Co se v článku dozvíte?
- Kde byly otevřeny první prodejny Biedronky na Slovensku?
- Jaké jsou plány řetězce na další expanzi v zemi?
- Jaká je nabídka a strategie Biedronky na slovenském trhu?
Vstup Biedronky na slovenský trh
Po dvou desetiletích přichází na slovenský maloobchodní trh nový hráč. Biedronka, součást společnosti Jerónimo Martins, otevřela první obchod v Miloslavově nedaleko Bratislavy. Další dvě prodejny byly zprovozněny ve Zvolenu a Považské Bystrici. Do konce roku 2026 plánuje řetězec otevřít celkem 50 prodejen.
Plány na další expanzi
V blízké budoucnosti plánuje Biedronka otevřít prodejny v dalších slovenských městech, jako jsou Nové Zámky nebo Senica. Společnost Jeronimo Martins Slovensko chce postupně rozšiřovat svou přítomnost v regionech Slovenska. Aktuálně zaměstnává téměř 300 lidí v prodejnách, bratislavské centrále i vlastním distribučním centru.
Moderní distribuční centrum
Před otevřením prodejen společnost připravila nové distribuční centrum ve Voderadech, kde logistiku řetězce podporuje tým 66 lidí. Do pěti let by v tomto logistickém centru mělo pracovat 480 zaměstnanců. Kapacita skladu ve Voderadech umožňuje zásobovat až 180 prodejen. V budoucnu je plánováno otevření dalšího distribučního centra na východě země.
Spolupráce s místními dodavateli
Předseda představenstva skupiny Jeronimo Martins Group Pedro Soares Dos Santos uvedl, že při vstupu na nový trh v roce 30. výročí Biedronky budou úzce spolupracovat s domácími dodavateli, aby vytvořili co nejlepší nabídku za co nejnižší ceny pro slovenské spotřebitele.
Kvalita i cena
První prodejnu postavila slovenská developerská společnost za dva a půl měsíce. Její prodejní plocha je 876 metrů čtverečních a celková plocha včetně zázemí 1 239 metrů čtverečních. Prodejna je prostorná, s moderním designem, vybavená LED osvětlením, šesti samoobslužnými pokladnami, třemi tradičními pokladnami, elektronickými cenovkami, cenovými kontrolory a automatem na vratné zálohy. Biedronka také plánuje instalovat nabíjecí stanice pro elektromobily a fotovoltaické panely na střeše prodejny.
Prodejna ve Zvolenu se nachází v nákupním centru TPD a má rozlohu přes tisíc metrů čtverečních. Zákazníci zde najdou čerstvé maso a masné výrobky se značkou Země masa, slovenské mléčné výrobky se značkou Mléčná dolina a Fruvita, ovoce a zeleninu od místních dodavatelů, hotová jídla, lahůdky, domácí potřeby, výrobky osobní péče a čerstvé pečivo z vlastní pekárny.
Nová prodejna v Považské Bystrici se nachází v nákupním centru OD Banco na ploše přes tisíc metrů čtverečních. Generální ředitel společnosti Biedronka Slovakia Maciej Łukowski uvedl, že udělají vše pro to, aby slovenským zákazníkům přinesli nejlepší kvalitu za nejlepší cenu.
Vstup Biedronky na slovenský trh představuje významný krok v rozšíření maloobchodního sektoru v zemi. S důrazem na kvalitu, nízké ceny a spolupráci s místními dodavateli má řetězec potenciál stát se oblíbeným místem pro nákupy slovenských spotřebitelů.
Zdroje: AkcniCeny.cz, Zboziaprodej.cz, biedronka.sk