Proud se zaměřuje na kombinaci vlastností, které dnešní mladá generace vyžaduje od svého oblíbeného piva. Jeho lehká chuť a nižší obsah alkoholu odpovídají trendům, které ukazují, že stále více spotřebitelů preferuje nápoje s menším množstvím alkoholu. Nový ležák nabízí osvěžující alternativu s nižší hořkostí, která osloví i ty, kteří se zatím k tradičním pivům příliš nepřiklánějí.
Proud se vyznačuje nižší hořkostí, pouze 18 IBU, což je výrazně méně než u běžných českých ležáků, kde se hořkost pohybuje kolem 30 IBU. S obsahem alkoholu pouze 3,9 % nabízí Proud svým konzumentům chuťovou plnost a dobrou pitelnost typickou pro český ležák, avšak s lehčím dozníváním.
Výzkumy ukazují rostoucí trend mladých dospělých, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou chutí. Studie naznačují, že mnozí z nich mají problém s vysokou hořkostí tradičního piva, což Proud adresuje svou mírnější chutí a nižším obsahem alkoholu. „Zatímco u starších spotřebitelů vidíme, že stále více preferují hořká piva a speciály, u mladší generace dospělých sledujeme pravý opak. Tito spotřebitelé vyhledávají lehčí, méně hořké nápoje s nižším obsahem alkoholu. Zároveň si ale s konzumací spojují zážitky a očekávají, že to, co pijí, a s čím se navenek ukazují, bude dobře vypadat. Ať už se jedná o lahvičku, kterou si vezmou do ruky, nebo způsob, jakým jim bude pivo naservírováno v jejich oblíbeném podniku. To všechno jsou aspekty, které jsme při plánování a uvádění nového ležáku zohledňovali,“ vysvětluje Jakub Marek, marketingový manažer prémiových piv Plzeňského Prazdroje. V roce 2015 si tradiční pivo alespoň jednou měsíčně dopřávalo 56 % spotřebitelů ve věku 18–30 let, zatímco v minulém roce tento podíl klesl na 44 %.
Proud je nejen o chuti, ale i o vzhledu. Moderní design etikety a průhledné třetinkové lahve podtrhuje jeho mladistvý a inovativní charakter, kterým si získává přízeň moderní generace pivních konzumentů. Proud bude k dostání převážně ve vratných třetinkových lahvích, které nejen skvěle vypadají, ale chrání i chuť piva před negativními vlivy světla. Plzeňský Prazdroj plánuje postupnou expanzi Proud na trh, aby co nejvíce lidí mohlo vychutnat tuto novou pivní lahůdku.
Nový ležák Proud bude postupně dostupný v řetězcích Tesco, Albert, Billa, Globus a také v internetových obchodech Rohlík a Košík. V akčních týdnech se objeví i v nabídkách řetězce Lidl. Pro ty, kteří preferují čepované pivo, bude Proud k dostání ve vybraných restauracích a podnicích od března tohoto roku.
Plzeňský Prazdroj se vždy zavazuje k odpovědnému podnikání a inovacím v oblasti životního prostředí. Nový Proud není výjimkou. Značka se pyšní oceněními získanými v oblasti inovací a udržitelnosti, což reflektuje její závazek k trvalému rozvoji a ochraně životního prostředí. Nový ležák Proud je nejen novinkou na pivním trhu, ale i výzvou k proměně tradičních pivních preferencí. S lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu se stává skvělou volbou pro všechny, kteří hledají osvěžující a moderní alternativu k tradičním pivům.