Vaše poloha:
Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?
(Foto: kofola.cz)
Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?
(Foto: kofola.cz)

11.03.2024

Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?

Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.

 

Pivovary CZ Group, známé svými tradičními značkami Holba, Zubr a Litovel, jsou klíčovým hráčem na českém trhu s působností na regionální úrovni. S více než 130 lety tradice vaření piva a závazkem k nejvyšší kvalitě surovin, jsou pivovary v Hanušovicích, Přerově a Litovli významnými producenty oblíbených pivních značek. Kromě toho se významná část jejich produkce vyváží na zahraniční trhy, což posiluje prestiž českého piva po celém světě.

 

„Kvalita našich piv je zárukou dodržování tradičních technologických postupů vaření českého piva a angažovanosti našich zaměstnanců. Jsme hrdí na naše řemeslné dědictví a zároveň se zavazujeme k udržení vysokých standardů,“ uvádí Ing. Jaromír Dvorský, místopředseda představenstva Pivovary CZ Group.

 

Pro Kofolu znamená tato akvizice strategický krok k dalšímu rozvoji. S respektem k tradici a unikátnímu umění vaření piva zaměstnanců pivovarů, plánuje Kofola zachovat samostatnost Pivovarů CZ Group a podporovat jejich obchodní expanzi. René Musila, provozní ředitel skupiny Kofola, zdůrazňuje, že i když není primárním cílem synergický efekt s nealkoholickým byznysem, Kofola má zájem podpořit um a kvalitu českých pivovarů a zabránit jejich přechodu do rukou zahraničních investorů. „Vstup do lokálních pivovarů je dalším krokem v naší strategii růstu a jsme potěšeni, že jsme mohli spojit síly se společností s takovým renomé, jakou je Kofola,“ komentuje Matěj Kumstýř, asset manažer investiční skupiny RSJ, která podporuje české a regionální perspektivní firmy.

 

Důsledky této akvizice pro český trh jsou zřejmé – kombinace odbornosti a zkušeností obou stran posílí pozici českého piva jak na domácím, tak i na mezinárodním trhu. Zároveň to přináší nové možnosti pro růst a inovace v pivním průmyslu, čímž se může zvýšit konkurenceschopnost českých pivovarů ve světě. Vzhledem k očekávanému dokončení transakce na počátku příštího roku je zřejmé, že se očekává další dynamický vývoj na českém pivním trhu. Kofola a Pivovary CZ Group představují spojení dvou silných subjektů s bohatou historií a nadějí na další úspěšný růst. Tato akvizice může přinést do českého pivního průmyslu několik výhod a benefitů. Za prvé, spojení Kofoly s Pivovary CZ Group umožní oběma společnostem využít své synergické efekty a posílit svou pozici na trhu. Kofola má bohaté zkušenosti v oblasti marketingu, distribuce a podnikání, zatímco Pivovary CZ Group disponují unikátními know-how a tradicí ve vaření vynikajícího piva. Tato kombinace může vést k inovacím v oblasti výroby, marketingu a distribuce, což může posílit konkurenceschopnost českého piva na světovém trhu.

 

 

 

Pivo v akci

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle

Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.

Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci

Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.

Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole

Od letošního července musí všichni výrobci nápojů opatřit lahve neodnímatelnými uzávěry. Nová víčka tak neminou ani nápoje od Kofoly.

Kofola se mění: Nové logo a design lahve pro novou éru oblíbeného nápoje

Kofola, oblíbený nápoj s bohatou historií, prochází významnou proměnou, která zahrnuje jak nové logo, tak i design lahve, přinášející značce nový impuls do další éry. Tato změna, přestože se může zdát jednoduchá, vyžadovala sedm let intenzivní práce a zkoumání, které vedlo k vytvoření nové identity pro tento kultovní nápoj.

Kofola s rumovou příchutí: inovace nebo riziko?

Když se Kofola rozhodne osvěžit svůj ikonický nápoj novou příchutí, vzbudí to zájem i debaty. Vánoční limitovaná edice Kofoly s rumovou příchutí rozdělila veřejnost. Někdo ji vítá jako příjemnou novinku, jiní upozorňují na možná rizika. Co stojí za touto novinkou a je skutečně vhodná pro všechny věkové kategorie?

Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady

Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.

Pivovar Radegast vaří první pivo ze vzdušné vlhkosti: Inovace ČVUT v boji proti nedostatku vody

Pivovar Radegast v Nošovicích poprvé uvařil Radegast Futur, pivo z vody získané ze vzdušné vlhkosti. Pro výrobu využil přístroj EWA vyvinutý na ČVUT. Limitovaná várka tohoto ležáku s vysokou hořkostí má pouze 200 litrů, do maloobchodního prodeje proto nepůjde.

Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nový ležák Bohém

Krušovice uvádí na trh svou nejnovější senzaci – ležák s názvem Bohém. Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.

Nový projekt Pro Chmel má pomoci českému chmelu

Současné globální změny klimatu nesvědčí chmelu, jehož produkce v posledních letech značně kolísá. Se zajištěním optimálních podmínek pro růst rostlin má nyní pomoci projekt Pro Chmel. Díky umělé inteligenci tak snad bude v blízké budoucnosti možné odhadovat nutnost závlahy a hnojení tak, aby rostliny chmelu prosperovali a zvýšila se tak i kvalita našeho piva.

COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví

Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.