Společnost dm drogerie markt zavádí ve svých prodejnách službu Scan&Go. Ta zákazníkům usnadní nákup, zvýší komfort a urychlí placení u pokladen. Zákazníci navíc budou moci průběžně sledovat cenu jednotlivých produktů i celkovou cenu nákupu. Pro placení pak postačí na pokladně naskenovat QR kód z mobilního telefonu bez nutnosti vykládat zboží na pokladní pás.
Jak využít službu Scan&Go?
- Stáhněte si aplikaci Moje dm do chytrého telefonu. Přihlaste se do zákaznického konta, nebo si ho založte.
- U vstupu do vybraných prodejen dm naskenujte QR kód. A můžete začít nakupovat.
- Všechny produkty, jež si chcete zakoupit, naskenujte mobilním telefonem (naskenujte klasicky čárový kód). Produkty si vložte do nákupní tašky či batohu.
- Po naskenování produktů můžete nákup ukončit zmáčknutím tlačítka „K pokladně“.
- U pokladny již nemusíte znovu vyndávat svůj nákup. Stačí pouze naskenovat QR kód z telefonu u samoobslužné či klasické pokladny. Naskenováním kódu dojde k uplatnění všech aktivovaných eKuponů a ke spárování se zákaznickou kartou.
- Nyní už stačí jen nákup zaplatit tak, jak jste zvyklí, a máte hotovo.
Podle vyjádření Jiřího Peroutky, manažera komunikace společnosti, má nový systém zákazníkům zpříjemnit a usnadnit nakupování. Díky službě Scan&Go již nebude nutné celý nákup u pokladny vyskládat, což výrazně zkrátí čekací dobu u pokladen. Zákazníci si navíc budou moci zboží do tašek uložit beze spěchu, čímž se snižuje riziko poškození některého ze zakoupených produktů.
„Bylo potřeba vyvinout rozhraní pro komunikaci mezi pokladním systémem a mobilní aplikací Moje dm. Implementace v mobilní aplikaci byla již jen malou nadstavbou nad stávajícími funkcemi, jako je skenování zboží, nákupní košík či nákupní seznam. Samotný proces Scan & Go pak probíhá tak, že si zákazník pomocí aplikace Moje dm naskenuje QR kód z plakátu při vstupu do prodejny či z wobbleru na regálech. Skenování nákupu zákazníkem probíhá přes aplikaci Moje dm. Na konci nákupu zákazník vygeneruje QR kód. Ten předloží u pokladny, nebo naskenuje u samoobslužné pokladny a nákup standardně zaplatí,“ okomentoval zavedení nové služby Peroutka.
Službu mohou jako první od konce ledna vyzkoušet zákazníci v prodejně OC Igy v Českých Budějovicích, avšak v příštích několika měsících by se služba měla rozšířit i do dalších prodejen v ČR.