Do konce letošního listopadu plánuje společnost Lidl instalovat ve všech svých tuzemských prodejnách digitální cenovky. Ty budou řízeny automaticky pomocí centrálního počítače. Nový systém ušetří práci zaměstnancům, a navíc pomůže snížit spotřebu papíru až o 3 000 tun ročně.
Úspora času i materiálu
Digitální cenovky vypadají jako běžné papírové, nabízí však nespočet výhod. A to jak pro zaměstnance prodejen, tak pro samotné zákazníky. Rozhodnutí o plošném zavedení digitálních cenovek na území celé ČR vyšlo z pozitivního hodnocení pilotního projektu. Ten probíhal od loňského listopadu, kdy byly v pražské prodejně v ulici Nárožní instalovány první cenovky tohoto typu. Dobré výsledky projektu odstartovaly instalaci digitálních cenovek ve všech skladech. V následujících měsících se pak nové cenovky objeví i v prodejnách.
Díky centrálnímu systému bude možné všechny změny na cenovkách upravovat automaticky. Ať už tedy půjde o změnu ceny, složení, gramáže, či jiných parametrů, nebude již nutné tisknut nové papírové cenovky. Zaměstnancům tato změna ušetří až 400 hodin práce ročně. V průměru vymění jedna prodejna Lidl v průběhu roku přibližně 45 tisíc cenovek.
Upuštění od klasických papírových cenovek bude mít pozitivní vliv také na životní prostředí. Celková spotřeba ceníkového papíru ve všech prodejnách je asi 3 000 tun ročně. Díky digitálním cenovkám tedy řetězec ušetří tisíce tun papíru, a posune se opět blíže k udržitelnému podnikání.
Lidl letáky