04.05.2021
Těžká rána pro pivo v pandemii
Již přes rok žijeme pod vlivem pandemické krize. Velké ztráty výdělku různých podniků už nejsou nic neobvyklého. Jak jsou na tom pivovary? Pivovarům klesá prodej piva až o desítky procent kvůli koronavirové pandemii.
Jaký dopad mají zavřené restaurace, bary a hospody na prodej piva českých pivovarů?
České pivovary sčítají ztráty v důsledku uzavření hospod. Přicházejí týdně o více než 340 milionů korun, což vyplývá z výsledku studie Centra ekonomických a tržních analýz. Lidé nemohou posedět v hospodě s přáteli, jsou zavření doma a tam toho tolik nevypijí. V minulém roce i přesto, že v létě došlo k rozvolnění, prodej piva českých pivovarů klesl o minimálně 30 % v porovnání s rokem 2019. Nyní se více prodávají piva v PET lahvích a patnáctilitrové soudky, které lidi mohou brát domů. Pivovary vaří méně piva, jelikož se situace s pandemií stále mění a není možné něco přesně plánovat.
Světový trh piva za koronavirové pandemie
Světové pivovary investovaly do zřizování internetových prodejních platforem, ale ztráty jsou stále v důsledku zavřených gastronomických podniku vysoké. Během pandemie byla větší poptávka po destilátech, z nichž lze doma připravovat různé míchané drinky a koktejly. Konzumenti piva v Evropě a USA dávají spíše přednost produktům řemeslných pivovarů, čímž zvolna klesá odbyt piva světových pivovarů. Z toho důvodu se světové pivovary snaží rozšiřovat okruh zákazníků tím, že obohacují svoji nabídku o nové produkty-nealkoholická piva a cidery. Nadnárodní koncern Anheuser-Busch InBev zaznamenal minulý rok pokles o 5,4 % celkové produkce piva. Nizozemskému Heinekenu klesl loni výstav o 8,1 % oproti roku 2019. Příjmy Heinekenu loni klesly skoro o 17%, vedení plánuje zrušit asi desetinu celkového počtu pracovních míst po celém světě.
Pivo v akci
Mohlo by Vás zajímat
COVID přesunul pivo ze sklenice do lahví
Pandemie koronaviru vnesla do našich životů celou řadu změn. K změnám došlo i v chování spotřebitelů, kteří díky pandemii raději dávají přednost pivu v lahvích a plechovkách před točeným pivem.
Kofola vstupuje do světa piva: Co to znamená pro český trh?
Kofola, známá nápojářská společnost s bohatou historií a významem na trhu, nedávno oznámila akvizici většinového podílu ve společnosti Pivovary CZ Group, což přináší zásadní změny do českého pivního průmyslu. Tato strategická koupě umožní Kofole vstoupit do nového segmentu s významným exportním potenciálem a poskytne jí příležitost využít své know-how v oblasti podnikání, distribuce a marketingu.
Objevte nový Radegast Ratar: Vylepšená receptura pro nezapomenutelné chvíle
Pivovar Radegast přichází s novinkou pro milovníky piva – Ratar s vylepšenou recepturou. Tato nová verze nabízí hořký ležák, který exceluje svou chutí a přináší nezapomenutelné okamžiky u každého doušku. Pojďte s námi prozkoumat příběh vývoje této výjimečné lahůdky a objevte, co nového přináší do světa pivních zážitků.
Plzeňský Prazdroj inovuje: Představuje Proud, ležák s nižším obsahem alkoholu pro novou generaci
Plzeňský Prazdroj, dlouholetý průkopník českého pivovarnictví, reaguje na měnící se preference mladé dospělé generace a uvádí na trh nový, moderní český ležák s lehkou chutí a nižším obsahem alkoholu. Nový ležák s názvem Proud je navržen tak, aby oslovil široké spektrum konzumentů, včetně těch, kteří preferují nápoje s nižším obsahem alkoholu a lehkou, dobře pitelnou chutí.
Ceny piva stoupají: Hospody a zákazníci platí cenu za inflaci a rostoucí náklady
Nadcházející měsíce mohou být pro milovníky piva trochu hořké. Pivovar Budějovický Budvar oznámil, že v listopadu nebo v prosinci zvýší ceny piva v rozmezí pěti až osmi procent. To znamená, že návštěvníci hospod si připlatí za čepované pivo o korunu více, zatímco ti, kteří si kupují pivo v obchodě, zaplatí o korunu až dvě více za balenou variantu.
Krušovice rozšiřuje svou nabídku o nový ležák Bohém
Krušovice uvádí na trh svou nejnovější senzaci – ležák s názvem Bohém. Recepturu nového prémiového ležáku jsme ladili dlouhé měsíce.
Nový projekt Pro Chmel má pomoci českému chmelu
Současné globální změny klimatu nesvědčí chmelu, jehož produkce v posledních letech značně kolísá. Se zajištěním optimálních podmínek pro růst rostlin má nyní pomoci projekt Pro Chmel. Díky umělé inteligenci tak snad bude v blízké budoucnosti možné odhadovat nutnost závlahy a hnojení tak, aby rostliny chmelu prosperovali a zvýšila se tak i kvalita našeho piva.
Jak pandemie ovlivnila tržby menších obchodů?
Celosvětová pandemie ovlivnila obchod v mnoha ohledech. Provozovatelé se potýkali s omezeními, zákazy, příkazy, přísnými hygienickými opatřeními i přízní/nepřízní zákazníků. Se změnami se tak musely vypořádat nejen supermarkety, ale i drobné prodejny. Dle průzkumů ovšem pandemie přála spíš menším obchodům.
Obchodní řetězce investují miliardy i během pandemie do nových prodejen a vybavení
I když je život téměř po celém světě značně omezen aktuálně zuřící pandemií, pokrok nelze zastavit. Obchodní řetězce investují nemalé částky do vybavení a modernizací prodejen. Dokonce se objevují i nové pobočky a technologie, které zjednodušují cestu za nákupy mnoha lidem. Co nového si pro nás řetězce Kaufland, Albert, BILLA, Tesco a Globus připravily?
Hvězdy týdne I Kde nakoupíte nejlevněji?
Hledáte tipy, kde nakoupit za nejnižší ceny? Náš týdenní přehled akcí vám pomůže naplánovat nákupy chytře a efektivně. Získáte tak přehled o nejlepších nabídkách z obchodů ve vašem okolí a ušetříte tak drahocenný čas i peníze.