Vaše poloha:
Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole
(Foto: kofola.cz)
Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole
(Foto: kofola.cz)

10.04.2024

Neoddělitelná víčka nás čekají i na Kofole

Od letošního července musí všichni výrobci nápojů opatřit lahve neodnímatelnými uzávěry. Nová víčka tak neminou ani nápoje od Kofoly.

 

Co se v článku dozvíte?

  • Kofola přichází s neodnímatelnými víčky
  • Nařízení, aby lahve byly s neodnímatelnými víčky

 

Česká Kofola přichází s novými víčky. Zavedení neodnímatelných plastových víček nápojů nařizuje evropská legislativa od července tohoto roku. Nařízení je přitom závazné pro všechny členské státy EU včetně Česka. V případě nedodržení legislativní povinnost tak hrozí výrobcům vysoké pokuty

 

Na prodejní pulty tak putují první nápoje značky Kofola s neodnímatelnými víčky. Ta jsou navržena tak, aby co možná nejméně narušovala komfort všech, kdo si tyto nápoje rádi vychutnávají. Uvedení nových uzávěrů na trh předcházelo rok a půl testování, jehož cílem bylo určení optimálního designu.

 

Klasická víčka se budou u nápojů značky Kofola prodávat ještě po červenci tohoto roku, avšak pouze jako doprodej zásob.

 

Lahve s neodnímatelnými víčky

 

Novou povinnost výrobcům nařizuje nová směrnice Evropské unie a zákon č. 244/2022 Sb., jenž nedávno doplnil českou legislativu o obalech. Jaký je však cíl tohoto opatření? Důvodem pro plošné zavedení lahví s neoddělitelnými víčky je snaha o redukci množství plastového odpadu. Zavedení nového typu uzávěrů má pomoci zabránit kumulaci plastů v přírodě a umožnit recyklovat všechny části nápojových obalů.

 

Nevýhodou nové směrnice je nutnost použití většího množství plastu při výrobě víček, podle slovenské Asociace výrobců nealkoholických nápojů (AVNN) až o 200 000 tun. Podle AVNN se při výrobě rovněž uvolní desítky až stovky milionů kilogramů CO2 navíc. Zavedení nového opatření může být také technologickým problémem pro některé druhy nápojů využívajících např. systém aseptického plnění lahví.

 

Nové typy neoddělitelných uzávěrů zavádíme postupně od letošního jara na vybraných produktech v Česku a na Slovensku. Snažili jsme se vybrat taková řešení, která co nejméně naruší spotřebitelský komfort, ale i výrobní proces ve všech našich výrobních závodech,“ vysvětluje Markéta Ryšková.

 

 

 

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Kofola se mění: Nové logo a design lahve pro novou éru oblíbeného nápoje

Kofola, oblíbený nápoj s bohatou historií, prochází významnou proměnou, která zahrnuje jak nové logo, tak i design lahve, přinášející značce nový impuls do další éry. Tato změna, přestože se může zdát jednoduchá, vyžadovala sedm let intenzivní práce a zkoumání, které vedlo k vytvoření nové identity pro tento kultovní nápoj.

Billa expanduje: Nový koncept Viva Billa míří na čerpací stanice OMV mimo Prahu

Billa a OMV pokračují v rozšiřování sítě obchodů spojených s čerpacími stanicemi Viva Billa. Nově vznikla první mimopražská prodejna v Karlových Varech v ulici Pobřežní.

Birell rozšiřuje portfolio: Nová Active řada s kofeinem zpříjemní vaše odpoledne

Birell, jedna z předních značek nealkoholických piv na trhu, přináší inovaci, která nadchne milovníky osvěžení i požití. Nová stálá řada Birell Active představuje revoluční spojení nealkoholických radlerů s kofeinem, čímž nabízí ideální osvěžení pro každodenní použití. Tato novinka vychází z úspěchu loňské limitované edice a reaguje na poptávku spotřebitelů po nových příchutích a sníženém obsahu cukru.

Centrum Černý Most se rozšíří, přidá obchody i restaurace

Obchodní centrum Černý Most čeká výrazné rozšíření. Přibude 20 obchodů, 22 restaurací i 3 nové kinosály. Na širší nabídku podniků se zákazníci mohou těšit již v roce 2025.

Nová éra Košíku: Fialové logo a expanze na Slovensko

Online obchod Košík.cz vstupuje do nové éry s odvážnou změnou image a ambiciózním plánem expanze. Po úspěšném působení na českém trhu a prvních krůčcích v Bulharsku se Košík.cz nyní chystá dobýt i Slovensko. Změny zahrnují nejen novou fialovou barvu loga a designu, ale také strategii rozšíření nabídky a zvýhodnění pro zákazníky dělající velké nákupy.

Přelom v módním průmyslu: Catches nahrazuje značku Esprit v Česku a Německu

Prodejny značky Esprit se mění na multibrandové obchody Catches. První prodejnu nové značky najdete v OC Palladium.

Becherovka rozšiřuje svůj sortiment: Přichází s lákavou novinkou Orange & Ginger

Ochutnejte osvěžující nálož bylin i šťavnatého ovoce s novou Becherovkou Orange & Ginger.

Obchodní dům Máj znovu ožívá: Co nového přinese jeho červnové otevření?

Blíží se dlouho očekávané otevření obchodního domu Máj. Veřejnost se tak může těšit na nespočet obchodů, špičkovou gastronomii, zábavní park, galerii i kavárnu s vyhlídkou.

Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?

Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.

Prodej léků se mění: Léky na běžné zdravotní potíže najdete už i v obchodech

Od letošního ledna si mohou zákazníci zakoupit v běžných obchodech širší sortiment léků než dosud. Nově tak budou volně prodejné některé přípravky proti alergiím, bolestem kloubů, oparu, či žaludečním obtížím. Podle lékařů a lékárníků však může neodborný prodej představovat rizika.