Vaše poloha:
Nové značky ovládly Česko: Přišlo rekordně nových značek
(Foto: akcniceny.cz)
Nové značky ovládly Česko: Přišlo rekordně nových značek
(Foto: akcniceny.cz)

10.01.2024

Nové značky ovládly Česko: Přišlo rekordně nových značek

Na český trh v roce 2023 vstoupilo rekordních 39 nových značek. Je to nejvíce za poslední dekádu. Nově tak můžete navštívit Popeyes, Victoria’s Secret a mnoho dalšího.

 

Na náš maloobchodní trh vstoupilo v uplynulém roce hned 39 nových značek. To je nejvíce za posledních deset let sledování těchto změn společností Cushman & Wakefield. Mezi nejproslulejší a nejoblíbenější značky, jež na náš trh v průběhu loňského roku přišly, patří například Popeyes, Victoria’s Secret, Rossopomodoro, Signorvino, či Zadig & Voltaire.

 

Novinky v segmentu potravin a stravování

 

Minulý rok přinesl některé významné značky v kategorii potravin a stravování. Počátkem listopadu byla na Václavském náměstí v Domě módy otevřena první pobočka amerického fastfoodového řetězce Popeyes u nás. Tím však výčet nových značek na našem trhu rozhodně nekončí.

 

Popeyes menu

 

V pražském Mánesu byla otevřena nová provozovna Aperol Spritz Terrace, na Andělu pak bylo jako součást Manifesto Marketu otevřeno bistro Holy Pasta. V ulici Na Příkopě pak přibyla čajovna The Alley, a v nákupních centrech nově najdeme italské restaurace Rossopomodoro (Palladium) a Signorvino (Westfield Chodov). V rámci kategorie travel retail jsou na maloobchodním trhu nově značky Bottega Prosecco Bar a Natoo.

 

Novinky ze světa módy

 

Módní odvětví je mezi novými vstupy na náš trh tradičně silně zastoupeno a rok 2023 rozhodně nebyl výjimkou. Loni tak přibylo celkem devět prodejců oblečení, doplňků a obuvi. Kategorii luxusního zboží rozšířily prodejny MooRER v Maiselově ulici či Zadig & Voltaire v Široké ulici.

 

Jednu z nejvýznamnějších značek, které v průběhu loňského roku vstoupily na náš trh, představuje bezesporu americká značka spodního prádla Victoria’s Secret, která v květnu otevřela svou první tuzemskou prodejnu v nákupním centru Westfield Chodov.

 

Victoria´s Secret eshop

 

Většina značek míří do Prahy

 

Drtivá většina nových značek, 33 z celkových 39, zamířila do hlavního města. Brno společně s Ostravou pak každé uvítalo po dvou značkách. Poslední dvě provozovny připadají na Hradec Králové a Hatě. Značek, které si otevřely prodejny v obchodních centrech, je přitom srovnatelně jako těch, které si zvolily hlavní nákupní třídy v centru města.

 

Nejvíce nových brandů (celkem osm) k nám zamířilo z Itálie. Jedná se především o restaurace a další provozovny ze segmentu potravin a stravování. Na druhé příčce je pak Slovensko, odkud k nám přišlo 5 značek. Z Francie k nám dorazily celkem čtyři značky.

 

„Český trh a především Praha je pro retailové značky jednoznačně atraktivní, zůstává pro ně hlavní vstupní branou do regionu střední a východní Evropy. Pro mezinárodní módní a další společnosti je to jedno z nejatraktivnějších prostředí, a to zejména díky velice kvalitní skladbě nájemců a jejich dobrým obchodním výsledkům. Přítomnost velkého množství mezinárodních společnosti je mimo jiné výsledkem dlouhodobě rostoucí kupní sily obyvatel Česka a rozvoje obchodního prostředí, ve kterém společnosti dobře prosperují. Velice důležitým faktorem pro vstup mezinárodních značek je pak to, že Česká republika a zvláště Praha je zároveň velmi významnou evropskou i světovou turistickou destinací, kde turisté tvoří velice významnou část klientely zahraničních obchodů, zejména v centru Prahy a významných nákupních centrech, kde nové značky nejčastěji otevírají své první prodejny; poté expandují do dalších českých měst,“ vysvětluje situaci Jan Kotrbáček z realitně-poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

 

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Popeyes své první otevření pobočky v České republice oslaví hudbou a sendviči zdarma

Popeyes, světově proslulý řetězec rychlého občerstvení, přichází do České republiky, a to s nádherným zážitkem. První restaurace Popeyes otevře své dveře 3. listopadu 2023 na pražském Václavském náměstí. Pro první stovku návštěvníků je připraveno něco zvláštního a to Chicken Sandwich zdarma a šance vyhrát poukázku na 365 sendvičů. 

Konečně v ČR: Popeyes oznámil den otevření své první prodejny! Kdy to bude?

Pátek 3. listopadu 2023 - den, na který se mnozí fanoušci amerického fast-food řetězce Popeyes těšili s napětím. Toto datum zůstane v paměti mnoha gurmánů v České republice, protože právě v tento den, přesně v 10 hodin, otevře Popeyes svoji první restauraci v srdci Prahy, a to v Domě módy na Václavském náměstí.

Billa expanduje: Nový koncept Viva Billa míří na čerpací stanice OMV mimo Prahu

Billa a OMV pokračují v rozšiřování sítě obchodů spojených s čerpacími stanicemi Viva Billa. Nově vznikla první mimopražská prodejna v Karlových Varech v ulici Pobřežní.

Obchodní dům Máj znovu ožívá: Co nového přinese jeho červnové otevření?

Blíží se dlouho očekávané otevření obchodního domu Máj. Veřejnost se tak může těšit na nespočet obchodů, špičkovou gastronomii, zábavní park, galerii i kavárnu s vyhlídkou.

Zelenější nákupy v PENNY: Ždírec se pyšní nejmodernější a ekologickou prodejnou

Ve Ždírci nad Doubravou na Vysočině začíná sloužit zákazníkům zcela nová celodřevěná prodejna PENNY Market, která se pyšní titulem nejekologičtější diskontní prodejny v České republice. Tato inovativní stavba je díky moderním a šetrným technologiím zcela energeticky soběstačná. Vybavena vlastní fotovoltaickou elektrárnou a speciálním čerpadlem, dokáže efektivně využívat zbytkové teplo z mrazicích a chladicích boxů, čímž eliminuje potřebu vytápění z vnějších zdrojů. Navíc, díky progresívnímu systému vytápění a chlazení, který zahrnuje nejnovější technologie pro optimalizaci chodu chladicích boxů a čidla schopná reagovat na neuzavřené skleněné dveře, se zákazníci mohou těšit na příjemný nákupní zážitek za každé situace.

Billa v novém kabátě: Představuje žlutobílou vizuální identitu a komunikaci

Billa právě prochází významnými změnami, které zahrnují nejen novou strategii, ale i revoluci ve vizuálním stylu a komunikaci. S novým heslem " To dobré začíná u nás" přichází Billa s novým designem, který se odvíjí od kombinace žluté a bílé barvy, a to nejen v prostorách prodejen, ale i v celkovém vnímání značky.

Nová chuť jara v Bageterie Boulevard: 60 provozoven a menu od francouzského kulinářského génia

Bageterie Boulevard otevřela již šedesátou provozovnu, tentokrát v českých Siřejovicích. Řetězec navíc představuje nové jarní Chef Menu inspirované francouzskou kuchyní.

Primark rozšiřuje svou síť: Praha Zličín se dočká nové prodejny

V příštím finančním roce plánuje Primark rozšířit své působení o další prodejnu v Praze, což bude již druhá v hlavním městě a celkově třetí v České republice. Tato novinka je dalším důležitým krokem v expanzi tohoto maloobchodního giganta do střední a východní Evropy. Primark zároveň oznamuje svůj záměr otevřít další prodejnu v polské Bydhošti.

Prostornější a modernější: Decathlon se stěhuje do Homeparku Zličín

Známý řetězec Decathlon se z nákupního centra Metropole Zličín přestěhoval do areálu Homepark Zličín. Nyní nabízí rozlehlou prodejní plochu 4 000 metrů čtverečních plnou inovací, specializovaných oddělení a moderních technologií. Připojte se k nám na prohlídku této revoluční prodejny, která nejenže získala prestižní ocenění Visa Czech Top Shop, ale také posouvá standardy zákaznického servisu na zcela novou úroveň.

BonVeno: Makro představuje novou éru maloobchodu

V dynamickém světě plném spěchu a neustálých výzev přichází na trh revoluční koncept od společnosti Makro Convenience Czechia. BonVeno, nová síť sousedských prodejen, je stvořena s cílem přinést zákazníkům pohodlný, čerstvý a rychlý zážitek z nákupu.