Vaše poloha:
Těžká rána pro pivo v pandemii
Zdroj: canva.com
Těžká rána pro pivo v pandemii
Zdroj: canva.com

04.05.2021

Těžká rána pro pivo v pandemii

Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.

 

Jaký dopad mají zavřené restaurace, bary a hospody na prodej piva českých pivovarů?

České pivovary sčítají ztráty v důsledku uzavření hospod. Přicházejí týdně o více než 340 milionů korun, což vyplývá z výsledku studie Centra ekonomických a tržních analýz. Lidé nemohou posedět v hospodě s přáteli, jsou zavření doma a tam toho tolik nevypijí. V minulém roce i přesto, že v létě došlo k rozvolnění, prodej piva českých pivovarů klesl o minimálně 30 % v porovnání s rokem 2019. Nyní se více prodávají piva v PET lahvích a patnáctilitrové soudky, které lidi mohou brát domů. Pivovary vaří méně piva, jelikož se situace s pandemií stále mění a není možné něco přesně plánovat.

 

Zdroj: canva.com

 

Světový trh piva za koronavirové pandemie

Světové pivovary investovaly do zřizování internetových prodejních platforem, ale ztráty jsou stále v důsledku zavřených gastronomických podniku vysoké. Během pandemie byla větší poptávka po destilátech, z nichž lze doma připravovat různé míchané drinky a koktejly. Konzumenti piva v Evropě a USA dávají spíše přednost produktům řemeslných pivovarů, čímž zvolna klesá odbyt piva světových pivovarů. Z toho důvodu se světové pivovary snaží rozšiřovat okruh zákazníků tím, že obohacují svoji nabídku o nové produkty-nealkoholická piva a cidery. Nadnárodní koncern Anheuser-Busch InBev zaznamenal minulý rok pokles o 5,4 % celkové produkce piva. Nizozemskému Heinekenu klesl loni výstav o 8,1 % oproti roku 2019. Příjmy Heinekenu loni klesly skoro o 17%, vedení plánuje zrušit asi desetinu celkového počtu pracovních míst po celém světě.

 

Pivo v akci

Frisco míchaný nápoj 330ml, různé druhy

16,90 - 25,40

8 prodejců

  • +4
Více informací

Terno

16,90 Kč

Zbývá 50 dní

Platí do: 25.8.2025

Prodejny Terno

Albert

18,90 Kč -24%

Zbývá 9 dní

Platí do: 15.7.2025

Platí v prodejnách

Billa

18,90 Kč -24%

Zbývá 23 dní

Platí do: 29.7.2025

Prodejny Billa

JIP

18,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

BENE NÁPOJE

20,50 Kč

Zbývá 25 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny BENE NÁPOJE

CBA

20,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

Ratio

21 Kč

Zbývá 25 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny Ratio

Hruška

25,40 Kč

Zbývá 30 dní

Platí do: 5.8.2025

Prodejny Hruška

Velkopopovický Kozel 11°, světlý ležák

12,90 - 18,50

7 prodejců

  • +3
Více informací

Billa

12,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Prodejny Billa

Ratio

14,50 Kč

Zbývá 25 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny Ratio

FLOP

14,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Prodejny FLOP

FLOP TOP

14,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

CBA

15,90 Kč

Zbývá 2 dny

Platí do: 8.7.2025

Platí v prodejnách

Hruška

16,20 Kč

Zbývá 1 den

Platí do: 7.7.2025

Prodejny Hruška

Ratio

18,50 Kč

Zbývá 25 dní

Platí do: 31.7.2025

Prodejny Ratio

Zobrazit více

Mohlo by Vás zajímat

COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví

Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.

Průzkum od Penny: Češi na dovolené nejvíce postrádají český chléb a pivo

Kam směřují první kroky Čechů po návratu z letních zahraničních dovolených? Možná byste očekávali, že zamíří rovnou do hospody na čepované pivo, ale skutečnost je poněkud jiná. Podle průzkumu řetězce Penny Market se většina Čechů nejprve vypraví do obchodu, aby si pořídila typické české potraviny, které jim během pobytu v zahraničí chyběly. Při první návštěvě obchodu nechybí v jejich nákupním košíku zejména pečivo – chléb, rohlíky, ale také sladkosti a samozřejmě pivo.

Jak se vyvíjí akční nabídky piva? Pilsner Urquell na vzestupu

Zajímá vás, jak se mění akční nabídky piva u různých maloobchodních řetězců? Přinášíme vám podrobný přehled trendů v promocích Pilsner Urquell světlý ležák 0,5l. Zjistěte, které obchody nabídky zvyšují a jak se vyvíjí minimální akční cena.

Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?

Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.

Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle

Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.

Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci

Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.

Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady

Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.

Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nový ležák Bohém

Krušovice uvádí na trh svou nejnovější senzaci – ležák s názvem Bohém. Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.

Nový projekt Pro Chmel má pomoci českému chmelu

Současné globální změny klimatu nesvědčí chmelu, jehož produkce v posledních letech značně kolísá. Se zajištěním optimálních podmínek pro růst rostlin má nyní pomoci projekt Pro Chmel. Díky umělé inteligenci tak snad bude v blízké budoucnosti možné odhadovat nutnost závlahy a hnojení tak, aby rostliny chmelu prosperovali a zvýšila se tak i kvalita našeho piva.

Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?

Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.

Spolupracujeme s: