Vaše poloha:
Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole
(Foto: kofola.cz)
Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole
(Foto: kofola.cz)

10.04.2024

Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole

Od letošního července musí všichni výrobci nápojů opatřit lahve neodnímatelnými uzávěry. Nová víčka tak neminou ani nápoje od Kofoly.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Kofola přichází s neodnímatelnými víčky
  • Nařízení, aby lahve byly s neodnímatelnými víčky

 

Česká Kofola přichází s novými víčky. Zavedení neodnímatelných plastových víček nápojů nařizuje evropská legislativa od července tohoto roku. Nařízení je přitom závazné pro všechny členské státy EU včetně Česka. V případě nedodržení legislativní povinnost tak hrozí výrobcům vysoké pokuty

 

Na prodejní pulty tak putují první nápoje značky Kofola s neodnímatelnými víčky. Ta jsou navržena tak, aby co možná nejméně narušovala komfort všech, kdo si tyto nápoje rádi vychutnávají. Uvedení nových uzávěrů na trh předcházelo rok a půl testování, jehož cílem bylo určení optimálního designu.

 

Klasická víčka se budou u nápojů značky Kofola prodávat ještě po červenci tohoto roku, avšak pouze jako doprodej zásob.

 

Lahve s neodnímatelnými víčky

 

Novou povinnost výrobcům nařizuje nová směrnice Evropské unie a zákon č. 244/2022 Sb., jenž nedávno doplnil českou legislativu o obalech. Jaký je však cíl tohoto opatření? Důvodem pro plošné zavedení lahví s neoddělitelnými víčky je snaha o redukci množství plastového odpadu. Zavedení nového typu uzávěrů má pomoci zabránit kumulaci plastů v přírodě a umožnit recyklovat všechny části nápojových obalů.

 

Nevýhodou nové směrnice je nutnost použití většího množství plastu při výrobě víček, podle slovenské Asociace výrobců nealkoholických nápojů (AVNN) až o 200 000 tun. Podle AVNN se při výrobě rovněž uvolní desítky až stovky milionů kilogramů CO2 navíc. Zavedení nového opatření může být také technologickým problémem pro některé druhy nápojů využívajících např. systém aseptického plnění lahví.

 

Nové typy neoddělitelných uzávěrů zavádíme postupně od letošního jara na vybraných produktech v Česku a na Slovensku. Snažili jsme se vybrat taková řešení, která co nejméně naruší spotřebitelský komfort, ale i výrobní proces ve všech našich výrobních závodech,“ vysvětluje Markéta Ryšková.

 

 

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Vánoce s Kofolou: Sbírejte kódy a objevte novou příchuť Kofoly Marlenka a novinku Medové kofo kuličky Marlenka

Na letošní Vánoce si Kofola přichystala novou limitovanou příchuť Kofola Marlenka a sladkou novinku v podobě Medových kofo kuliček Marlenka. Zapojte se do tradiční vánoční soutěže. Stačí sbírat kódy pod víčky a soutěžte o hodnotné ceny.

Máte chuť na něco nového? Kofola letos přichází s novou odvážnou příchutí

Kofola letos opět přichází s jedinečnou vánoční příchutí, která překvapí svým originálním složením a chutí. Tentokrát jde o speciální spolupráci s oblíbenou značkou Marlenka, která přinesla příchuť inspirovanou chutí medových kofo kuliček. Spojení tradiční československé chuti Kofoly s výraznou medovo-oříškovou chutí potěší fanoušky netradičních nápojů a vánočních specialit. Co dalšího tato limitovaná edice nabízí a proč by si ji měl každý milovník Kofoly vyzkoušet?

Kofola se mění: Nové logo a design lahve pro novou éru oblíbeného nápoje

Kofola, oblíbený nápoj s bohatou historií, prochází významnou proměnou, která zahrnuje jak nové logo, tak i design lahve, přinášející značce nový impuls do další éry. Tato změna, přestože se může zdát jednoduchá, vyžadovala sedm let intenzivní práce a zkoumání, které vedlo k vytvoření nové identity pro tento kultovní nápoj.

Lidl Outlet balí kufry: Praha přichází o prodejnu, Morava slaví

Lidl Outlet v pražských Štěrboholech, který loni zaujal tisíce zákazníků nízkými cenami a výprodeji, brzy definitivně ukončí provoz. Prodejna končí během léta a celá outletová koncepce se přesouvá na Moravu. Co je důvodem tohoto kroku a kde nový Lidl Outlet vznikne?

Kofola soutěž: Sbírejte kódy pod víčky a vyhrajte Škoda Elroq nebo VIP zážitky

Kofola opět přichází s atraktivní soutěží. Tentokrát můžete vyhrát stylový elektromobil Škoda Elroq, VIP vstupy na festivaly nebo iPhone 16. Stačí se zapojit do jednoduché hry, kterou Kofola propojuje se svou novou kampaní zaměřenou na návrat lásky do offline světa.

Ikea má novinku! Spojila ikonické kuličky s hot dogem. Stojí 39 Kč a chutná překvapivě dobře

Vypadá to neobvykle, chutná to skvěle! Ikea představila nový hot dog s masovými kuličkami – unikátní kombinaci dvou nejoblíbenějších jídel. Vyplatí se i díky zvýhodněné nabídce pro členy IKEA Family.

Ruský diskont MERE expanduje v Česku: Kde ho najdete a jaké problémy aktuálně řeší?

Diskontní řetězec MERE láká Čechy na mimořádně nízké ceny, ale zároveň čelí řadě kontroverzí a výzev. Zjistěte, kde v Česku najdete jeho prodejny a proč kolem něj panují rozporuplné reakce.

Žabka otevírá revoluční samoobslužné prodejny 24/7 v centru Prahy

Nakupování se mění a obchodní síť Žabka přináší do Prahy inovativní samoobslužné prodejny, které budou otevřené 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Zákazníci si tak mohou pohodlně nakoupit kdykoliv bez omezení, a to díky moderním technologiím, které umožňují plně bezobslužný provoz.

Luxus v Praze na vzestupu: Čeká nás rekordní počet nových exkluzivních obchodů

Praha se stává stále významnějším centrem luxusního maloobchodu ve střední a východní Evropě. V roce 2025 očekává otevření rekordního počtu nových exkluzivních obchodů, což potvrzuje rostoucí atraktivitu města pro prémiové značky.

Nový hráč na slovenském trhu: Biedronka otevřela první tři obchody

Polský maloobchodní gigant Biedronka, známý svými nízkými cenami a širokým sortimentem, vstoupil na slovenský trh otevřením prvních tří prodejen. Co to znamená pro slovenské spotřebitele a jaké jsou další plány tohoto řetězce?

Spolupracujeme s: