Vaše poloha:
Nízké ceny pro zákazníky. Temu dobývá větší část trhu
(Foto: which.co.uk)
Nízké ceny pro zákazníky. Temu dobývá větší část trhu
(Foto: which.co.uk)

30.01.2024

Nízké ceny pro zákazníky. Temu dobývá větší část trhu

Americko-čínský internetový obchod Temu láká zákazníky na nízké ceny a dobývá trh e-commerce. Za necelý rok získal stovky milionů zákazníků.

 

Americko-čínský e-shop Temu.com je novým hráčem na poli e-commerce. Díky intenzivní reklamě, nízkým cenám a rozsáhlé gamifikaci se za jediný rok stal oblíbeným internetovým obchodem pro stovky milionů zákazníků po celém světě.

 

Společnost Temu.com byla založena poměrně nedávno, a to v září 2022 v Bostonu v USA. Vlastnicky je pak firma spojena s čínskou skupinou PDD Holding, jež sídlí v Šanghaji. Podobně jako některé další čínské e-shopy přitom sází na jednoduchou taktiku – široký sortiment produktů za nízké ceny. Oproti internetovým obchodům jako je Shein, Wish či Alibaba však Temu vsadilo na rozsáhlou gamifikaci, tedy na marketing využívající herních prostředků. Hraní tak udržuje pozornost zákazníků, kteří při něm na oplátku mohou získat různorodé slevy.

 

Během jediného roku se společnosti podařilo získat stovky milionů zákazníků po celém světě. Nejvyšší návštěvnost mají webové stránky, jejichž obliba rychle roste. Nejvýrazněji se přitom návštěvnost zvýšila na jaře loňského roku. Zatímco v dubnu bylo podle dat serveru Similarweb na stránce zaregistrováno přes 110 milionů návštěv, v květnu to bylo již přes 217 milionů, tedy asi dvojnásobek.

 

Podobný nárůst zaznamenává také mobilní nákupní aplikace, jež je dostupná na Google Play a App Store. V dubnu 2023 aplikace registrovala přes 15 milionů stažení, zatímco v květnu to byl již dvojnásobek. Důvodem byla silná mediální pozornost, jež se e-shopu dostala. Rok po uvedení na trh v září 2023 pak měla aplikace asi 40 milionů stažení.

 

Unikátní marketingová strategie

 

Inovativní je zejména strategie, s jakou se Temu snaží udržet přízeň a pozornost svých zákazníků. Kromě širokého sortimentu produktů za příznivé ceny totiž e-shop nabízí gamifikovanou nákupní zkušenost, která udržuje zákazníky na webových stránkách déle. Podle dat společnosti GWS, jež monitoruje činnost uživatelů na mobilních telefonech Android, je čas strávený nákupy na Temu takřka dvojnásobný ve srovnání s konkurenčními e-shopy jako je Amazon či Shein.

 

Temu úspěšně motivuje zákazníky k trávení času na platformě prostřednictvím nejrůznějších aktivit. Slevy na již poměrně levné zboží mohou zákazníci v online hrách jako je kolo štěstí. Dalšími z nabízených aktivit jsou hry Fishland a Farmland, kde mohou zákazníci pěstovat zvířata či chytat ryby. V závislosti na podmínkách mohou zákazníci za „úlovky“ získávat slevy, kupóny či další benefity. Oblíbená je také hra Lucky Flip vycházející z házení mincí. Zákazníci mohou také získávat slevy za nakupování ve skupině či za přivedení nových zákazníků.

 

Kromě gamifikace nákupního procesu samozřejmě Temu vsází i na masivní propagaci na sociálních sítích a v médiích. V rámci marketingové kampaně společnost spolupracuje s velkým množstvím influencerů, kteří e-shop či zboží propagují především na YouTube a TikToku. Hlavní cílovou skupinou kampaně jsou mladí lidé ve věku od 25 do 34 let. Podobně jako některé konkurenční internetové obchody také klade důraz na zpětnou vazbu od zákazníků. Na jejím základě tak e-shop reguluje nabídku.

 

Kritika a dopad na životní prostředí

 

Podobně jako mnoho jiných čínských e-shopů věnujících se produkci velkého množství ultra-fast produktů čelí i Temu kritice ohledně dopadu tohoto přístupu na životní prostředí. Nízké ceny navíc nutí výrobce minimalizovat náklady na výrobu, což ve výsledku vede k velmi nízkým platům většiny zaměstnanců. Některé produkty z e-shopu navíc nemusí splňovat bezpečnostní testy povinné v EU, na což poukázala i německá televize ZDF.

 

temu.com/cz

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Temu rozvířilo vody online nakupování: Co to znamená pro vás?

Internetový marketplace Temu bere český e-commerce trh útokem, a to především díky nízkým cenám i investicím do reklamy. S novým internetovým obchodem jsou však spojovány také mnohé kontroverze i bezpečnostní rizika.

Válka mezi řetězci pokračuje: Shein žaluje Temu za krádež obchodních informací

Souboj mezi dvěma obřími čínskými e-commerce hráči, Shein a Temu, se stupňuje. Shein, známý svým širokým sortimentem levné módy, žaluje svého konkurenta Temu za krádež obchodního tajemství. Tento spor podtrhuje stále rostoucí napětí mezi oběma giganty na globálním trhu.

Čínský e-shop Temu na hraně: ČOI prověří jeho legálnost

Čínské online tržiště Temu čelí další kontrole. Česká obchodní inspekce ověří, zda společnost dodržuje platnou legislativu.

Velké ryby v e-commerce: Kdo zažívá největší růst?

E-commerce je neustále se rozvíjejícím odvětvím a velké e-shopy prokazují výjimečný růst s meziročním zvýšením tržeb o 5 %, jak ukazují nedávná data od společnosti Shopsys.

Propad českého e-commerce trhu pokračuje. Vánoční nákupy nezvrátily propad, tržby dosáhly 185 miliard

České e-shopy mají za sebou další těžký rok. Situaci na tuzemském e-commerce trhu nezachránila ani nadprůměrná sezóna o Vánocích. Meziročně tak celkový obrat poklesl asi o šest procent.

Krize, přebytky, nebo nedostatek? Jak vypadá aktuální situace na trhu s jablky?

Jablka patří mezi nejoblíbenější ovoce na světě, avšak současná situace na trhu s jablky je ovlivněna řadou faktorů, které způsobují výkyvy v dostupnosti a cenách tohoto ovoce.

Nový vítr na českém trhu: 47 značek, které vstoupili na český trh a musíte je znát

Český maloobchod zažívá boom. V roce 2024 přibylo na našem trhu rekordních 47 nových značek. Které segmenty jsou nejžádanější? Jaké jsou trendy a kdo jsou hlavní hráči? Podívejte se na detailní přehled.

Temu čelí vyšetřování: Evropská komise se zaměřila na prodej nelegálních výrobků

Populární online platforma Temu se ocitla pod drobnohledem Evropské komise. Důvodem je podezření, že společnost dostatečně nekontroluje prodej nelegálních výrobků, čímž může ohrožovat zdraví spotřebitelů a porušovat evropské předpisy. Jaké důsledky může mít toto vyšetřování?

Konec samostatného CZC.cz: E-shop bude fungovat už jen jako Allegro

E-shop s elektronikou CZC.cz se přesouvá na novou platformu Allegro. Od září tak zákazníci nakoupí výhradně přes stránky polského internetového tržiště.

Coca‑Cola uvádí na český trh Jack & Coke: První Ready-to-Drink koktejl

Coca‑Cola přichází na český trh s novinkou, která jistě potěší milovníky míchaných nápojů. První Ready-to-Drink koktejl, Jack & Coke, kombinuje legendární chuť Coca-Coly a ikonického Jack Danielʼs Tennessee Whiskey. Zjistěte více o tomto inovativním nápoji a jeho uvedení na trh.

Spolupracujeme s: