoupíte chléb, mléko nebo něco sladkého pro děti. Přehledně vám ukážeme, kde a jak během svátku pohodlně nakoupit.

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte zájezd na 2025 mistrovství světa IIHF v ledním hokeji

Nakupujete v Kauflandu a vlastníte Kaufland Card? Pak máte šanci vyhrát zájezd na 2025 mistrovství světa IIHF v ledním hokeji! Kromě toho můžete získat dres české hokejové reprezentace nebo poukázku na nákup v hodnotě 2 000 Kč. Stačí nakupovat s Kaufland Card a zapojit se do soutěže.

Nový hráč na slovenském trhu: Biedronka otevřela první tři obchody

Polský maloobchodní gigant Biedronka, známý svými nízkými cenami a širokým sortimentem, vstoupil na slovenský trh otevřením prvních tří prodejen. Co to znamená pro slovenské spotřebitele a jaké jsou další plány tohoto řetězce?

Spolupracujeme s: