Vaše poloha:
Testujeme privátní značky: život je fajn se značkou Tesco Finest
(Foto: itesco.cz)
Testujeme privátní značky: život je fajn se značkou Tesco Finest
(Foto: itesco.cz)

12.03.2024

Testujeme privátní značky: život je fajn se značkou Tesco Finest

V sedmém díle seriálu, ve kterém vám představujeme zajímavé výrobky privátních značek, zavítáme do tuzemských prodejen známého britského řetězce. Do košíku tentokrát vložíme vybrané lahůdky ze sortimentu značky Tesco Finest – a ukážeme si, že vysoká kvalita a originální chutě nemusí nutně jít ruku v ruce s vysokou cenou.

 

O značce Tesco Finest

 

Značka Tesco Finest (vyslovováno [fajnest], anglicky nejvybranější) se zrodila v roce 1998. V domácím Spojeném království se tehdy jednalo o první prémiovou privátní značku na trhu a mezi britskými zákazníky si rychle získala velkou popularitu. V Česku je sortiment výrobků Tesco Finest trochu užší a najdete je pouze v hypermarketech Tesco. Jejich nabídka se průběžně obměňuje, nejoblíbenější produkty jako jsou oříšky a ovoce v čokoládě, prémiové chipsy nebo káva jsou k dispozici celoročně; některé delikatesy se pak objevují v sezónních nabídkách například kolem Vánoc nebo Velikonoc.

 

Sladká chuť jahod

 

Na domácí jahody sice ještě není sezóna, to ale neznamená, že byste si jejich chuť nemohli dopřát již nyní. Prvními dvěma výrobky v dnešním testu jsou Tesco Finest výběrový extra džem z jahodTesco Finest lyofilizované jahody v bílé čokoládě.

 

(Foto: akcniceny.cz)

 

 Jahodový džem Tesco Finest mě velmi zaujal, a to jednak po stránce složení (kromě jahod, cukru a želírovací látky v něm není žádná příměs), jednak proto, že má příjemnou tuhou konzistenci a obsahuje opravdu veliké kousky jahod. Dal jsem si ho na opečený toust s máslem a byl jsem v sedmém nebi. Džem byl v době testovacího nákupu ve výprodeji, je proto možné, že z nabídky na chvíli zmizí; jakmile se ale znova objeví, určitě vyzkoušejte.

 

Kdybyste toužili po celých jahodách, můžete pro změnu vyzkoušet lyofilizované, tj. mrazem sušené, jahody v čokoládové polevě. Mrazem sušené ovoce si zachovává svou chuť, ale má zajímavou křehkou, lehce křupavou konzistenci. Výborně se hodí, pokud si chcete udělat hezkou chvilku s někým, koho máte rádi, ale třeba i jen tak k zakousnutí při práci na počítači. V sortimentu značky Tesco Finest najdete i spoustu jiných druhů polévaných oříšků a lyofilizovaného ovoce, luxusně vypadají třeba i jahody v tmavé čokoládě nebo mandle v čokoládě s lesklou metalickou polevou.

 

Nejlepší rajčatové omáčky na trhu

 

Titulek rozhodně nepřehání – přiznám se, že omáčky Tesco Finest patřily mezi moje oblíbené výrobky už dávno před zpracováním tohoto článku. Rajčatové omáčky ve skle jsou skvělá věc, když si chcete připravit rychlý oběd – stačí uvařit těstoviny, případně osmažit na pánvi trochu slaniny nebo masa, dozdobit rajčaty a sýrem a máte hotovo. Postupně jsem vyzkoušel omáčky od snad všech privátních i „velkých“ značek na trhu a dospěl jsem k závěru, že právě ty od značky Tesco Finest jsou ze všech zdaleka nejlepší. Aktuálně najdete v sortimentu dva druhy, a to omáčku s česnekem, sušenými rajčaty a bazalkou a omáčku se sýrem mascarpone.

 

(Foto: akcniceny.cz)

 

Tmavě červená omáčka s česnekem, sušenými rajčaty a bazalkou má velmi všestranné použití, kromě těstovin jsem si ji už dal třeba i na pizzu nebo do zapékaných taštiček. Je výborná po stránce chuti, vůně i textury, a kromě toho má i skvělé složení (vedle ingrediencí v názvu obsahuje už jen olivový olej, cukr a sůl – žádné náhražky, žádné příměsi). Druhá omáčka navíc obsahuje ještě smetanu, mascarpone a sýr Pecorino Romano, a je naprosto perfektní, pokud máte chuť na těstoviny s krémovou omáčkou. Osobně ji často používám třeba ke kuřecímu masu (na fotce je teda jenom v neutrální kombinaci s trochou česneku a slaniny).

 

Chuťovky

 

Udělat si hezký večer třeba při sledování vašeho oblíbeného filmu je fajn – ale připravit si k tomu ještě obložený talíř je Finest. Na talíř (nebo v tomto případě na prkno) jsem vybral čtyři výrobky Tesco Finest, a to uzenou šunku s kmínem, vyzrálý britský West Country Farmhouse Cheddar, salám Fuet a středomořský výběr předkrmů (obsahující sýr feta s bylinkami a dva druhy nakládaných papriček plněných smetanovým sýrem).

 

(Foto: akcniceny.cz)

 

Mým oblíbeným výrobkem je jednoznačně anglický čedar – na rozdíl od typického sytě oranžového, průmyslově zpracovaného amerického čedaru, který se dává jako plátky do burgerů, je tento krémově žlutý, má daleko intenzivnější chuť, mírně se drobí a krásně se rozpouští na jazyku. West Country Farmhouse je mimochodem chráněné označení původu, takto lze nazývat pouze čedar vyrobený v některém ze čtyř hrabství na jihozápadě Anglie.

 

Skvělou volbou je rozhodně i Fuet – osobně miluji tvrdé salámy s plísňovou kůrkou, Fuet navíc dobře chuťově pasuje ke zmíněnému anglickému čedaru. Jde o další výrobek, který jsem dobře znal již před tímto testem, ze salámů tohoto druhu, které se u nás prodávají, mi také tento přijde jako jeden z nejlepších. Jemná a chuťově velmi příjemná byla také uzená šunka s kmínem, zde ovšem musím poznamenat, že se bohužel blíží vyššímu konci cenového spektra (100g balení, obsahující čtyři plátky šunky, pořídíte za 44 korun).

 

Poslední položka, je výběr předkrmů se sýrem feta a plněnými papričkami, pochází z velikonoční sezónní nabídky. Sýr feta chutí i konzistencí připomíná u nás rozšířenější balkánský sýr, rozdíl je v tom, že balkánský sýr se vyrábí z kravského a feta z ovčího a kozího mléka. V kombinaci se středomořskými bylinkami se rozhodně jedná o další velmi dobrý doplněk obloženého talíře. Marinované papričky dvou druhů (sladké červené cherry a pikantní zelené feferonky) plněné smetanovým sýrem pak potěší všechny milovníky nakládané zeleniny; rozhodně se jedná o gurmánskou záležitost.

 

Večer se Chardonnay

 

V nabídce značky Tesco Finest najdete také víno – bílé, růžové i červené, a v různých cenových kategoriích (nejlevnější lahve začínají cca na stokoruně). Značku Tesco Finest nesou i výrobky českých a moravských vinařů, do dnešního testu jsem ovšem vybral Chardonnay z oblasti Campo de Borja na severu Španělska, a to hlavně proto, že Chardonnay hraje důležitou roli také v dalším testovaném výrobku. Tím jsou Tesco Finest vroubkované chipsy s příchutí Chardonnay vinného octa a mořskou solí, což je další výrobek, který kupuji dlouhodobě (a jedná se o můj zdaleka nejoblíbenější produkt této značky).

 

(Foto: akcniceny.cz)

 

Vinný ocet je oblíbenou příchutí brambůrků zejména ve Spojeném království, u nás se jedná spíše o vzácnost (popravdě si nejsem jistý, zda se octové chipsy prodávají i v nějakém jiném řetězci, než v Tescu). Octové chipsy patří mezi pochutiny, na které si každý udělá vyhraněný názor. Když se nenecháte odradit nezvyklým prvním dojmem (brambůrky máme typicky spojené se slanou chutí, a tyhle jsou také trochu slané, ale hlavně výrazně kyselé), třeba si je zamilujete stejně jako já. Vroubkované chipsy jsou opravdu silně octové (a přesně proto je miluji); pokud byste chtěli začít něčím mírnějším, existuje také nevroubkovaná varianta s jemnější chutí.

 

Suché bílé víno s decentním ovocným nádechem se k octovým brambůrkům přirozeně hodí. Vína z vinařství Bodegas Aragonesas (aragonské sklepy) patří v rámci značky Tesco Finest k mým oblíbeným, protože nabízejí skvělý poměr cena / výkon; kromě bílého Chardonnay můžu určitě doporučit i Garnacha Rosé. Jen pozor, nekonzumujte brambůrků a vína moc najednou, přece jen je obojí docela kyselé a při konzumaci velkého množství si můžete rozhodit pH rovnováhu v žaludku.

 

Verdikt

 

Radost z výrobků Tesco Finest začíná už během nákupu, a to zejména v případě, že máte mobilní aplikaci Clubcard s personalizovanými slevovými kupony (na výrobky, které kupujete nejčastěji, pak v aplikaci pravidelně dostáváte slevu). Dále můžete v mobilní aplikaci Clubcard jednou týdně získat kupon na slevu 10 %, jestliže ji propojíte s platnou ISIC kartou. Osobně jsem (kromě toho, že občas píšu články pro AkčníCeny.cz) studentem a slevový kupon pravidelně využívám – velké nákupy už skoro nedělám jinde než v Tescu. Na testovacím nákupu jsem s kuponem ušetřil 64 korun. A to stále není vše, v aplikaci také můžete sbírat věrnostní body a průběžně je proměňovat na slevové poukázky, ve výsledku tak máte neustálý 1% cashback.

 

Výrobky Tesco Finest najdete pouze v hypermarketech Tesco, v nabídce supermarketů a malých prodejen Tesco Expres nejsou zařazeny. V hypermarketech je jim zpravidla věnováno čelo některého z regálů ve střední uličce, kde je umístěna většina těchto výrobků; vína a chlazené lahůdky potom najdete mezi ostatním sortimentem v příslušných sekcích. Nejinak je tomu v hypermarketu na pražském Zličíně, kde byl pořízen testovací nákup. Deset prémiových lahůdek mě vyšlo (po slevě) na necelých 585 Kč. V aplikaci Clubcard jsem získal 64 bodů a jednu e-známku do aktuálně probíhající kampaně.

 

Zdroj: akcniceny.cz

 

Tesco Finest patří mezi moje nejoblíbenější privátní značky a dnešní článek tak pro mě byl čistým potěšením – v podstatě jsem vám chtěl hlavně představit svoje oblíbené výrobky. Kdybych měl něco z dnešního testu opravdu doporučit, jsou to jednoznačně rajčatové omáčky a octové chipsy. Stejně jako zbytek sortimentu se i produkty Tesco Finest občas objevují ve slevových akcích; do aktuálního akčního letáku se můžete podívat níže. Můžete také pokračovat ve čtení kterýmkoliv z doporučených článků. Z dnešního testu je to jinak všechno – tak zase příště!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Testujeme privátní značky: přivítejte jaro s výrobky Pikok, Pilos a Alesto (Lidl)

Je tady osmý díl seriálu, ve kterém vám představujeme zajímavé výrobky privátních značek. Tentokrát se podíváme do prodejen největšího řetězce na našem trhu, a protože začíná jaro, produkty jeho značek Pikok, Pilos a Alesto použijeme v několika svěžích jarních receptech.

Testujeme privátní značky: jíme hezky česky, a přitom šetříme s výrobky Boni a Karlova Koruna z Penny

Je tu šestý díl seriálu, ve kterém vám představujeme zajímavé výrobky privátních značek. Zatímco posledně jsme se hýčkali lanýži a makronkami, dnes se vrátíme ke každodenním potravinám a ukážeme si, jak na běžných nákupech snadno ušetřit: konkrétně v prodejnách Penny.

Testujeme privátní značky: Rozmazlujeme se s výrobky BILLA Premium

V pátém díle seriálu, ve kterém vám představujeme zajímavé výrobky privátních značek, se zaměříme na lahůdky a delikatesy značky BILLA Premium. A protože se blíží Valentýn, ukážeme si také, kterými z nich můžete potěšit svou drahou polovičku.

Testujeme privátní značky: bez lepku, bez laktózy a bez starostí se značkou K-Free (Kaufland)

Ve čtvrtém díle seriálu, ve kterém vám představujeme zajímavé výrobky privátních značek, se opět podíváme do prodejen řetězce Kaufland. Tentokrát si ukážeme, že jíst bez lepku a bez laktózy už v dnešní době vůbec není složité ani cenově nedostupné – a to i díky výrobkům privátních značek.

Tesco reaguje na potřeby studentů: Slevy s ISIC kartou nyní i o víkendech

Od října minulého roku si čeští studenti mohou vychutnávat desetiprocentní slevy v obchodech Tesco na základě svého studentského průkazu ISIC, avšak pouze od pondělí do pátku. Jako odpověď na názory a potřeby studentů, se situace mění. Od pondělí 22. dubna mohou studenti využívat své slevy i o víkendech.

České a cenově dostupné: Globus spouští novou privátní značku

Globus, jeden z hlavních hráčů na českém trhu s potravinami a spotřebním zbožím, přichází s novinkou pro své zákazníky. Nová privátní značka s názvem "Váš výběr" je výsledkem snahy Globusu nabídnout širokému spektru zákazníků kvalitní zboží za příznivou cenu. Tato iniciativa je součástí trendu rostoucí popularity privátních značek, které získávají na důležitosti nejen v České republice, ale i ve světě.

Tesco se zaměřuje na udržitelnost: Pizza bulky nebo baby brambory bojují s plýtváním už od dodavatelů

Tesco úspěšně bojuje s plýtváním potravinami. Jak se řetězci daří předcházet vzniku potravinového odpadu?

Rostlinná revoluce: Kdo získal ocenění za nejlepší sortiment?

Zájem o rostlinné produkty mezi českými spotřebiteli neustále roste. Podle nedávných statistik se až čtvrtina Čechů plánuje začlenit více rostlinných alternativ do své stravy, zatímco deset procent populace se již identifikuje jako vegané, vegetariáni nebo flexitariáni. Vzhledem k této rostoucí poptávce se značky a řetězce zaměřují na rozšiřování svých nabídek rostlinných produktů, aby uspokojily rostoucí požadavky zákazníků.

Tesco se zapojuje do Veggie Challenge. Podpoří zdraví životní styl zákazníků a zaměstnanců

V únoru se zaměstnanci obchodní sítě Tesco zapojí do Veggie Challenge, iniciativy, která jim umožní zkoušet omezit konzumaci masa nebo se po dobu jednoho měsíce stravovat vegansky nebo vegetariánsky. Tato výzva je pořádána mezinárodní organizací ProVeg, se kterou Tesco dlouhodobě spolupracuje na podpoře vzdělávání o nejnovějších spotřebitelských trendech souvisejících se zájmem o zdravější životní styl a měnícími se stravovacími návyky.

Ceny klesají: Lidl, Tesco a Penny odražejí sníženou DPH

Na rozhodnutí vlády České republiky o snížení DPH na vybrané potraviny o 3 %, hlásí velké obchodní řetězce, jako jsou Lidl, Tesco a Penny, výrazné snížení cen. Tento článek podrobně zkoumá, jak tato změna ovlivní nákupy běžného spotřebitele a jaké produkty budou mít největší slevy.