Vzhledem k tomu, že jsme zažili několikaměsíční uzavření gastronomických provozů, spotřebitelé stále více nakupují balené pivo. Pandemie výrazně srazila odbyt točeného piva ze sudů a z tanků. Prodej baleného piva z regálů obchodů vzrostl v loňském roce o 5,7 procenta. Z toho důvodu je více kladen důraz na vývoj v segmentu pivních obalů.
Pivo v plechu je nejdynamičtěji rostoucí kategorií v rámci pivních obalů
Prodej piva v plechu v České republice stále roste díky praktičnosti. Naopak prodej piva v PET lahvích zaznamenal pokles v loňském roce, a to celkově o 10 %. Někteří výrobci dokonce ukončili prodeje v PET lahvích. Jedná se například o výrobce Gambrinus a Radegast. Skleněné lahve udržují své postavení na trhu a jejich prodej neklesá ani v průběhu pandemie. Jsou nejvíce šetrné z pohledu životního prostředí.
Minipivovary reagují na aktuální situaci a investují do stáčecích linek na plechovky i přesto, že se jim tím zvýší náklady na výrobu. I když jsou aktuálně restaurace a hospody otevřené, prodej piva se v nich zvýšil, ale i přesto se nevrátil na čísla z předkoronavirového období.
Nárůstem prodeje baleného piva zesílila i role pivních obalů, a je více kladen důraz na jejich vývoj. Klíčovými trendy v segmentu pivních obalů jsou udržitelnost prostřednictvím ekologicky šetrných obalů a balení, která se hodí pro okamžitou spotřebu, tedy pivo s sebou.
Zákazník se často při výběru z dvou podobných piv rozhoduje na základě designu balení. V oblasti etiket se řeší požadavky na speciální barvy, embossing na etiketě a možnost recyklace. V dnešní době jsou také stále více populární limitované edice pro různé příležitosti, jako jsou narozeniny, svatby a výročí.
Pivo v akci
Braník Jedenáctka pivo ležák světlý 2,0l
44,90 - 52,90 Kč
Pivo ležák světlý. Pasterovaný.
Těžká rána pro pivo v pandemii
Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.