Vaše poloha:
Revoluce v nákupu krásy: Live shopping mění pravidla hry pro prodejce kosmetiky
(Foto: dm.cz)
Revoluce v nákupu krásy: Live shopping mění pravidla hry pro prodejce kosmetiky
(Foto: dm.cz)

25.09.2023

Revoluce v nákupu krásy: Live shopping mění pravidla hry pro prodejce kosmetiky

Live shopping neboli nakupování přímo ze živého vysílání, je novým trendem, který se rychle šíří Evropou. Tento formát, populární zejména v Asii, začíná získávat stále více pozornosti i v České republice. A není divu, protože nabízí nový a interaktivní způsob nákupu kosmetiky, který mění pravidla hry pro prodejce krásy.

 

Základním principem live shoppingu je, že zákazníci mohou nakupovat produkty přímo během živého vysílání, které obvykle provádějí odborníci, influenceři nebo samotní prodejci. Tento fenomén přišel z Asie, kde se těší velké popularitě již několik let, a nyní se rychle šíří i na evropský trh. Několik společností v České republice, včetně e-shopu Notino, drogistického řetězce Dm drogerie markt a kosmetické firmy Oriflame, již tuto novou formu nakupování úspěšně vyzkoušelo. Podle předpovědi studie McKinsey by měl právě livestream generovat 20% veškerých tržeb z online prodeje do roku 2026. Jedna z dalších zajímavých statistik ukazuje, že při nákupu ze živého vysílání je o 40% nižší pravděpodobnost vrácení zboží, což je velmi významné z hlediska nákladů a udržení spokojenosti zákazníků.

 

Rossmann leták

 

V České republice spustil tento formát živého nakupování ve své mobilní aplikaci řetězec Dm drogerie markt. E-shop Notino pracuje s live shopping eventy již nějakou dobu a spolupracuje jak s influencery, tak s lékaři nebo vizážistkami. Švédská kosmetická firma Oriflame začala minulý rok testovat live shopping na českém trhu a využila ho k inspiraci na vánoční dárky, spojení Mezinárodního dne žen s péčí o sebe nebo uvedení nové řady Novage+.

 

Co tedy dělá live shopping tak populárním? Jedním z důvodů je, že si lidé na tento nový formát postupně zvykají, a to také díky tomu, že firmy zlepšují kvalitu vysílání a obsahu. Na samotné eventy upozorňují firmy různými způsoby, včetně newsletterů, bannerů a sociálních sítí. Live shopping eventy mají potenciál přilákat nové zákazníky, což se odráží i na prodejích. V případě dmLive dostávají zákazníci exkluzivní eKupony na vybrané produkty, a průměrná odezva dosahuje vyšších desítek procent. U Notina záleží na tématu a formě videa, přičemý kategorie, jako je make-up a péče o pleť, dosahují konverzního poměru až 22 %. I firma Oriflame zaznamenala zvýšený zájem o její produkty během live shopping eventů, což podtrhuje úspěšnost této strategie.

 

Notino.cz

 

 

 

Mohlo by Vás zajímat

Když dekorativní kosmetika škodí dětem: Co by rodiče měli vědět?

V dnešní době, kdy dekorativní kosmetika a líčení jsou všudypřítomnou součástí našeho života, není divu, že i děti a dospívající se chtějí podílet na této formě sebevyjádření. Ale jak bezpečná je dekorativní kosmetika pro nejmladší? Odborníci varují, že mnohé produkty, které jsou běžně dostupné na trhu, mohou mít škodlivé účinky na zdraví dětí a narušit jejich vývoj.

Jak ochránit spotřebitele: Česká obchodní inspekce zjišťuje pravdu o internetových prodejcích nedoručených zásilek

Za balíček s překvapením zaplatili několik stovek korun, našli v něm však pouze několik bezcenných drobností. Podobné stížnosti stále častěji registruje Česká obchodní inspekce. Ta se proto nově zaměří na kontrolu hned několika on-line prodejců „nedoručených“ zásilek a „mystery boxů“.

Tipy na unikátní dýňové farmy v ČR

Pro milovníky dýní a atmosféry podzimního období existuje několik unikátních dýňových farem, které nabízejí nezapomenutelné zážitky pro návštěvníky. Tyto farmy nejenže pěstují širokou paletu různých odrůd dýní, ale také přinášejí do podzimního období zábavu a vzdělání pro rodiny i jednotlivce. V tomto článku se podíváme na pět unikátních dýňových farem v České republice.

Jak si vybrat přírodní kosmetiku bez chemie?

Chemie je aktuálně velmi probírané téma. Její přítomnost je nežádoucí nejen na a v potravinách a nápojích, ale i v kosmetických přípravcích. Pečlivě studovat obal a složení výrobků se tak stalo téměř každodenní činností. Jak si ale v záplavě nových značek a produktů vybrat přírodní kosmetiku bez chemie?

Za dvě stovky na oběd už i v Brně. Hlavní jídlo nás měsíčně stojí až desetinu mzdy

Chodíte rádi během polední pauzy na oběd do restaurace? Může se to prodražit. V některých regionech ČR stojí zaměstnance stravování v restauracích téměř 10 procent mzdy.

Powerbanka v letadle: Jaké jsou bezpečnostní omezení?

Plánujete cestu letadlem s elektronikou? Mnozí se setkávají s nejasnými pravidly o přepravě powerbankách. Tento článek poskytuje jasný přehled o tom, co můžete očekávat, když chcete vzít svou powerbanku na palubu.

Rizika e-cigaret: Výzkum poukazuje na možné srdeční komplikace

Nadále rozšiřující se popularita e-cigaret a vapování přináší do popředí zájmu i otázku jejich dlouhodobých dopadů na zdraví. Nedávný výzkum upozorňuje na potenciální rizika, která mohou souviset se srdečními komplikacemi. E-cigarety, často nazývané "vapo" nebo "vapování", se stávají stále běžnější alternativou k tradičnímu kouření, avšak zároveň vzbuzují obavy ohledně jejich dopadu na lidské zdraví.

Lesy bez lidí: Nový zákon v Česku plánuje omezit přístup veřejnosti

Návrh novely zákona o myslivosti, který předložilo Ministerstvo zemědělství České republiky, vyvolává živé diskuse a rozporuplné reakce. Tato novela by umožnila vyhlásit v lesích myslivecké obory a zakázat veřejnosti vstup do nich bez předchozího povolení. Tato opatření vyvolávají obavy ochránců přírody ohledně možného zneužití a negativních dopadů na životní prostředí.

Jídlo v Římě: Expert radí, jak se vyhnout méně kvalitním restauracím

Řím, město plné dějin, kultury a v neposlední řadě také lahodných pokrmů. Procházka ulicemi tohoto italského města je jako putování po gastronomickém ráji. Nicméně, v moři restaurací lze někdy zabloudit a ocitnout se v podprůměrném podniku, který nesplní vaše očekávání. Pokud chcete zažít ten pravý chuťový zážitek, je třeba se naučit, jak se vyhnout méně kvalitním restauracím. Zde je pár tipů od místního experta.

Nová éra Košíku: Fialové logo a expanze na Slovensko

Online obchod Košík.cz vstupuje do nové éry s odvážnou změnou image a ambiciózním plánem expanze. Po úspěšném působení na českém trhu a prvních krůčcích v Bulharsku se Košík.cz nyní chystá dobýt i Slovensko. Změny zahrnují nejen novou fialovou barvu loga a designu, ale také strategii rozšíření nabídky a zvýhodnění pro zákazníky dělající velké nákupy.