1/ Zachovejte klid a přehled: Prvním krokem je udržet si klid a zachovat přehled o situaci. Není snadné být v takové situaci nadšený, ale je důležité neztrácet nervy a zůstat klidný.
2/ Prozkoumejte možnosti: Nejprve pečlivě prozkoumejte pokoj a zjistěte, co je přesně problémem. Může se jednat o nedostatečnou čistotu, nefunkční vybavení nebo jiné nedostatky. Pořiďte si fotografie nebo záznamy, které dokumentují problém, abyste je mohli později předložit případným stížnostem.
3/ Oslovte personál: Informujte o svých obavách personál hotelu. Představte svůj problém zdvořile a vstřícně. Mohou vám nabídnout jiný pokoj nebo se pokusit vyřešit problém, pokud je to možné. Nezapomeňte zůstat zdvořilý, i když jste frustrovaní.

4/ Požádejte o změnu pokoje: Pokud je váš pokoj opravdu nepřijatelný, požádejte o změnu pokoje. Většina hotelů se snaží spokojenost svých hostů zajistit a budou se snažit vyhovět vašemu přání, pokud je to možné.
5/ Ověřte si možnosti refundace: Pokud váš problém není vyřešen nebo pokud hotel nemá žádné jiné volné pokoje, informujte se o možnosti refundace nebo o případných alternativách, které vám mohou nabídnout. Je důležité vědět, jaké jsou vaše práva jako zákazníka a jaké možnosti máte k dispozici.
6/ Obraťte se na cestovní agenturu nebo rezervační platformu: Pokud jste si pobyt rezervovali přes cestovní agenturu nebo online rezervační platformu, kontaktujte je a informujte je o problému. Často mají k dispozici kontakty na hotelové partnery a mohou se pokusit vyřešit situaci za vás.
7/ Případně požádejte o pomoc: Pokud se problém stále nevyřeší a vaše potřeby nejsou uspokojeny, můžete se obrátit na místní turistické informační centrum nebo na zástupce cestovního ruchu. Poskytnou vám další informace a možná budou mít možnost vám pomoci s řešením situace.
8/ Uvažujte o alternativách: Pokud je nekvalitní pokoj neúnosný a není možné najít adekvátní řešení, můžete zvážit hledání alternativního ubytování na vlastní pěst. Mějte však na paměti, že to může být finančně náročné a může způsobit další nepohodlí.
9/ Zanechte zpětnou vazbu: Po skončení dovolené nezapomeňte zanechat zpětnou vazbu o svém pobytu. Buďte upřímní a objektivní ve svých hodnoceních a popište své zkušenosti s nekvalitním pokojem. To může pomoci ostatním cestovatelům při výběru ubytování a může také vést k lepšímu řešení problémů ze strany hotelu.

Nepříjemné překvapení na dovolené se může stát i přes veškerou přípravu a pečlivý výběr ubytování. Je to frustrující situace, ale s klidem, trpělivostí a vhodnými kroky můžete usilovat o nalezení uspokojivého řešení.