Vaše poloha:
Košík.cz dostal od ÚOHS pokutu 1,8 milionu korun za zneužití tržní síly
(Foto: kosik.cz)
Košík.cz dostal od ÚOHS pokutu 1,8 milionu korun za zneužití tržní síly
(Foto: kosik.cz)

17.08.2024

Košík.cz dostal od ÚOHS pokutu 1,8 milionu korun za zneužití tržní síly

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil společnosti Košík.cz pokutu ve výši 1,8 milionu korun za zneužití významné tržní síly. Tato pokuta byla udělena na základě zjištění, že e-shop Košík.cz nutil své dodavatele k nevýhodným podmínkám, což vedlo k narušení hospodářské soutěže na trhu s potravinami a dalším spotřebním zbožím.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Důvody pokuty pro Košík.cz
  • Jaké konkrétní praktiky byly považovány za zneužití tržní síly
  • Reakce společnosti Košík.cz na pokutu
  • Další kroky a možné dopady na trh

 

Důvody pokuty pro Košík.cz

 

ÚOHS uložil pokutu na základě podrobného šetření, které odhalilo, že Košík.cz využíval svou tržní sílu k tomu, aby dodavatele nutil k nevýhodným smluvním podmínkám. To zahrnovalo například požadavky na finanční příspěvky nebo nespravedlivé slevy, které dodavatelé museli poskytovat, aby jejich zboží bylo v nabídce e-shopu. Tyto praktiky jsou podle zákona o významné tržní síle zakázány, protože narušují rovné podmínky na trhu.

 

Reakce Košík.cz a další kroky

 

Košík.cz se proti rozhodnutí ÚOHS hodlá odvolat, s tím, že pokutu považuje za nepřiměřenou. Firma tvrdí, že jejich obchodní praktiky odpovídají běžným standardům v odvětví a že se vždy snažili o férové vztahy s dodavateli. ÚOHS však trvá na tom, že zásah byl nezbytný pro ochranu trhu a dodavatelů.

 

Dopad na trh a možné následky

 

Pokuta pro Košík.cz může mít širší dopad na trh s online prodejem potravin a dalšího zboží. Další hráči na trhu mohou být pod větším dohledem regulátorů a budou muset pečlivěji zvažovat své obchodní praktiky. To by mohlo vést k transparentnějším a spravedlivějším podmínkám pro dodavatele, ale také k přehodnocení strategií obchodníků na online trhu.

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Nová éra Košíku: Fialové logo a expanze na Slovensko

Online obchod Košík.cz vstupuje do nové éry s odvážnou změnou image a ambiciózním plánem expanze. Po úspěšném působení na českém trhu a prvních krůčcích v Bulharsku se Košík.cz nyní chystá dobýt i Slovensko. Změny zahrnují nejen novou fialovou barvu loga a designu, ale také strategii rozšíření nabídky a zvýhodnění pro zákazníky dělající velké nákupy.

Košík.cz dává moc zákazníkům: Vyberte si, co chcete ve slevě

Online supermarket Košík.cz dává zákazníkům možnost výběru zboží ve slevě. Reaguje tak na snížení HDP potravin.

Nárůst chalupářských nákupů: Košík zaznamenal závratné ztrojnásobení během letošního roku

Se slunečním létem se objevuje neodolatelný trend, který spojuje pohodlí a chuť strávit více času v oblíbené chalupě. Košík.cz oznámil ohromující nárůst nákupů doručovaných přímo až na práh těchto rekreantů, a to až třikrát více než v minulém roce. Co se za tímto fenoménem ukrývá?

Košík.cz se rozrůstá v Česku a nabízí nízké ceny i dopravu zdarma

Online supermarket Košík.cz přináší zákazníkům další vylepšení služeb. Mimo jiné slibuje zařazení nových regionů, rychlejší doručování objednávek, akční nabídky i pomoc handicapovaným.

Pro zákazníky Košík.cz máme skvělou novinku! Zrychlení a přehlednější e-shop.

Pokud k nákupům využíváte web či aplikaci online supermarketu Košík.cz, jistě oceníte změny, které začátkem září tato firma přestavila. Nákup je nyní rychlejší a přehlednější.

Woolworth otevírá první prodejnu v Česku: Startuje už v červnu 2025

Legendární diskontní řetězec Woolworth otevírá svou první prodejnu v Česku. Co všechno nabídne? A proč může zamíchat kartami na trhu?

Kaufland Card soutěž: Vyhrajte kuchyňského robota ETA a užijte si pohodlné vaření

Nakupujete v Kauflandu a vlastníte Kaufland Card? Zapojte se do květnové soutěže a vyhrajte kuchyňského robota ETA Leonardo Plus s příslušenstvím. Kromě toho na vás čeká i exkluzivní zážitek v podobě Campu Fuego s Markem Pavalou. Stačí nakupovat s Kaufland Card a registrovat se do soutěže.

Volba spotřebitelů 2025: Hlasujte a vyhrajte balíčky plné nejlepších novinek

Volba spotřebitelů 2025 přináší nejen možnost ovlivnit, které novinky si odnesou prestižní ocenění, ale také šanci vyhrát atraktivní balíčky plné nových produktů. Hlasujte od 1. 5. do 15. 5. 2025 a zapojte se do soutěže, která slaví 25 let své existence.

Polovina nákupu zdarma? UniCredit Bank vrací peníze za vaše nákupy v Albertu!

Zaplaťte svůj první nákup v Albertu debetní kartou od UniCredit Bank a získejte zpět rovnou polovinu jeho ceny – až do výše 1 000 Kč! Navíc budete dalších šest měsíců dostávat 10 % z každého nákupu zpět na účet. Akce platí jen do 27. května 2025.

Lidl rozvířil emoce: Nový poplatek na účtence? Zákazníci zuří

Lidl v Německu zavedl poplatek za plastové sáčky, které byly dosud součástí nákupu zdarma. Přestože jde o symbolický poplatek, zákazníky tato změna pořádně rozčílila. Co za tím stojí a hrozí, že podobná novinka dorazí i do českých obchodů?

Spolupracujeme s: