Vaše poloha:
COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví
Zdroj: canva.com

26.07.2021

COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví

Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.

 

Vzhledem k tomu, že jsme zažili několikaměsíční uzavření gastronomických provozů, spotřebitelé stále více nakupují balené pivo. Pandemie výrazně srazila odbyt točeného piva ze sudů a z tanků. Prodej baleného piva z regálů obchodů vzrostl v loňském roce o 5,7 procenta. Z toho důvodu je více kladen důraz na vývoj v segmentu pivních obalů.

 

Pivo v plechu je nejdynamičtěji rostoucí kategorií v rámci pivních obalů

 

Prodej piva v plechu v České republice stále roste díky praktičnosti. Naopak prodej piva v PET lahvích zaznamenal pokles v loňském roce, a to celkově o 10 %. Někteří výrobci dokonce ukončili prodeje v PET lahvích. Jedná se například o výrobce Gambrinus a Radegast. Skleněné lahve udržují své postavení na trhu a jejich prodej neklesá ani v průběhu pandemie. Jsou nejvíce šetrné z pohledu životního prostředí.

Minipivovary reagují na aktuální situaci a investují do stáčecích linek na plechovky i přesto, že se jim tím zvýší náklady na výrobu. I když jsou aktuálně restaurace a hospody otevřené, prodej piva se v nich zvýšil, ale i přesto se nevrátil na čísla z předkoronavirového období.

Nárůstem prodeje baleného piva zesílila i role pivních obalů, a je více kladen důraz na jejich vývoj. Klíčovými trendy v segmentu pivních obalů jsou udržitelnost prostřednictvím ekologicky šetrných obalů a balení, která se hodí pro okamžitou spotřebu, tedy pivo s sebou.

Zákazník se často při výběru z dvou podobných piv rozhoduje na základě designu balení. V oblasti etiket se řeší požadavky na speciální barvy, embossing na etiketě a možnost recyklace. V dnešní době jsou také stále více populární limitované edice pro různé příležitosti, jako jsou narozeniny, svatby a výročí.

 

Pivo v akci

Frisco míchaný nápoj 330ml, různé druhy

16,90 - 25,40

8 prodejců

  • +4
Více informací

Terno

16,90 Kč

Zbývá 51 dní

Platí do: 25.8.2025

Prodejny Terno

Albert

18,90 Kč -24%

Zbývá 10 dní

Platí do: 15.7.2025

Platí v prodejnách

Billa

18,90 Kč -24%

Zbývá 24 dní

Platí do: 29.7.2025

Prodejny Billa

JIP

18,90 Kč

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

BENE NÁPOJE

20,50 Kč

Zbývá 26 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny BENE NÁPOJE

CBA

20,90 Kč

Zbývá 1 den

Platí do: 6.7.2025

Platí v prodejnách

Ratio

21 Kč

Zbývá 26 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny Ratio

Hruška

25,40 Kč

Zbývá 31 dní

Platí do: 5.8.2025

Prodejny Hruška

Braník Jedenáctka pivo ležák světlý 2,0l

44,90 - 52,90

Pivo ležák světlý. Pasterovaný.

6 prodejců

  • +2
Více informací

Kaufland

44,90 Kč

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Prodejny Kaufland

FLOP

49,90 Kč

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Prodejny FLOP

FLOP TOP

49,90 Kč

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

Terno

49,90 Kč

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

CBA

51,90 Kč

Zbývá 1 den

Platí do: 6.7.2025

Platí v prodejnách

Billa

52,90 Kč -24%

Zbývá 24 dní

Platí do: 29.7.2025

Prodejny Billa

BUDVAR Pivo světlé výčepní 0,5l

10,90 - 12,90

6 prodejců

  • +2
Více informací

Albert

10,90 Kč -39%

Zbývá 3 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

Penny Market

10,90 Kč -39%

Zbývá 4 dny

Platí do: 9.7.2025

Prodejny Penny Market

BENE NÁPOJE

11,80 Kč

Zbývá 26 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny BENE NÁPOJE

Billa

11,90 Kč -33%

Zbývá 24 dní

Platí do: 29.7.2025

Prodejny Billa

Hruška

11,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 7.7.2025

Prodejny Hruška

CBA

12,90 Kč

Zbývá 1 den

Platí do: 6.7.2025

Platí v prodejnách

Zobrazit více

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

Mohlo by Vás zajímat

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?

Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.

Průzkum od Penny: Češi na dovolené nejvíce postrádají český chléb a pivo

Kam směřují první kroky Čechů po návratu z letních zahraničních dovolených? Možná byste očekávali, že zamíří rovnou do hospody na čepované pivo, ale skutečnost je poněkud jiná. Podle průzkumu řetězce Penny Market se většina Čechů nejprve vypraví do obchodu, aby si pořídila typické české potraviny, které jim během pobytu v zahraničí chyběly. Při první návštěvě obchodu nechybí v jejich nákupním košíku zejména pečivo – chléb, rohlíky, ale také sladkosti a samozřejmě pivo.

Jak se vyvíjí akční nabídky piva? Pilsner Urquell na vzestupu

Zajímá vás, jak se mění akční nabídky piva u různých maloobchodních řetězců? Přinášíme vám podrobný přehled trendů v promocích Pilsner Urquell světlý ležák 0,5l. Zjistěte, které obchody nabídky zvyšují a jak se vyvíjí minimální akční cena.

Pivo a generace: Jak se liší konzumace mezi generací X a generací Z?

Jak se liší spotřeba piva mezi generacemi? A na co kladou spotřebitelé při výběru piva největší důraz? Připravili jsme pro vás shrnutí aktuálních trendů.

Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?

Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.

Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle

Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.

Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci

Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.

Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady

Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.

Pivovar Radegast vaří první pivo ze vzdušné vlhkosti: Inovace ČVUT v boji proti nedostatku vody

Pivovar Radegast v Nošovicích poprvé uvařil Radegast Futur, pivo z vody získané ze vzdušné vlhkosti. Pro výrobu využil přístroj EWA vyvinutý na ČVUT. Limitovaná várka tohoto ležáku s vysokou hořkostí má pouze 200 litrů, do maloobchodního prodeje proto nepůjde.

Spolupracujeme s: